Керівний склад Чернівецького державного медичного інституту (Буковинської державної медичної академії) у 1975-2005 рр.
Ключові слова:
Чернівецький державний медичний інститут, Буковинська державна медична академія, керівний склад, ректор, проректор, деканАнотація
У статті на основі архівних матеріалів та бесід з інформаторами наведено дані про керівництво Чернівецького державного медичного інституту та Буковинської державної медичної академії у 1975-2005 рр. та їхній вплив на розвиток закладу. Метою роботи є введення цих нових даних у науковий обіг. Актуальність дослідження зумовлена наближенням 80-річчя Буковинського державного медичного університету, необхідністю вшанування вчених, які прославили навчальний заклад, а також необхідністю виховання молодих лікарів із творчим підходом до професії. У полі уваги авторів дослідження не лише список ректорів (В. К. Патратій, В. П. Пішак), проректорів (Федорук С. Г., Сокол А. М., Коломоєць М. Ю., Волошин П. В., Ходоровський Г. І., Кокощук). Г. І., Могун І. К., Мільков Б. О., Кравченко О. В., Сидорчук І. Ю., Нечитайло Ю., Зорій Н. І., Кардаш В. Є.) та деканів, а також аналіз кожної особистості в контексті біографічних даних, кар’єрного росту, творчих досягнень, соціальних досягнень, особистий внесок у розвиток медичної науки та університету, нагороди. Стаття прикрашена фотографіями ректорів і проректорів відповідного періоду. Висновки. У часовому інтервалі 1975-2005 рр. основні етапи розвитку БДМУ були зумовлені історичними реаліями. З 1975 р. до середини 1980-х рр. система освіти була закладена в радянську парадигму світосприйняття. Проте в професійному плані колектив БДМУ чітко дотримувався наукових підходів до викладання спеціальних дисциплін, роблячи акцент на практичній підготовці молодих лікарів. З початком «перебудови» (відбудови) СРСР (II пол. 1980-х рр.) посилився процес лібералізації політичного життя, що, безперечно, позначилося на навчальному процесі, особливо гуманітарного циклу предметів. Зі здобуттям Українською державою незалежності відбулися значні організаційні зміни: у 1997 р. навчальний заклад став академією, а з 2005 р. перетворений на університет. Це вплинуло на зміст навчання. Університет приєднався до Болонського процесу. Показником цих змін є стабільна кількість іноземних студентів у ті часи. Зникли дисципліни марксистсько-ленінського циклу. Навчальний заклад вступив в еру електронних технологій, маючи для цього солідну матеріально-технічну базу.
Посилання
.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).