Особливості формування культури спілкування майбутніх медичних працівників у вищих медичних закладах України
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2018.50Ключові слова:
мовлення, культура спілкування, мовна компетенція, мовленнєві вміння й навички, студент-іноземець, БДМУАнотація
У статті розглянуто специфіку формування культури спілкування майбутніх медичних працівників у вищих медичних закладах освіти та особливості культури професійного мовлення майбутніх медичних працівників; висвітлено проблеми засвоєння української медичної терміно- логії студентами-іноземцями. Питання мовленнєвої підготовки майбутніх фахівців медичної галузі є актуальною й вимагає всебічного розгляду. Мета роботи – проаналізувати засоби формування культури спілкування майбутніх медичних працівників у вищих медичних закладах України, охарактеризувати ефективні шляхи формування фахової комунікативної компетенції студентів-іноземців. Методи дослідження: теоретичний аналіз, порівняння та узагальнення наукових джерел; комунікативний метод, який покращить опанування фахового мовлення студентові-іноземцю. Новизна роботи полягає у недостатньому дослідженні теми на сьогодні й у тому, що ця проблема ще не підіймалась у ракурсі характеристики ситуації з формування професійної комунікативної компетенції студентів-іноземців БДМУ. Висновки. Нині актуальними є питанняформ, методів й засобів організації навчальної діяльності сту- дентів, які сприятимуть удосконаленню мовленнєвих умінь і навичок, необхідних для фахівців галузі охорони здоров’я. Сформованість професійного мовлення та культури спілкування майбутніх медичних працівників має бути результатом усебічної підготовки, орієнтованої на фахову майстерність спеціаліста – випускника вищих медичних закладів освіти МОЗ України, тим більше, якщо цей випускник згодом повернеться в свою країну й буде репрезентувати нашу освіту й здобуті на Україні знання у себе на Батьківщині. Перспективи подальших досліджень ми вбачаємо у розроблені практичних комплексів щодо покращення засвоєння професійного мовлення в умовах мінімальної кількості академічних годин.Посилання
Sotskyi K. O. Formuvannia hotovnosti maibutnih medychnyh spetsialistiv do profesiynoho samovdoskinalennia [Formation of readiness of future medical specialists to professional self-improvement]: Extended abstract of candidate’s thesis: 13.00.04, Khmelnytsky National University, Vinnytsia State ped. University named after M. Kotsyubinsky, Khmelnitsky, 2016, 20 p. [in Ukrainian].
Romanyshyn S. S. “Problema formuvannia komunikatyvnoyi kultury studentiv v aspekti medychnoyi deontolohiyi” [The problem of formation of communicative culture of students in the aspect of medical deontology], Bukovynskyy medychnyy visnyk [Bukovynian medical herald], Chernivtsi, 2014, Vol. 18, N. 4 (72), P 269–272 [in Ukrainian].
Lisovyi M. I. Formuvaniia profesiynoho movlennia maybutnih medychnyh pratsivnykiv u vyshchyh medychnyh navchalnyh zakladah [Formation of professional communication of future medical workers at higher medical educational institutions]: Extended abstract of candidate’s thesis : 13.00.04, Vinnytsia State ped. University named after M. Kotsyubinsky, Vinnutsia, 2006, P. 7 [in Ukrainian].
Lisovyi M. I. Formuvaniia profesiynoho movlennia maybutnih medychnyh pratsivnykiv u vyshchyh medychnyh navchalnyh zakladah [Formation of professional communication of future medical workers at higher medical educational institutions] : Extended abstract of candidate’s thesis : 13.00.04, Vinnytsia State ped. University named after M. Kotsyubinsky, Vinnutsia, 2006, P. 10 [in Ukrainian].
Romanyshyn S. S. “Problema formuvannia komunikatyvnoyi kultury studentiv v aspekti medychnoyi deontolohiyi” [The problem of formation of communicative culture of students in the aspect of medical deontology], Bukovynskyy medychnyy visnyk [Bukovynian medical herald], Chernivtsi, 2014, Vol. 18, N. 4 (72), P 269–272 [in Ukrainian].
Orel-Halik Yu. V. “Formuvannia kultury spilkuvannia maybutnih medychnyh pratsivnykiv u vyshchyh medychnyh zakladah osvity” [Formation of the culture of communication of future medical workers at higher medical institutions], Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchykh ta serednikh navchalʹnykh zakladakh [Pedagogy of formation of creative personality at higher and secondary institutions], 2014, Issue 35 (88), P. 508 [in Ukrainian].
Momot V. M. Formuvannia profesiyno zorientovanoho movlennia u studentiv tehnikumiv i koledzhiv tehnichnoho profiliu [Formation of professional oriented communication in studetns of technical colleges and colleges of technical profiles] : Extended abstract of candidate’s thesis : 13.00.02, National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov, Kyiv, 2003, 20 p. [in Ukrainian].
Totska N. L. “Formuvannia profesiyno zumovlenoho movlennia studentiv tehnichnoho VNZ (z tehnichnyh spetsialnostey lehkoyi promyslovosti)” [Formation of professionally conditioned communication of students of technical IHE (of technical specialties of light industry)] : Extended abstract of candidate’s thesis, Herson, 2001, 20 p. [in Ukrainian].
Matsko L. “Matymemo te, shcho zrobymo. Do pytannia formuvannia movnoyi kultury” [We will have something that we will do. To the problem of lingual culture], Dyvoslovo [Divoslove], 2001, N. 9, P. 2–3 [in Ukrainian].
Orel-Halik Yu. V. “Formuvannia kultury spilkuvannia maybutnih medychnyh pratsivnykiv u vyshchyh medychnyh zakladah osvity” [Formation of the culture of communication of future medical workers at higher medical institutions], Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchykh ta serednikh navchalʹnykh zakladakh [Pedagogy of formation of creative personality at higher and secondary institutions], 2014, Issue 35 (88), P. 509 [in Ukrainian].
Orel-Halik Yu. V. “Formuvannia kultury spilkuvannia maybutnih medychnyh pratsivnykiv u vyshchyh medychnyh zakladah osvity” [Formation of the culture of communication of future medical workers at higher medical institutions], Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchykh ta serednikh navchalʹnykh zakladakh [Pedagogy of formation of creative personality at higher and secondary institutions], 2014, Issue 35 (88), P. 508 [in Ukrainian].
Viatiutnev M. N. “Poniatiye o yasykovoi competenstiyi v linhvistike i metodike prepodavaniya inostrannyh yazykov” [The concept about language competence in linguistics and methodology of teaching foreifn languages], Inostrannyye yazyki v shkole [Foreign languages at school], 1975, N. 5, P. 55–64 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).