Cтуденське самоврядування. Європейській досвід
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2021.307Ключові слова:
студентське самоврядування; принципи студентського самоврядуванняАнотація
У вищих навчальних закладах та їх структурних підрозділах діє студентське самоврядування, яке є невід’ємною частиною громадського самоврядування відповідних навчальних закладів. Студентське самоврядування дає можливість студентам бути безпосереднім учасником управління вищим навчальним закладом і вирішувати вирішувати питання навчання і побуту, захисту прав та інтересів студентів. Студентське самоврядування об’єднує всіх студентів Студентське самоврядування забезпечує захист прав та інтересів студентів та їх участь в управлінні вищим навчальним закладом. Основна частина. У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються законодавством, статутом вищого навчального закладу та положенням про студентське самоврядування вищого навчального закладу. Органи студентського самоврядування діють на принципах: 1) добровільності, колегіальності, відкритості; 2) виборності та звітності органів студентського самоврядування; 3) рівності права студентів (курсантів) на участь у студентському самоврядуванні; 4) незалежності від впливу політичних партій та релігійних організацій (крім вищих духовних навчальних закладів). Студентське самоврядування починається на рівні студентської групи, потоку, курсу, гуртожитку, на рівні всіх підрозділів де вирує студентське життя. Органи студентського самоврядування можуть мати різноманітні форми (парламент, сенат, старостат, студентський ректорат, студентські деканати, студентські ради тощо). Цікавим є досвід європейських колег і побудова європейського студентського самоврядування. Висновки. Студентське самоврядування грунтується на приниципах рівності прав студентів, відкритої виборності. І ці принципи є однаковими для всіх закладів вищої освіти. Але є цікавим досвід закордонних університетів, який необхідно вивчати і впроваджувати частково в стінах нашого університету.
Посилання
Chebonenko S. O. “Zmist roboty kuratora navchalnoi hrupy shchodo formuvannia pozytyvnykh tradytsii v kursantskomu kolektyvi” [The content of the work of the curator of the study group on the formation of positive traditions in the cadet team], Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. T. H. Shevchenka [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after T.H. Shevchenko], 2011, Vol. 88, P. 254‒257 [in Ukrainian].
Finikov T. V. Vkhodzhennia natsionalnoi systemy vyshchoi osvity v yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity ta naukovoho doslidzhennia: monitorynh doslidzh.: analit. zvit [Entry of the national higher education system into the European Higher Education and Research Area], Kyiv: Takson, 2012, P. 46, 47 [in Ukrainian].
Honcharov S. M., Biletskyi A. A., Hubnytska O. M., Kostiukova T. A. Formy, metody i orhanizatsiia navchalnoho protsesu v kredytno-modulnii systemi: navch.-metod Posibnyk [Forms, methods and organization of the educational process in the credit-module system], , Rivne: NUVHTT, 2007, 184 p. [in Ukrainian].
Jayant K., Fendler R. Lectures in Students government, Kendall Hunt Publishing, 2011, P. 342 [in English].
Kin O. M. “Peredumovy rozvytku idei studentskoho samovriaduvannia v istorii vitchyznianoi osvity” [Prerequisites for the development of student government in the history of higher education], Visnyk Sevastopolskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu: zb. nauk. pr. [Bulletin of Sevastopol National Technical University], Vol. 124/2011. Seriia: Pedahohika, Sevastopol, 2011, P. 192–197 [in Ukrainian].
Malovanoho Yu.I. Formy navchannia v shkoli: kn. dlia vchytelia [Forms of education at school. A book for teachers], Kyiv: Osvita, 1992, P. 9–10 [in Ukrainian].
Semanchyna V. O. “Upravlinska kultura kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu ta yii skladovi” [Management culture of the head of a secondary school and its components], Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do Yevropeiskoho osvitnoho prostoru: zbirnyk naukovykh prats [Higher education in Ukraine in the context of integration into the European educational space: a collection of scientific papers], 2015, Vol. I (61), P. 541‒555 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).