Про зміни викладання іншомовної культури в українських вузах

Автор(и)

  • Валентина Нічий Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2022.335

Ключові слова:

іноземні мови; комунікаційно-орієнтований підхід; іншомовна культура; навчальний процес

Анотація

Метою статті є аналіз особливостей викладання іноземних мов у ВНЗ України. Для досягнення поставленої мети в статті використовуються методи критичного аналізу наукових ресурсів та наукового спостереження за навчальним процесом, теоретичного аналізу. Комплексний опис застосування цих методів крізь призму іноземних мов ‒ є науковою новизною роботи. Вперше проаналізовано етапи мовної підготовки, їх застосування на практиці для оволодіння іншомовною культурою. Основною метою навчання іноземної мови в сучасних умовах є формування в учнів здатності спілкуватися будь-якою мовою на будь-якому рівні, що дозволяє їм вступати в рівноправний діалог з іншими культурами і традиціями, брати участь у різних сферах міжкультурної комунікації, долучатися до сучасного світова цивілізація. Ця мета передбачає розвиток у студентів високого рівня комунікативної компетентності, що дозволить відповідно до їхніх реальних потреб та інтересів успішно та якісно здійснювати мовленнєве спілкування в різних сферах. Методика навчання іноземної мови – це система знань про природні процеси її вивчення та способи впливу на цей процес з метою його оптимізації. Розрізняють два функціонально різних прийоми: загальний і специфічний. Загальна методика присвячена вивченню особливостей і закономірностей процесу навчання іноземної мови незалежно від того, про яку мову йдеться. Наприклад, принципи відбору навчального матеріалу, співвідношення усної та письмової мови на різних етапах уроку будуть однакові в рівноцінних умовах навчання для будь-якої західноєвропейської мови. Висновки. Сьогодні все більше вчителів використовують на уроках іноземної мови елементи комунікативно-орієнтованого підходу. У результаті такого підходу в навчанні формується, реалізується і функціонує система володіння іноземною мовою як засобом спілкування в широкому розумінні цього слова. Цей підхід передбачає також розвиток умінь порівнювати мовні явища рідної та іноземної мов. За допомогою комунікативно-орієнтованого підходу можна викладати всі аспекти іноземної мови. При навчанні іноземної мови дуже важливим стає принцип індивідуального підходу. Вивчення іноземної мови, мабуть, більше, ніж будь-який інший предмет, вимагає індивідуального підходу. Індивідуальний підхід не слід розглядати як одноразовий засіб, який зазвичай використовується на одному етапі засвоєння матеріалу і по відношенню до якоїсь однієї групи учнів; він повинен пронизувати весь процес навчання володінню іноземною мовою

Посилання

Tarnopolʹsʹkyy O.B. Metodyka vykladannya inozemnykh mov ta yikh aspektiv u vyshchiy shkoli: pidruchnyk [Methods of teaching foreign languages and their aspects in higher school: a textbook], Dnipro: Universytet imeni Alʹfreda Nobelya, 2019, P. 78–85 [in Ukrainian].

Nichyi V.V. “Osoblyvosti vykladannya inozemnoyi movy v umovakh dystantsiynoho navchannya” [Peculiarities of foreign language teaching in distance learning], Aktualʹni pytannya suspilʹnykh nauk ta istoriyi medytsyny: Spilʹnyy ukrayinsʹko-rumunsʹkyy naukovyy zhurnal, 2021, 1(29), P. 82–85 [in Ukrainian].

Kornyeva Z. M. Metodyka navchannya maybutnikh ekonomistiv anhliysʹkoho dilovoho movlennya na osnovi tekhnolohiyi zanurennya [Methods of teaching of English business speech of future economists based on immersion technology]: Dys. kand. ped. nauk: 13.00.02, Natsionalʹnyy tekhnichnyy un-t Ukrayiny “Kyyivsʹkyy politekhnichnyy in-t”, Kyiv, 2006, P. 222–234 [in Ukrainian].

Metodyka navchannya inozemnykh mov u serednikh navchalʹnykh zakladakh: pidruchnyk dlya studentiv vyshchykh zakladiv osvity

[Methods of teaching foreign languages in secondary schools: a textbook for students of higher education], kolektyv avtoriv pid kerivnytstvom S.YU. Nikolayevoyi, Kyiv: Lenvit, 1999, P. 117–124 [in Ukrainian].

Oxford R. Language learning strategies. What every teacher should know, Newbury House Publishers, 1990, P. 134–152 [in English]

Yahelʹsʹka N.V. Metodyka orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv z anhliysʹkoyi movy z vykorystannyam profesiynoho movnoho portfelya [Methods of organizing of independent work of English students using a professional language portfolio], Avtoref. dys. …kand.ped.nauk: 13.00.02, Kyyivsʹkyy natsionalʹnyy linhvistychnyy universytet, Kyiv, 2005, P. 15–17 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-17