Жіночі образи в поетиці АІ О. Забужко і В. Кожелянка: жіноче і чоловіче письмо
Ключові слова:
Жіночий текст, чоловічий текст, жанр AІ, політичний фантастичний роман, фантастична повість, O. Забужко, В. КожелянкооАнотація
У романах, створених у жанрі альтернативної історії, неодмінним елементом сюжету є зміна історії в минулому. У якийсь момент минулого з певних причин, або випадково, або в результаті втручання зовнішніх сил, відбувається щось відмінне від того, що відбувалося в реальній історії. Мета статті полягає в тому, щоб визначити, як працює жіночий і чоловічий текст у романах і оповіданнях AI. Те, що сталося, може бути пов’язане з відомими історичними подіями чи особами і на перший погляд може здатися незначним. В результаті цієї зміни історія розгалужується: події починають розвиватися за іншим сценарієм. У світі зі зміненим хронотопом відбувається дія. Для досягнення мети ми використовували дескриптивний, контекстний та порівняльний методи. Новизна дослідження полягає у використанні маркерів авторського тексту для опису персонажа альтернативного світу роману чи повісті, про що розповідається. Висновки. У романах політичної фантастики жанроутворюючу роль відіграє зміна ходу часу або співвідношення «минуле-сучасне-сучасне», у фантастично-пригодницьких творах час = простір, в історично-пригодницькому романі час є складовою дії. : опис персонажа, а в романі це має місце політичний анекдот, тож Час виступає Покажчиком, маркером, необхідним для реалізації сюжету. Що ж до стилю обох письменників, то функціональна роль образів жіночого тексту О. Забужко в альтернативі змістового плану, а В. Кожелянко використовує його у формальному плані.
Посилання
Aheyeva V. Zhinochyy prostir: Feministychnyy dyskurs ukrayinsʹkoho modernizmu [Women’s Space: Feminist Discourse of Ukrainian Modernism], Kyiv: Fakt, 2008, P. 9, 10, 327 [in Ukrainian].
Danylenko V. Lisorub u pusteli: Pysʹmennyk i literaturnyy protses [Lumberjack in the Desert: Writer and Literary Process], Kyiv: Akademvydav, 2008, P. 324 [in Ukrainian].
Hrytsak YA. Prorok u svoyiy vitchyzni. Franko ta yoho spilʹnota (1856-1886) [A prophet in his homeland. Franco and his community (1856-1886)], Kyiv: Krytyka, 2006, P. 305, 307, 308 [in Ukrainian].
Keyvan I. Tremtinnya sfer. Poeziyi [Trembling of spheres. Poems], 2013, URL: http://i-keivan.vkursi.com/2679.html (20.06.2020).
Kobylyansʹka O. Tvory v z-kh tomakh [Works in 3 volumes], Vol. 1, Kyiv: Derzh. vyd. khud. literatury, 1956, 590 p. [in Ukrainian].
Kononenko Ye. Heroyini ta heroyi: statti ta eseyi [Heroines and heroes: articles and essays], Kyiv: Hrani- T, 2010, 200 p. [in Ukrainian].
Kozhelyanko V. «YA zakinchyv defi lyadnyy period» [«I’ve fi nished the parade period»], Potyah 76, 2002, N 1, P. 43 [in Ukrainian].
Kozhelyanko V. Defilyada. Romany, op. cit., P. 272, 274
Pavlychko S. Feminizm. Peredm. V. Aheyevoyi [Feminism. Prev. of the V. Ageeva], Kyiv: Vyd–vo Solomiyi Pavlychko «Osnovy», 2002, 322 p. [in Ukrainian].
Polishchuk Ya. I kata, i heroya vin lyubyv… Mykhaylo Kotsiubyns'kyi: literaturnyi portret [He loved both the executioner and the hero… Mykhailo Kotsyubynskyi: a literary portrait], Kyiv, 2010, 304 p. [in Ukrainian].
Protsyuk S. Troyanda rytualʹnoho bolyu: roman pro Vasylya Stefanyka [The rose of ritual pain: a novel about Vasyl Stefanyk], Kyiv, 2010, 184 p. [in Ukrainian].
Voytovych V. Ukrayinsʹka mifolohiya. Vyd. 2-he, stereotyp. [Ukrainian mythology. Kind. 2nd, stereotype], Kyiv: Lybidʹ, 2005, P. 532 [in Ukrainian].
Zabuzhko O. Z mapy knyh i lyudey. Zbirka eseyiv. Meridian Czernowitz [From the map of books and people. A collection of essays], Kam'ianets'-Podil's'kyi, TOV «Drukarnia «Ruta», 2012, P. 16 [in Ukrainian].
Zhakhiv Roman. Mistahohiya. Poeziyi [Mystagogia], URL: http://r–zhakhiv.vkurs
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).