Переваги та недоліки штучного інтелекту у вивченні іноземних мов

Автор(и)

  • Валентана Нічий Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича , Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2024.443

Ключові слова:

штучний інтелект; іноземні мови; віртуальні помічники; переваги; недоліки

Анотація

У цій статті досліджується багатогранна роль штучного інтелекту (ШІ) у покращенні процесу вивчення іноземних мов. Вона розглядає такі переваги, як персоналізований навчальний досвід за допомогою адаптивних алгоритмів, що задовольняють індивідуальні потреби студентів, зворотний зв'язок у режимі реального часу через мовні програми на базі ШІ та імерсивне середовище, створене віртуальними помічниками. Крім того, у статті підкреслюється зручність ШІ у наданні миттєвих перекладів та підказок щодо вимови, що робить вивчення мови доступнішим. І навпаки, вона розглядає значні недоліки, включаючи потенціал для зниження людської взаємодії, що може перешкоджати розвитку розмовних навичок, та ризик надмірної залежності від технологій, що призводить до поверхневого навчання. У статті також обговорюються занепокоєння щодо конфіденційності даних та етичні наслідки використання ШІ в освіті. Зрештою, вона виступає за збалансований підхід, який поєднує інструменти ШІ з традиційними методами для оптимізації результатів вивчення мови. Актуальність цієї теми зумовлена ​​тим, що, оскільки ШІ стає все більш інтегрованим у вивчення мови, традиційні викладацькі ролі можуть опинитися під загрозою. Це ставить під сумнів майбутнє викладачів мов та якість навчального досвіду порівняно з навчанням людиною. ШІ може адаптувати навчальний досвід до індивідуальних потреб та надавати учням доступ до мовних ресурсів будь-коли та будь-де. Однак надмірна залежність від штучного інтелекту може перешкоджати розвитку розмовних навичок. Наприклад, покладання виключно на чат-ботів може обмежувати практичну практику, роблячи учнів менш впевненими у спілкуванні з носіями мови. Методологія дослідження базується на змішаному методологічному підході, що поєднує опитування та інтерв'ю для збору як кількісних, так і якісних даних. Метою цього дослідження є надання збалансованого уявлення про те, як ШІ можна ефективно використовувати у вивченні мови, одночасно усуваючи його обмеження. Аналізуючи ці фактори, викладачі та учні можуть приймати обґрунтовані рішення щодо включення інструментів ШІ у свої мовні дослідження. Елементи новизни дослідження зосереджені на дослідженні того, як більш складні алгоритми можуть передбачати потреби учнів та динамічно коригувати контент. Висновок. У сучасному світі штучний інтелект (ШІ) стає невід'ємною частиною освітнього процесу, особливо у вивченні іноземних мов. Обговорювані переваги, такі як персоналізоване навчання, підвищена мотивація учнів за допомогою інтерактивних платформ, автоматизоване оцінювання та використання розмовних чат-ботів, демонструють революційний вплив технологій на традиційні підходи до навчання. Однак, попри численні переваги, є й недоліки, такі як ризик втрати особистого контакту між вчителями та учнями, а також потенційні проблеми з довірою до автоматизованих систем оцінювання. Підкреслення важливості таких людських якостей, як емпатія та критичне мислення, підкреслює необхідність збалансованого підходу до інтеграції штучного інтелекту в освіту

Посилання

.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-13

Номер

Розділ

Методика викладання у вищій школі