Засоби комічного як спосіб представлення ідеології автора в романі І. Багряного “Сад Гетсиманський”
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2021.290Ключові слова:
іронія; комічне; сарказм; ідеологія; І. Багряний;Анотація
У статті зроблено спробу проаналізувати функції комічного у романі І. Багряного “Сад Гефсиманський”. Вперше було проведено дослідження роману І. Багряного на предмет комічних елементів та здійснено спробу визначити їх функції, що й становить новизну наукової роботи. У статті використано описовий метод дослідження. Висновки. У результаті обробки матеріалу ми з'ясували, що сміхова культура органічно вплітається у тканину тексту і є ідеологічним інструментом для викриття пороків радянської системи правосуддя. Невідповідність між реальністю і уявною маскою, що створюється іронією, привертає увагу до проблеми антигуманної радянської дійсності, а також служить способом ескапізму і сублімації негативних емоцій для приречених в'язнів
Посилання
Bahrianyi І. Sad Hetsymanskyi [The Garden of Gethsemane], Kharkiv: Folio, 2013, P. 43, 60, 85, 90, 93, 179, 185, 210, 251 [in Ukrainian].
Demyna L., Ralnykova Y. Psykhycheskoe zdorove i zashchytnye mekhanizmy lichnosty [Mental health and personal defense mechanisms], Barnaul: Yzd-vo AltHU, 2005, P. 82 [in Russian].
Holdentrykht S. Komycheskoe [Comic], Fylosofkyi slovar, red. Frolova [Philosophical Dictionary], Moskva: “Respublyka”, 2001, P. 254 [in Russian].
Kovalchuk O. “Novitnii ukrainets u sadu strazhdan “Sad Hetsymanskyi” [The newest Ukrainian in the Garden of Suffering “The Garden of Gethsemane”], Dyvoslovo, 1997, N 7, P. 38–40 [in Ukrainian].
Lazonovskyi V. “Vidhuk na “Sad Hetsymanskyi” [Feedback on “The Garden of Gethsemane”], Ivan Bahrianyi: nove i malovidome. Esei, dokumenty, lysty, spohady, notatky, fakty [Ivan Bahrianyi: new and little known. Essays, documents, letters, memoirs, notes, facts], Kyiv: Smoloskyp, 2013, Kn. 1, p. 482–486 [in Ukrainian].
Moroz L. Ironiia yak forma realizatsii komichnoho u khudozhnomu tvori [Irony as a form of realization of the comic in the artist's work], [Electronic resource], Chotyrnadtsiata vseukrainska praktychno-piznavalna internet-konferentsiia. URL: http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/44-chotirnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/253-ironiya-yak-forma-realizatsiji-komichnogo-u-khudozhnomu-tvori (application date 03.09.2021) [in Ukrainian].
Mykhyda L. Spetsyfika tvorchoi laboratorii Ivana Bahrianoho: transformatsiia zhyttievoho materialu [Specifics of Ivan Bahrianyi's creative laboratory: transformation of vital material], Extended abstract of candidate’s thesis: 10.01.01, Lviv, 2012, 20 р. [in Ukrainian].
Pratsovytyi V. Zhanrovo-stylovi osoblyvosti satyrychnoi komedii “Heneral” Ivana Bahrianoho [Genre and style features of the satirical comedy “General” by Ivan Bahrianyi], Nauk. zap. Ternop. nats. un-tu im. V. Hnatiuka [Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University], Ser. “Literary stady”, 1999, Vyp. 50, N 448, P. 226–230 [in Ukrainian].
Semkiv R. Klasychni teorii komizmu: vid Arystotelia do Kanta [Classical theories of comedy: from Aristotle to Kant], Smikhova kultura Ukrainy [Laughter culture of Ukraine], Kharkiv: Akta, 2003, P. 32–37 [in Ukrainian].
Shaposhnykova O. “Romany I. Bahrianoho: mizh publitsystychnistiu i khudozhnistiu” [I. Bahrianyi's novels: between journalism and art], Visnyk Kharkivskoho natsionalnogo universytetu im. V.N. Karazina [Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University], Ser. “Philology”, 2013, Vyp. 67, N 1048, P. 238–243 [in Ukrainian].
Shuhai O. Ivan Bahrianyi abo Cherez terny Hetsymanskoho sadu [Ivan Bahrianyi or Through the thorns of the Garden of Gethsemane], Кyiv: Rada, 1996, 480 p. [in Ukrainian].
Spodarets M. “Poetyka potoibichchia (mifolohichni modeli v romani I.Bahrianoho)” [Poetics of the afterlife (mythological models in the novel by I. Bahrianyi)], Visnyk Kharkivskoho natsionalnogo universytetu im. V.N. Karazina [Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University], Ser. “Philology”, 1999. Vyp.50, N 448, P. 226–230 [in Ukrainian].
Stepanivskyi S. “Sad Hetsymanskyi” u svitli suchasnykh ideolohichnykh superechnostei” [“The Garden of Gethsemane” in the light of modern ideological contradictions], Ivan Bahrianyi: nove i malovidome. Esei, dokumenty, lysty, spohady, notatky, fakty [Ivan Bahrianyi: new and little known. Essays, documents, letters, memoirs, notes, facts], Kyiv: Smoloskyp, 2013, Kn. 1, 482–486 p. [in Ukrainian].
Tiupa V. Ironiia. [Irony], Poetyka, Slovnyk ukrainskykh terminiv ta poniat [Poetics. Dictionary of Ukrainian words and concepts], Moskva, 2008, P. 99 [in Russian].
Tiupa V. Komichne. [The Comic], Poetyka, Slovnyk ukrainskykh terminiv ta poniat [Poetics. Dictionary of Ukrainian words and concepts], Moskva, 2008, P. 85 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).