Досвід викладання фізіології медичним психологам в медичному університеті

Автор(и)

  • Тетяна Савчук Буковинський державний медичний університет, Ukraine
  • Іванна Тимофійчук Буковинський державний медичний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2021.279

Ключові слова:

медична психологія; фізіологія; медичний університет

Анотація

У статті розглядаються особливості викладання фізіології студентам медичних університетів спеціальності “Медична психологія”. Від майбутнього лікаря – медичного психолога потрібна солідна теоретична підготовка в одній з найскладніших областей медицини – неврології та психіатрії.
Саме з другого курсу, на заняттях з фізіології, починається розробка теоретичного матеріалу і закладаються основи клінічного мислення, що необхідно вже на старших курсах, на стажуванні для успішного оволодіння знаннями. Медична психологія вивчає психологічні аспекти діяльності лікаря та поведінки пацієнта. Він вивчає психічні прояви хвороб, роль психіки у їх виникненні, перебігу, лікуванні, а також у зміцненні здоров’я людини. Зв’язки психології та медицини настільки тісні, що для психологів, які працюють у цій галузі, медичні знання є абсолютно необхідними. Водночас лікарі все більше усвідомлюють необхідність психологічних знань для успішної медичної роботи. Отже, медична психологія – це
область наукових знань і область практичних робіт, яка однаковою мірою стосується як медицини, так і психології. При розробці проблем медичної психології поєднуються зусилля психологів, фізіологів та лікарів. Актуальність медичної психології визначається основним положенням
медицини про те, що лікар повинен лікувати не хворобу, а пацієнта. На кафедрі фізіології, де викладається студентам спеціальності “Медична психологія” викладається дисципліна “Фізіологія з основами нейрофізіології”, особлива увага приділяється вивченню розділів “Фізіологія нервової
системи”, “Фізіологія сенсорних систем”, “Фізіологія вищої нервової діяльності”. Особлива увага викладачам кафедри приділяється виробленню практичних навичок вирішення ситуативних задач, набуттю навичок перевірки рефлекторної діяльності, вимірюванню часу рефлексу. Вирішення
ситуативних проблем ставить проблему для майбутнього лікаря, навчити студента мислити клінічно і одночасно дає чудову теоретичну підготовку.

Посилання

Berebin M. A., Vasserman L. I. Klinicheskiy (meditsinskiy) psikholog: realii i protivorechiya v organizatsii sluzhby i podgotovki kadrov [Clinical (medical) psychologist: realities and contradictions in the organization of service and training], Yaroslavskiy psikhologicheskiy vestnik [Yaroslavl psychological bulletin], Yaroslavl', 2004, N. 11, P. 89–92 [in Russian].

Diankina M. S. Professionalizm prepodavatelya vysshey meditsinskoy shkoly. Psikhologo-pedagogicheskiy aspekt [Professionalism of a higher medical school teacher. Psychological and pedagogical aspect], Moskva, Intel-universal, 2002, P. 70 [in Russian].

Hryhoryshyn P. M. et. al. "Dystantsiyni tekhnolohiyi navchannya: dosyahnennya, problemy ta perspektyvy rozvytku" [Distance learning technologies: achievements, problems and prospects of development], Visnyk problem biolohiyi i medytsyny [Bulletin of problems of biology and medicine], 2013, Vyp. 2 (100), P. 68–72, URL: https://elibrary.ru/elibrary_20413099.pdf [in Ukrainian].

Zyazyun I. A., Krivonos I. F., Tarasevich N. N. i dr. Osnovy pedagogicheskogo masterstva: uchebnoye posobiye dlya ped. spets. ucheb.zavedeniy [Fundamentals of pedagogical skills: a textbook for ped. specialist. study. institutions], pod red. I. A. Zyazyuna, Moskva, Prosveshcheniye, 1989, 376 p. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-13