Особливості формування культурно-мовного прагматизму у закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2024.444Ключові слова:
лінгвокультурна діяльність; освітній простір; університет; прагматичні принципиАнотація
Актуальність статті пов'язана з реаліями сучасного освітнього простору, який характеризується плюралістичними та мультикультурними принципами розвитку. Наголошується, що культура та мова залишаються фундаментальними джерелами формування інформаційно-комунікаційного середовища в освітній сфері, незважаючи на стрімкий розвиток технологічного та цифрового кластера. Метою дослідження є висвітлення прагматичних підходів до організації інформаційно-комунікаційної діяльності в університетській освіті. Автор наголошує на необхідності залучення організаційно-методологічних орієнтирів для збереження культурного та лінгвістичного потенціалу на глобальному, локальному та індивідуальному рівнях. Методологія дослідження зосереджена на загальнонауковому методологічному арсеналі аналітичного напрямку, в якому домінують узагальнення та порівняльні характеристики культурного та лінгвістичного середовища. Прагматизм є одним з ключових інструментів організації світогляду та ментальних характеристик сучасного наукового світогляду. Система вищої освіти потребує постійного підтвердження двох основних показників – якості та ефективності. Результати дослідження свідчать про активну реалізацію принципів прагматизму в лінгвокультурному сегменті освітньої діяльності. Перспективним напрямком досліджень є висвітлення особливостей міждисциплінарного потенціалу в культурно-лінгвістичному кластері системи вищої освіти. Таким чином, прагматизм сучасної культурно-мовної діяльності у системі вищої освіти зосереджений на підвищенні рівня інформаційно-комунікативного забезпечення освітнього процесу шляхом впровадження міждисциплінарних та мультикультурних механізмів
Посилання
Avgousti M. I. «Intercultural Communicative Competence and Online Exchanges: A Systematic Review», Computer Assisted Language Learning, 2018, Vol. 31, P. 819-853 [In English].
Cohen A. D. «Considerations in Assessing Pragmatic Appropriateness in Spoken Language», Language Teaching, 2020, Vol. 53, P. 183-202 [In English].
Dewaele J.-M. «Pragmatic challenges in the communication of emotions in intercultural couples», Intercultural Pragmatics, 2018, Vol. 15, P. 29-55 [In English].
González-Lloret M. «Technology and L2 Pragmatics Learning», Annual Review of Applied Linguistics, 2019, Vol. 39, P. 113-127 [In English].
Heinich N. «APragmatic Redefinition of Value(s): Toward a General Model of Valuation», Theory, Culture & Society, 2020, Vol. 37, P. 75-94 [In English].
House J., Kádár D. «Cross-Cultural Pragmatics and Foreign Language Learning», Edinburgh: Edinburgh University Press, 2024, 240 p. [In English].
Kramsch C., Zhu H. «Translating Culture in Global Times: An Introduction», Applied Linguistics, 2020, Vol. 41, P. 1–9 [In English].
Kunjana Rahardi R. «Linguistic Impoliteness in The Sociopragmatic Perspective», HUMANIORA, 2017, Vol. 29, P. 309-315 [In English].
Li G. «Preparing Culturally and Linguistically Competent Teachers for English as an International Language Education», TESOL Journal, 2017, Vol. 8, P. 250-276 [In English].
Sonnenburg-Winkler S. L., Eslami Z. R., Derakhshan A. «Rater variation in pragmatic assessment: The impact of the linguistic background on peer-assessment and self-assessment», Lodz Papers in Pragmatics, 2020, Vol. 16, P. 67-85 [In English].
Stoller A. «The Flipped Curriculum: Dewey’s Pragmatic University», Studies in Philosophy and Education, 2018, Vol. 37, P. 451-465 [In English].
Subtirelu N. «Students’ orientations to communication across linguistic difference with international teaching assistants at an internationalizing university in the United States», Multilingua, 2017, Vol. 36, P. 247-280 [In English].
Taguchi N. «Contexts and Pragmatics Learning: Problems and Opportunities of the Study Abroad Research», Language Teaching, 2018, Vol. 51, P. 124-137 [In English].
Tajeddin Z., Alemi M., Pashmforoosh R. «Idealized native-speaker linguistic and pragmatic norms in English as an international language: exploring the perceptions of nonnative English teachers», Language and Intercultural Communication, 2017, Vol. 18, P. 300-314 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).