Навички дистанційного викладання фізіології студентам Буковинського державного медичного університету
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2021.280Ключові слова:
дистанційна освіта; викладання студентам медичних ВНЗ; викладання фізіології; ресурс MOODLEАнотація
Використання інформаційних технологій в педагогічному процесі збільшилося, особливо, в останнє десятиліття. Сучасні комп'ютерні програми дозволяють забезпечити передачу знань і доступ до різноманітної навчальної інформації, а нові технології, такі як інтерактивні електронні навчальні посібники, мультимедійний контент, мережа Інтернет, сприяють більш активному залученню учнів до процесу навчання. Дистанційне навчання не обійшло стороною і медицину. Мета статті – розкрити досягнення і проблеми дистанційного викладання теоретичних дисциплін у
Буковинському державному медичному університеті, що вже більше 10 років працює з сервером дистанційного навчання “Moodle”, який за роки свого існування постійно вдосконалюється. Новизна статті полягає в з’ясуванні причин популярності ресурсу в студентів, адже відомо, що студенти-
медики, в першу чергу, намагаються отримати інформацію саме в Moodle. На сервері розміщені: методичні матеріали для підготовки, лекційний матеріал, підручники, календарні плани, довідники для студентів, інформація про відпрацювання, результати відпрацювань пропущених занять.
Методологія статті включає порівняльний і аналітичний методи оцінки досягнень і проблем дистанційного викладання предмету «Фізіологія» студентам БДМУ. Завданням нашого дослідження стало зробити проміжні висновки про недоліки і переваги дистанційної форми навчання при вивченні фізіології студентами 2 курсу БДМУ. Висновки. Кафедра фізіології БДМУ за час викладання накопичила певний досвід дистанційної форми навчання. Колектив кафедри в ході викладання, удосконалив комп'ютерні навички, були оновлені та покращені сервери Moodle. Дистанційне форма навчання скорочує час навчання завдяки швидкості комунікації викладача і студента. Доступ до медичної інформації значно розширено і є можливість використання всіх форм навчання, в тому числі самостійної роботи в електронній бібліотеці. У сільських районах електронна медична бібліотека може стати одним з найбільш ефективних шляхів використання інформаційного прогресу в клінічній медицині. Своєчасне і оперативне впровадження дистанційної форми навчання в медичному університеті дозволило зацікавити студентів і в підсумку розвинути дистанційний формат навчання в єдину інформаційно-освітнє середовище університету, розширити електронну навчально-методичну базу університету та зберегти колишній освітній потенціал. Недоліком дистанційного навчання є неможливість надбання та відпрацювання мануальних навичок і виконання різних лікарських маніпуляцій під контролем викладача, що є основою якісної підготовки фахівців в медичних ВНЗ.
Посилання
Anysymov A. M. Rabota v systeme dystantsyonnoho obuchenyia Moodle: Uchebnoe posobye, 2-e yzd. yspr. y dopoln, Kharkov, KhNAHKh, 2009, 292 [in Russian].
Bulakh I. Ye, Volosovets O. P., Moskalenko V. S. ed., Medychna osvita u sviti ta v Ukraini [Medical education in the world and in Ukraine], Kyiv: Knyha plius, 2005, 384 p. [in Ukrainan].
Khoruzhaia R. E., Kalynovskyi D. K. Vnedrenye dystantsyonnykh form obuchenyia v vysshei medytsynskoi shkole: plany, vozmozhnosty y realnost [The introduction of distance learning in higher medical school: plans, opportunities and reality], IX mezhdunarodnaia konf. “Stratehyia kachestva v promyshlennosty y obrazovanyy”, 31 maia 7 yiunia 2013h.: tezysy dokl, Dnepropetrovsk, Varna, 2013, P. 459–461 [in Russian].
Khoruzhaia R. E., Kalynovskyi D. K., Tatarenko L. L. Dystantsyonnoe obuchenye v vysshei medytsynskoi shkole [Distance learning in higher medical school], Ukraynskyi zhurnal telemedytsyny y medytsynskoi telematyky [Ukrainian Journal of Telemedicine and Medical Telematics], 2013, N. 1, P. 217–220 [in Russian].
Kukharenko V. M. Rozvytok dystantsiinoho navchannia na suchasnomu etapi [Development of distance learning at the present stage. Scientific Bulletin of the National Academy of Statistics, Accounting and Auditing. Coll. Science wash], Naukovyi vistnyk Natsionalnoi akademii statystyky, obliku ta audytu. Zb. nauk. prats, N 2, 2012, P. 117 –121 [in Ukrainian].
Kukharenko V. N. Praktykum dystantsyonnoho obuchenyia [Distance learning workshop], 2-e yzdanye, pod redaktsyei prof. Kukharenko V.N., Kyiv, Myllennyum, 2003, 196 p. [in Russian].
Lobatenko K.D., Savchenko M.V. Model adaptyvnoho kontroliu znan (Informatsiini tekhnolohii: nauka, tekhnika, tekhnolohiia, osvita, zdorovia: Tezy dopovidei XXII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Ch. III (15-17 zhovtnia 2014 r., Kharkiv), za red. prof. Tovazhnianskoho L.L., Kharkiv NTU “KhPI”, 330 p.) [Model of adaptive knowledge control (Information technologies: science, engineering, technology, education, health: Abstracts of the XXII International scientific-practical conference, Part III (October 15-17, 2014, Kharkiv)], P. 71 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).