Зв’язок романної та малої прози альтернативної історії: сегментування метажанру як внутрішня архітектоніка твору

Автор(и)

  • Антоніна Аністратенко Буковинський державний медичний університет, Чернівці (Україна), Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2021.295

Ключові слова:

метажанр; альтернативна історія; хронотоп малої прози; романна проза; часовий концепт; жанрове сегментування

Анотація

Стаття присвячена компаративному аналізу виразу зв'язку архітектонічних компонентів у малій та романній прозі. Мета запропонованої статті полягає в тому, щоб у компаративному ключі продемонструвати концепції сегментування метажанру АІ у малій прозі Т. Фермеса, О. Меньшова, В. Кожелянка у порівнянні з творами малої прози, парадигмою поглядів на це поняття у різні історико-культурні віхи та їх екстраполяцію у літературі сучасності. Новизна статті полягає в тому, що тут уперше розглянуто хронотопні концепції у малій прозі метажанру альтернативної історії порівняно з романною прозою АІ. Методи дослідження є комплексом з порівняльного, описового, історико-літературного підходу. Висновки. На основі дослідження сучасного функціонування генеалогії в великому вітчизняному та зарубіжному літературознавчому та літературознавчому дискурсі, можна розвинути потенціал вітчизняної компаративістики: уникнути небезпеки потрапити до пастки «літературних позачасових»
теоретичних аналітичних принципів; в ході аналізу було укладено, що, визначаючи жанрове маркування прози, слід враховувати не тільки особливості поетики в контексті чотирирівневої структури прози, а й тимчасовий контекст твору, його культурний фон, літературну область чи   напрямок. в яких письменник аналізує здебільшого твори, та націлені на реципієнтів прихованого понятійно-символічного набору аналізованої
літератури метажанру альтернативної історії; існує набір архітектонічних особливостей романної прози
АІ, що переноситься у твори мінімальної форми, через що хронотоп останніх піддається модифікації

Посилання

Bovsunivsʹka T. Zhanrovi modyfikatsiyi suchasnoho romanu [Genre modifications of the modern novel], Kharkiv, Disa plyus, 2015, P. 282 [in Ukrainian].

Bovsunivsʹka T. Kohnityvna zhanrolohiya i poetyka [Cognitive genre and poetics], monografia, Kyjiv, VPTS Kyyivsʹkyy universytet, 2010, 180 p. [in Ukrainian].

Collins W. J. Paths Not Taken: The Development, Structure, and Aesthetics of the Alternative History, Unpublished PhD dissertation, University of California-Davis, 1990, P. 85–86.

Filonenko S. Masova literatura v Ukrayini: dyskurs / gender / zhanr [Mass literature in Ukraine: discourse / gender / genre], Donetsʹk, LANDON –ХХІ, 2011, P. 146 [in Ukrainian].

Gelder K. Popular Fiction: The Logics and Practices of a Literary Field, Routledge, 1st edition, 2004. P. 11–12 [in English].

Kharchuk R. Suchasna ukrayinsʹka proza: postmodernyy period [Modern Ukrainian prose: the postmodern period], Navch. posib., Kyjiv, VTS “Akademiya”, 2008, P. 233 [in Ukrainian].

Rychlo P. Czernowitz [The Chernivtsi], Klagenfurt, Wieser Verlag, 2004, P. 303 [in German].

Schneider-Mayerson M. “What Almost Was: The Politics of the Contemporary Alternate History Novel”, American Studies, Vol. l50 (3/4), P. 64, 63-84, URL: https://journals.ku.edu/ amerstud/article/view/4177 [in English].

Shcherbak Yu. Khroniky mista Yaropolya [Chronicles of the city of Yaropol], Kharkiv, Folio, 2008, P. 242 [in Ukrainian].

Shippey T. Hard reading: learning from science fiction, Liverpool University Press, 2016, 352 p. [in English].

Sobolev S. Al'ternativnaya istoriya: posobiye dlya khronokhichkhaykerov [Alternative history: a guide for chronochichhaikers], Lipetsk, Krot, 2006, 232 p. [in Russian].

Vermes T. Er ist wieder da [He is here again], Der Roman, Kцln, Lьbbe GmbH& Co.KG, 2012, P. 4‒5 [in German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-07