Міждисциплінарна інтеграція в контексті підготовки до ліцензійного іспиту

Автор(и)

  • Олександра Горошко Буковинський державний медичний університет, Україна
  • Олександр Захарчук Буковинський державний медичний університет, Україна
  • Надія Панасенко Буковинський державний медичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-3120-4332
  • Віра Драчук Буковинський державний медичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-5814-9674

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2023.376

Ключові слова:

міжпредметна інтеграція; фармацевтична освіта; комплексне обстеження; аптека; крок; фармакогнозія; хімія; навчання

Анотація

Перед вищими навчальними закладами стоїть завдання підготувати інноваційно підготовлених спеціалістів, здатних забезпечити та продовжити розвиток фармацевтичної галузі. Для досягнення цієї мети важливо не лише створити фундаментальну базу знань і вмінь, а й сформувати систему контролю та оцінювання навчальних досягнень, одним із яких є ліцензійний інтегрований іспит. Мета роботи: розкрити особливості реалізації міжпредметної інтеграції в контексті підготовки до ліцензійного інтегрованого іспиту на прикладі викладання дисциплін фармакогнозії та загальної та фармацевтичної хімії. Одинa з професійно орієнтованих дисциплін є фармакогнозія, вивчення якої сприяє формуванню необхідного світогляду щодо раціонального використання природних рослинних ресурсів. Фундаментом теоретичної основи фармакогнозії є накопичені знання з хімії. Для покращення результатів навчання та систематизації знань при підготовці до державної атестації проводяться окремі заходи, першочерговим етапом яких є систематичне вивчення та повторення навчального матеріалу з використанням навчально-методичної літератури та інформаційно-комунікаційних технологій; другий етап — самоконтроль, на якому застосовуються завдання, побудовані на принципах міжпредметної інтеграції. Наступним етапом самоконтролю знань є використання алгоритму «піраміди», який полягає в тому, що запитання, на які учні давати неправильні відповіді з'являються кілька разів у процесі тестування. Успішна атестація залежить від систематизації та впорядкованості знань учнів, створення умов для навчання, відповідного контролю, а також успішного контакту вчителя з учнем. Висновки. Запропоновані механізми інтеграції в освітній сфері забезпечують реалізацію міжпредметних зв’язків, що впливають як на якість профільного навчання, так і на результати підготовки до ліцензійного інтегрованого іспиту.

Посилання

Bilai, I. M., Demchenko V. O., Krasko M. P., Ostapenko A. O., ed. “Metodyka provedennia zaniat z klinichnoi farmatsii v konteksti pidhotovky do litsenziinoho ispytu “Krok 3. Farmatsiia” [Methods of conducting classes in clinical pharmacy in the context of preparation for the licensing exam “Step 3. Pharmacy”], Zhurnal naukovyi ohliad, 2019, Vol. 4 (57), P. 75 [in Ukrainian].

Bobrovska O. A. “Mizhdystsyplinarna intehratsiia farmatsevtychnoi botaniky ta farmakohnozii na kafedri farmatsii” [Interdisciplinary integration of pharmaceutical botany and pharmacognosy at the Department of Pharmacy], Visnyk VNMU, 2015, Vol. 19, N 1, P. 160 [in Ukrainian].

Iekhalov, V. V., Sviatenko, T. V., Khobotova, N. V. “Mizhpredmetna intehratsiia v tematychnomu testuvanni pry pidhotovtsi likariv-interniv riznykh spetsialnostei do litsenziinoho ispytu “Krok-3”” [Interdisciplinary integration in thematic testing during the preparation of medical interns of various specialties for the "Step-3" licensing exam], Molodyi vchenyi, 2016, Vol. 8 (35), P. 199 [in Ukrainian].

Kandybei K. I., Ryzhov O. A., Korniievska V. H. “Tekhnolohiia aktualizatsii znan studenta pry pidhotovtsi do litsenziinoho ispytu. «Krok 1. Farmatsiia» na zasadakh IKT” [The technology of updating the student's knowledge in preparation for the licensing exam “Step 1. Pharmacy” on the basis of ICT], Zaporozhskyi medytsynskyi zhurnal, 2012, Vol. 6, P. 94 [in Ukrainian].

Khmeliar I. M., Burban O. I. “Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh farmatsevtychnykh pratsivnykiv v umovakh realizatsii mizhpredmetnoi intehratsii” [Formation of professional competence of future pharmaceutical workers in the conditions of implementation of interdisciplinary integration], Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Uzhhorod: Hoverla, 2019, Vol. 1 (44), P. 194 [in Ukrainian].

Knysh Ye. H., Demchenko V. O., Tkachenko N. O. “Zastosuvannia novitnikh tekhnolohii dlia pidhotovky studentiv do litsenziinoho ispytu “Krok-2. Farmatsiia” ta “Krok-2. Tekhnolohii parfumerno-kosmetychnykh zasobiv”” [Application of the latest technologies to prepare students for the licensing exam "Step-2. Pharmacy" and "Step-2. Technologies of perfumery and cosmetic products"], Suchasna farmatsiia: istoriia, realii ta perspektyvy rozvytku : materialy naukovo-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu, prysviachenoi 20-y richnytsi zasnuvannia Dnia farmatsevtychnoho pratsivnyka Ukrainy, Kharkiv: NFaU, 2019, Vol. 2, P. 447 [in Ukrainian].

Pershko I. O., Todosiichuk N. A. “Mizhdystsyplinarna intehratsiia pry vykladanni biokhimii u farmatsevtychnomu koledzhi na prykladi temy «Vstup do obminu rechovyn ta enerhii»” [Interdisciplinary integration in the teaching of biochemistry in the college of pharmacy using the example of the topic "Introduction to the metabolism of matter and energy"], Medychna osvita, 2020, Vol. 3, P. 50 [in Ukrainian].

Vitiuk A. V., Trachenko K. R. “Superechlyvi tendentsii rozvytku farmatsevtychnoi promyslovosti Ukrainy” [Contradictory trends in the development of the pharmaceutical industry of Ukraine], Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 2018, Vol. 6, Р. 35 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Номер

Розділ

Методика викладання у системі медичної освіти