Особливості формування культурно-мовного прагматизму у закладі вищої освіти

Автор(и)

  • Руслана Слухенська Буковинський державний медичний університет, Україна
  • Яна Іванушко Буковинський державний медичний університет, Україна
  • Ірина Мурадханян Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2024.444

Ключові слова:

лінгвокультурна діяльність; освітній простір; університет; прагматичні принципи

Анотація

Актуальність статті пов'язана з реаліями сучасного освітнього простору, який характеризується плюралістичними та мультикультурними принципами розвитку. Наголошується, що культура та мова залишаються фундаментальними джерелами формування інформаційно-комунікаційного середовища в освітній сфері, незважаючи на стрімкий розвиток технологічного та цифрового кластера. Метою дослідження є висвітлення прагматичних підходів до організації інформаційно-комунікаційної діяльності в університетській освіті. Автор наголошує на необхідності залучення організаційно-методологічних орієнтирів для збереження культурного та лінгвістичного потенціалу на глобальному, локальному та індивідуальному рівнях. Методологія дослідження зосереджена на загальнонауковому методологічному арсеналі аналітичного напрямку, в якому домінують узагальнення та порівняльні характеристики культурного та лінгвістичного середовища. Прагматизм є одним з ключових інструментів організації світогляду та ментальних характеристик сучасного наукового світогляду. Система вищої освіти потребує постійного підтвердження двох основних показників – якості та ефективності. Результати дослідження свідчать про активну реалізацію принципів прагматизму в лінгвокультурному сегменті освітньої діяльності. Перспективним напрямком досліджень є висвітлення особливостей міждисциплінарного потенціалу в культурно-лінгвістичному кластері системи вищої освіти. Таким чином, прагматизм сучасної культурно-мовної діяльності у системі вищої освіти зосереджений на підвищенні рівня інформаційно-комунікативного забезпечення освітнього процесу шляхом впровадження міждисциплінарних та мультикультурних механізмів

Посилання

Avgousti M. I. «Intercultural Communicative Competence and Online Exchanges: A Systematic Review», Computer Assisted Language Learning, 2018, Vol. 31, P. 819-853 [In English].

Cohen A. D. «Considerations in Assessing Pragmatic Appropriateness in Spoken Language», Language Teaching, 2020, Vol. 53, P. 183-202 [In English].

Dewaele J.-M. «Pragmatic challenges in the communication of emotions in intercultural couples», Intercultural Pragmatics, 2018, Vol. 15, P. 29-55 [In English].

González-Lloret M. «Technology and L2 Pragmatics Learning», Annual Review of Applied Linguistics, 2019, Vol. 39, P. 113-127 [In English].

Heinich N. «APragmatic Redefinition of Value(s): Toward a General Model of Valuation», Theory, Culture & Society, 2020, Vol. 37, P. 75-94 [In English].

House J., Kádár D. «Cross-Cultural Pragmatics and Foreign Language Learning», Edinburgh: Edinburgh University Press, 2024, 240 p. [In English].

Kramsch C., Zhu H. «Translating Culture in Global Times: An Introduction», Applied Linguistics, 2020, Vol. 41, P. 1–9 [In English].

Kunjana Rahardi R. «Linguistic Impoliteness in The Sociopragmatic Perspective», HUMANIORA, 2017, Vol. 29, P. 309-315 [In English].

Li G. «Preparing Culturally and Linguistically Competent Teachers for English as an International Language Education», TESOL Journal, 2017, Vol. 8, P. 250-276 [In English].

Sonnenburg-Winkler S. L., Eslami Z. R., Derakhshan A. «Rater variation in pragmatic assessment: The impact of the linguistic background on peer-assessment and self-assessment», Lodz Papers in Pragmatics, 2020, Vol. 16, P. 67-85 [In English].

Stoller A. «The Flipped Curriculum: Dewey’s Pragmatic University», Studies in Philosophy and Education, 2018, Vol. 37, P. 451-465 [In English].

Subtirelu N. «Students’ orientations to communication across linguistic difference with international teaching assistants at an internationalizing university in the United States», Multilingua, 2017, Vol. 36, P. 247-280 [In English].

Taguchi N. «Contexts and Pragmatics Learning: Problems and Opportunities of the Study Abroad Research», Language Teaching, 2018, Vol. 51, P. 124-137 [In English].

Tajeddin Z., Alemi M., Pashmforoosh R. «Idealized native-speaker linguistic and pragmatic norms in English as an international language: exploring the perceptions of nonnative English teachers», Language and Intercultural Communication, 2017, Vol. 18, P. 300-314 [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-13

Номер

Розділ

Методика викладання у вищій школі