Інтенсивний курс української мови як досягнення культурного інтелекту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2022.361

Ключові слова:

українська мова як іноземна; інтенсивний курс вивчення; рівнева структура опанування іноземної мови; академічний курс; культурний інтелект

Анотація

Викладання української мови як іноземної у ВНЗ України медичного та природничого профілю наразі перебуває на стадії формування основних методико-навчальних засад. Мета статті полягає в тому, щоб оформити і уточнити основні засади мовної освіти в умовах інтенсивного курсу та доопрацювання функції культурного інтелекту в цьому процесі. Досить невеликий, з огляду на методико-педагогічну ситуацію в розрізі «пропозиція-попит», маємо корпус навчально-методичної літератури з української мови як іноземної, що формує новизну статті. Вказані проблеми загального характеру пов’язані з порівняно короткою історією викладання дисципліни в нашій державі. Проте, поруч із генеральними й організаційними проблемами викладання української мови іноземним громадянам, існують сьогодні вузькоспеціальні завдання. До актуальних спеціальних проблем викладання належать такі: зіставлення “дисципліни”, “предмету” та “курсу” української мови, наскрізна проблема методики викладання різним віковим та національним групам студентів і також питання методичного забезпечення викладання. Методологія статті заснована на описовому й порівняльному методах. Висновки. Слід зазначити, що, взаємодіючи з представниками власної культури, люди інтуїтивно використовують набір соціальних сигналів, більшість з яких є несвідомими. Навпаки ж, коли людина стикається з новою культурою, сигнали та інформація, які працювали раніше, втрачають своє значення. У нових культурних ситуаціях виникає відчуття, що поведінка інших є незрозумілою. Люди з високорозвиненим культурним інтелектом здатні аналізувати такі ситуації та вносити відповідні корективи у своє ставлення та поведінку в контексті різних культур. Такий аналіз і корекція власної поведінки сприяє формуванню єдиного свідомого комплексу характеристик, які складають культурний інтелект, що якісно формується і детермінується у ході вивчення інтенсивного курсу української мови як іноземної.

Посилання

Anistratenko A. Ukrayinsʹka mova: hramatyka i leksyka [Ukrainian language: grammar and vocabulary], Chernivtsi: Bukovynsʹkyy derzhavnyy medychnyy universytet, 2015, 126 p., P. 4. [in Ukrainian, English and Arabic].

Bilianska M., Kolodyazhna A., Shuhailo Ya., Bohoslavets L. “Peculiarities of the Ukrainian Language as a Foreign Language Teaching in the Conditions of Distance Learning”, 10.2991/assehr.k.210525.029, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, CNTLLSC, 2021, URL: https://www.researchgate.net/publication/351996943_Peculiarities_of_the_Ukrainian_Language_as_a_Foreign_ Language_Teaching_in_the_Conditions_of_Distance_Learning[in English].

Ivanchuk M. H., Rusnak I. S. Vyshcha osvita i Bolonsʹkyy protses: Navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Higher education and the Bologna Process: Educational and methodological manual], Chernivtsi: Bukrek, 2010, P. 142 [in Ukrainian].

Rajendran N. Using Constructivist Approach to Teach Higher-Order Thinking Skills: Transforming Teaching Practice to Facilitate Mindful Learning, 2002, URL: http://nsrajendran.tripod.com/Papers/harrogate2002.pdf [in English].

Rusnak I. S. Ivanchuk M. H. Pedahohika i psykholohiya vyshchoyi shkoly: Navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Pedagogy and psychology of higher school: Teaching and methodical manual], 2-he vyd., dopovnene, Chernivtsi: Bukrek, 2009, P. 108 [in Ukrainian].

Stelʹmakhovych M. H. “V. O. Sukhomlynsʹkyy pro kulʹturu movy”, URL: http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine15-2.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Номер

Розділ

Методика викладання української мови