Висвітлення принципів доказової медицини при розгляді питань раціональної фармакотерапії зі студентами-медиками
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2021.281Ключові слова:
студенти-медики; раціональна фармакотерапія; доказова медицинаАнотація
Мета дослідження. Акцентувати увагу на необхідність висвітлення позицій доказової медицини при розгляді питань фармакотерапії, що стосуються вибору лікування і запобігання проблем, пов'язаних із прийомом лікарських засобів. Методологія. У дослідженні використано описувальний та порівняльний методи аналізу. Наукова новизна. Показано переваги викладання основ фармакотерапії патологічних процесів із використанням даних доказової медицини для формування вмінь критично оцінювати інформацію науково-практичного характеру і робити правильний вибір на благо пацієнта. Висновки. Такий підхід підвищує рівень компетентності студентів-медиків у питаннях раціональної фармакотерапії. Перспективи подальших розвідок. Аналіз ефективності викладання фармакотерапії з урахуванням результатів анкетування студентів.
Посилання
Atwa H., Abdelaziz A. Evidence-based medicine (EBM) for undergraduate medical students: A six-step, integrative approach, 2017, Medical Teacher, Vol. 39 (1), P. 27-32. URL: https://doi.org/10.1080/0142159X.2016.1254750 [in English].
Chen D.R., Priest K.C., Batten J.N., Fragoso L.E., Reinfeld B.I., Laitman B.M. Student Perspectives on the “Step 1 Climate” in Preclinical Medical Education. Acad Med, 2019, Vol. 94 (3), P. 302-304. DOI: 10.1097/ACM.0000000000002565 [in English].
Murray H., Walker M., Dawson J., Simper N., Maggio L.A. Teaching Evidence-Based Medicine to Medical Students Using Wikipedia asa Platform. Acad Med, 2020, Vol. 95 (3), P. 382-386, DOI: 10.1097/ACM.0000000000003085 [in English].
Nicholson J., Kalet A., van der Vleuten C., de Bruin A. Understanding medical student evidence-based medicine information seeking in an authentic clinical simulation. J Med Libr Assoc, 2020, Vol. 108 (2), P. 219-228. DOI: 10.5195/jmla.2020.875 [in English].
Paulsen J., Al Achkar M. Factors associated with practicing evidence-based medicine: a study of family medicine residents. Adv Med Educ Pract. 2018, Vol. 2018 (9), P. 287-293 URL: https://doi.org/10.2147/AMEP.S157792 [in English].
Tebala G.D. The Emperor's New Clothes: a Critical Appraisal of Evidence-based Medicine. Int J Med Sci, 2018, Vol. 15 (12), P. 1397-1405, URL: https://www.medsci.org/v15p1397.htm [in English].
Toklu HZ. Problem based pharmacotherapy teaching for pharmacy students and pharmacists. Curr Drug Deliv, 2013, Vol. 10 (1), P. 67-70. DOI: 10.2174/1567201811310010012 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).