Біографії лікарів-письменників США ХХ століття як навчально-виховний ресурс для студентів ЗВМО

Автор(и)

  • Юлія Лисанець Полтавський державний медичний університет, Полтава (Україна) , Україна https://orcid.org/0000-0003-0421-6362
  • Олена Бєляєва Полтавський державний медичний університет, Полтава (Україна), Україна https://orcid.org/0000-0001-9060-4753
  • Ксенія Гаврильєва Полтавський державний медичний університет, Полтава (Україна), Україна https://orcid.org/0000-0003-2561-6998
  • Світлана Ефендієва Полтавський державний медичний університет, Полтава (Україна), Україна https://orcid.org/0000-0002-9633-0236
  • Зинаїда Таран Полтавський державний медичний університет, Полтава (Україна), Україна https://orcid.org/0000-0002-0380-5870

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2023.377

Ключові слова:

лікарі-письменники; медична освіта; тверді навички; м’які навички; емпатія; культурна компетентність

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати навчально-виховний потенціал біографій лікарів-письменників США XX століття у формуванні твердих і м'яких навичок здобувачів вищої медичної освіти. Методи дослідження: аналіз, синтез, систематизація, узагальнення; пошуково-бібліографічний; аналіз літературних джерел; історико-порівняльний; біографічний. Об'єкт дослідження – біографії Вільяма Карлоса Вільямса (1883–1963), Френка Г. Слотера (1908–2001), Річарда Гукера (1924–1997), Аллена Річарда Зельцера (1928–2016) і Майкла Крайтона (1942–2008). Наукова новизна. У статті обґрунтовано доцільність вивчення біографій та елементів літературної спадщини лікарів-письменників США XX століття з метою всебічного і гармонійного розвитку здобувачів освіти у медичних вишах. Висновки. Показано, що ознайомлення з біографіями видатних лікарів-письменників англомовних країн під час позааудиторних виховних заходів сприяє розвитку м’яких навичок, а також удосконаленню комунікативної компетентності студентів ЗВМО

Посилання

Aaseng N. Michael Crichton, San Diego: Lucent Books, 2002, P. 23 [in English].

Bieliaieva O. M., Bilash S. M., Pronina O. M., Lysanets Yu. V., Bilash V. P., Havrylieva K. H., Taran Z. M. “The biographical method as a means of forming the professional personality and professional identity of the future doctor (as exemplified by the integration of the study of human anatomy and the disciplines of the foreign language training cycle)”, Bulletin of problems biology and medicine, 2023, Vol. 1(68), P. 224-232. doi: 10.29254/2077-4214-2023-1-168-224-232 [in English].

Bieliaieva O. M., Zhdan V. M., Tsisyk A. Z. Latynsʹko-ukrayinsʹkyy medychnyy entsyklopedychnyy slovnyk: u 2 t., Vol. 2 N-W [Latin-Ukrainian medical encyclopedic dictionary: in 2 volumes, Vol. 2 N-W], Kyiv: VSV "Medicine", 2020, 456 p. [in Ukrainian].

Bieliaieva O., Uvarkina O., Lysanets Yu. [et al.] “Gerhard Hansen Vs. Albert Neisser: Priority for the Invention of Mycobacterium Leprae and Problems of Bioethics”, Georgian Medical News, 2020, Vol. 12 (309), P. 156–161 [in English].

Hayhurst R. Readings on Michael Crichton, San Diego, CA: Greenhaven Press, 2004, P. 5 [in English].

Hooker R. MASH: A Novel About Three Army Doctors, New York: Harper Collins, 2009, P. 11 [in English].

Hooker, R. (2009). MASH: A Novel About Three Army Doctors. New York: Harper Collins, P. 5 [in English].

Kerrane K. A Richard Selzer Reader: Blood and Ink. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2017, P. 37 [in English].

Leibowitz H. "Something Urgen Have to Say to You": The Life and Works of William Carlos Williams. NY: Farrar, Straus and Giroux, 2011, P. 16 [in English].

Lysanets Yu.V. “Intertekstualʹnistʹ ta intermedialʹnistʹ yak tekstotvirni dominanty literaturno-medychnoho dyskursu Richarda Zelʹtsera” [Intertextuality and intermediality as text-creative dominants of Richard Seltzer's literary and medical discourse], Naukovo-vyrobnychyy zhurnal "Derzhava ta rehiony. Seriya: Humanitarni nauky" [Scientific and industrial journal "State and regions. Series: Humanities"], 2018, 4(55), P. 34‒37 [in Ukrainian].

Lysanets Yu. “The Image of a Military Surgeon in “MASH: A Novel about Three Army Doctors” by Richard Hooker”, VI Vseukrayinsʹka naukovo-praktychna internet-konferentsiya z pytanʹ metodyky vykladannya inozemnoyi movy: «Inozemni movy v konteksti suchasnoho rozvytku pryrodnychykh ta humanitarnykh nauk: mizhdystsyplinarnyy pidkhid», Zbirnyk materialiv konferentsiyi, 17 bereznya 2020 r., Odesa [VI All-Ukrainian Scientific and Practical Internet conference on teaching methods of a foreign language: “Foreign Languages in the Context of Modern Development of Natural Sciences and Humanities: An Interdisciplinary Approach” Collection of materials of the conference, 17 March 2020, Odesa], 2020, P. 75, 76 [in English].

Lysanets Yu. V. “Naratyvna dyfuziya u prozoviy tvorchosti Vilʹyama Karlosa Vilʹyamsa” [Narrative Diffusion in the Prose Works of William Carlos Williams], Problemy suchasnoho literaturoznavstva [Problems of Modern Literary Studies], 2018, Vol. 27, P. 112-121 [in Ukrainian].

Lysanets Yu. V. “Primum non nocere: Moralʹno-etychna problematyka u literaturno-medychnomu dyskursi amerykansʹkoyi prozy XX stolittya” [Primum non nocere: Moral and ethical problems in the literary and medical discourse of the 20th-century American prose], Visnyk Luhansʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Filolohichni nauky [Philological sciences. Herald of Luhansk National Taras Shevchenko University], 2019, Vol. 2 (325), P. 194‒202 [in Ukrainian]

Selzer R. Mortal Lessons: Notes on the Art of Surgery, New York: Simon and Schuster, 1976, P. 24 [in English].

Sun J. “Liminal Masculinity in Richard Selzer's Knife Song Korea”, Journal of Medical Humanities, 2014, Vol. 35(1), P. 85-93 [in English].

Terrell C.F. William Carlos Williams: Man and Poet. Orono, ME: University of Maine at Orono, 1983, P. 7 [in English].

Trotter M.C. Frank G. Slaughter M.D. “FACS: Medical Novelist and Surgeon Writer”, The American Surgeon, 2018, Vol. 84(12), P. 1841‒1846. doi:10.1177/000313481808401225 [in English].

Uvarkina O. V., Bieliaieva O. M., Skrypnykov P. M., Lysanets Yu. V., Shylkina L. M., Khmil T. A. “The Scientific and Pedagogical Heritage of Doctor N.I. Pirogov”, Wiadomosci Lekarskie, 2020, Vol. 73 (7), P. 1561‒1566. PMID: 32759455 [in English].

Williams W. C. Doctor Stories, New York: Random House, 1948, P. 120 [in English].

Williams W.C. The Doctor Stories. New York: New Directions Publishing, 1984, P. 49‒50 [in English].

Zhdan V. M., DvornykV. M., Avetikov D. S., Bieliaieva O. M. “Mykola Ivanovych Pyrohov – vydatnyy likar i pedahoh (do 211-yi richnytsi vid dnya narodzhennya)” [Mykola Ivanovich Pirogov – an Outstanding Doctor and Teacher (to the 211th Anniversary of his Birth)], Aktualʹni pytannya linhvistyky, profesiynoyi linhvodydaktyky, psykholohiyi i pedahohiky vyshchoyi shkoly : zb. statey VI Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Poltava, 25–26 lystopada 2021 r. [Current issues of linguistics, professional linguodidactics, psychology and pedagogy of the higher education: collection of articles of the VI International conference, Poltava, November 25–26, 2021], P. 3–10 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Номер

Розділ

Методика викладання у системі медичної освіти