Міждисциплінарна інтеграція в контексті підготовки до ліцензійного іспиту
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2023.376Ключові слова:
міжпредметна інтеграція; фармацевтична освіта; комплексне обстеження; аптека; крок; фармакогнозія; хімія; навчанняАнотація
Перед вищими навчальними закладами стоїть завдання підготувати інноваційно підготовлених спеціалістів, здатних забезпечити та продовжити розвиток фармацевтичної галузі. Для досягнення цієї мети важливо не лише створити фундаментальну базу знань і вмінь, а й сформувати систему контролю та оцінювання навчальних досягнень, одним із яких є ліцензійний інтегрований іспит. Мета роботи: розкрити особливості реалізації міжпредметної інтеграції в контексті підготовки до ліцензійного інтегрованого іспиту на прикладі викладання дисциплін фармакогнозії та загальної та фармацевтичної хімії. Одинa з професійно орієнтованих дисциплін є фармакогнозія, вивчення якої сприяє формуванню необхідного світогляду щодо раціонального використання природних рослинних ресурсів. Фундаментом теоретичної основи фармакогнозії є накопичені знання з хімії. Для покращення результатів навчання та систематизації знань при підготовці до державної атестації проводяться окремі заходи, першочерговим етапом яких є систематичне вивчення та повторення навчального матеріалу з використанням навчально-методичної літератури та інформаційно-комунікаційних технологій; другий етап — самоконтроль, на якому застосовуються завдання, побудовані на принципах міжпредметної інтеграції. Наступним етапом самоконтролю знань є використання алгоритму «піраміди», який полягає в тому, що запитання, на які учні давати неправильні відповіді з'являються кілька разів у процесі тестування. Успішна атестація залежить від систематизації та впорядкованості знань учнів, створення умов для навчання, відповідного контролю, а також успішного контакту вчителя з учнем. Висновки. Запропоновані механізми інтеграції в освітній сфері забезпечують реалізацію міжпредметних зв’язків, що впливають як на якість профільного навчання, так і на результати підготовки до ліцензійного інтегрованого іспиту.
Посилання
Bilai, I. M., Demchenko V. O., Krasko M. P., Ostapenko A. O., ed. “Metodyka provedennia zaniat z klinichnoi farmatsii v konteksti pidhotovky do litsenziinoho ispytu “Krok 3. Farmatsiia” [Methods of conducting classes in clinical pharmacy in the context of preparation for the licensing exam “Step 3. Pharmacy”], Zhurnal naukovyi ohliad, 2019, Vol. 4 (57), P. 75 [in Ukrainian].
Bobrovska O. A. “Mizhdystsyplinarna intehratsiia farmatsevtychnoi botaniky ta farmakohnozii na kafedri farmatsii” [Interdisciplinary integration of pharmaceutical botany and pharmacognosy at the Department of Pharmacy], Visnyk VNMU, 2015, Vol. 19, N 1, P. 160 [in Ukrainian].
Iekhalov, V. V., Sviatenko, T. V., Khobotova, N. V. “Mizhpredmetna intehratsiia v tematychnomu testuvanni pry pidhotovtsi likariv-interniv riznykh spetsialnostei do litsenziinoho ispytu “Krok-3”” [Interdisciplinary integration in thematic testing during the preparation of medical interns of various specialties for the "Step-3" licensing exam], Molodyi vchenyi, 2016, Vol. 8 (35), P. 199 [in Ukrainian].
Kandybei K. I., Ryzhov O. A., Korniievska V. H. “Tekhnolohiia aktualizatsii znan studenta pry pidhotovtsi do litsenziinoho ispytu. «Krok 1. Farmatsiia» na zasadakh IKT” [The technology of updating the student's knowledge in preparation for the licensing exam “Step 1. Pharmacy” on the basis of ICT], Zaporozhskyi medytsynskyi zhurnal, 2012, Vol. 6, P. 94 [in Ukrainian].
Khmeliar I. M., Burban O. I. “Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh farmatsevtychnykh pratsivnykiv v umovakh realizatsii mizhpredmetnoi intehratsii” [Formation of professional competence of future pharmaceutical workers in the conditions of implementation of interdisciplinary integration], Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Uzhhorod: Hoverla, 2019, Vol. 1 (44), P. 194 [in Ukrainian].
Knysh Ye. H., Demchenko V. O., Tkachenko N. O. “Zastosuvannia novitnikh tekhnolohii dlia pidhotovky studentiv do litsenziinoho ispytu “Krok-2. Farmatsiia” ta “Krok-2. Tekhnolohii parfumerno-kosmetychnykh zasobiv”” [Application of the latest technologies to prepare students for the licensing exam "Step-2. Pharmacy" and "Step-2. Technologies of perfumery and cosmetic products"], Suchasna farmatsiia: istoriia, realii ta perspektyvy rozvytku : materialy naukovo-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu, prysviachenoi 20-y richnytsi zasnuvannia Dnia farmatsevtychnoho pratsivnyka Ukrainy, Kharkiv: NFaU, 2019, Vol. 2, P. 447 [in Ukrainian].
Pershko I. O., Todosiichuk N. A. “Mizhdystsyplinarna intehratsiia pry vykladanni biokhimii u farmatsevtychnomu koledzhi na prykladi temy «Vstup do obminu rechovyn ta enerhii»” [Interdisciplinary integration in the teaching of biochemistry in the college of pharmacy using the example of the topic "Introduction to the metabolism of matter and energy"], Medychna osvita, 2020, Vol. 3, P. 50 [in Ukrainian].
Vitiuk A. V., Trachenko K. R. “Superechlyvi tendentsii rozvytku farmatsevtychnoi promyslovosti Ukrainy” [Contradictory trends in the development of the pharmaceutical industry of Ukraine], Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 2018, Vol. 6, Р. 35 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).