Функціонування інформаційно-цифрового хабу в медичному закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2022.323Ключові слова:
цифровізація освіти; медична освіта; освітній цифровий хаб; навчальний змістАнотація
Цифровий хаб для медичного університету є втіленням синергетичної моделі освітньої системи. Цифровий освітній хаб має на меті акумулювати освітній контент, організаційні структурні елементи, елементи інтеграції медичної освіти в клінічну роботу тощо. Цифровізація охоплює декілька фундаментальних кластерів освітнього простору. Насамперед, це навчально-методичний арсенал, який у переважній більшості формує контент цифрових хабів; організаційна модель, яка орієнтована на використання інформаційно-комунікаційних технологій. Метою наукового дослідження є виявлення двох фундаментальних елементів функціонування цифрового хабу в медичній освіті: логістики та навчання. Завданнями, які актуалізуються в ході дослідження, є необхідність координації матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення інформаційно-цифрового хабу. Методологія, яка є найбільш ефективною у дослідженні цифрового хабу, тісно пов’язана із синергетичними принципами сучасної наукової парадигми. За допомогою методології порівняльного аналізу можна констатувати різні рівні ефективності цифрових освітніх хабів України та Європи у підготовці майбутніх медичних фахівців. Причина – значно вищі показники інтеграційних факторів в європейських освітніх хабах, порівняно з українськими аналогами. Наукова новизна фокусується на переорієнтації ролі інформаційно-цифрового хабу з допоміжного елемента на альтернативний формат отримання професії лікаря. Висновки. Інформаційно-цифровий простір української вищої медичної освіти наразі перебуває у форматі наповнювальних хабів, водночас європейські аналоги вже інтегрували потенціал цифрового хабу не лише в освітній простір, а й у клінічне середовище.
Посилання
Brunetti F., Matt T. D., Bonfanti A., De Longhi A., Pedrini A., Orzes G. “Digital transformation challenges: strategies emerging from a multistakeholder approach”, The TQM Journal, 2020, Vol. 32, P. 697–724 [In English].
Chehade M., Yadav L., Jayatilaka A., Gill T., Palmer E. “Personal digital health hubs for multiple conditions”, Bulletin of the World Health Organization, 2020, Vol. 98, P. 569–575 [In English].
Fritz A. “From Collection Silos to Digital Content Hubs: Digital Project Management in Special Collections and University Archives”, Project Management in the Library Workplace Advances in Library Administration and Organization, 2018, Vol. 38, P. 187–198 [In English].
Gulson K. N., Sellar S. “Emerging data infrastructures and the new topologies of education policy. Environment and Planning”, Society and Space, 2017, Vol. 37, P. 350–366 [In English].
Kalpaka A., Sцrvik J., Tasigiorgou A. “Digital Innovation Hubs as policy instruments to boost digitalization of SMEs”, Publications Office of the European Union, 2020 [In English].
Korniichuk O., Bambyzov L., Kosenko V., Spaska A., Tsekhmister Ya. “Application of the Case Study Method in Medical Education”, International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 2021, Vol. 20, P. 7 [In English].
Kucirkova N., Littleton K. “Digital learning hubs: theoretical and practical ideas for innovating massive open online courses”, Learning, Media and Technology, 2017, Vol. 42(3), P. 324‒330 [In English].
Rampton V., Mittelman M., Goldhahn M. “Implications of artificial intelligence for medical education”, The Lancet Digital Health, 2020, Vol. 2 (3), P. 111–112 [In English].
Sassanelli C., Terzi S., Panetto H., Doumeingts G. “Digital Innovation Hubs supporting SMEs digital transformation” 2021 IEEE International Conference on Engineering, Technology and Innovation (ICE/ITMC), 2021, P. 1–8 [In English].
Tan S. C., Chan C., Bielaczyc K. “Knowledge building: aligning education with needs for knowledge creation in the digital age”, Education Tech Research Dev, 2021, Vol. 69, P. 2243–2266 [In English].
Thakur A., Soklaridis S., Crawford A., Mulsant B., Sockalingam, S. “Using Rapid Design Thinking to Overcome COVID-19 Challenges in Medical Education”, Academic medicine: journal of the Association of American Medical Colleges, 2021, Vol. 96, P. 56–61 [In English].
Tsekhmister Y., Konovalova T., Tsekhmister B., Agrawal A., Ghosh D. “Evaluation of Virtual Reality Technology and Online Teaching System for Medical Students in Ukraine During COVID-19 Pandemic”, Int. J. Emerg. Technol. Learn., 2021, Vol. 16(23), P. 127–139 [In English].
Vial G. “Understanding digital transformation: A review and a research agenda”, The Journal of Strategic Information Systems, 2019, Vol. 28, P. 118–144 [In English].
Villiers M., Schalkwyk S., Blitz J. “Decentralised training for medical students: a scoping review”, BMC Med Educ, 2017, Vol. 17, P. 196 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).