Жінки в охороні здоров'я та біомедицині громади Ґани
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2020.223Ключові слова:
жінки, внесок, біомедицина, охорона здоров’я, Обуасі, ГанаАнотація
Внесок жінок у розвиток суспільств і медицини у всьому світі не може бути переоціненим. Їхній внесок у галузі медицини великий; це вбачається, зокрема, в їхній ролі серед інших лікарів, акушерів, медсестер, фітотерапії та асистентських посадах лікарів. Незважаючи на значний внесок жінок у медицину та охрону здоров'я, він був часто в історії медицини та в іншій науковій літературі здебільшого опущений. Тож наше дослідження містить очевидну новизну: актуальну потребу розглянути різнобічну роль жіноцтва в історії охорони здоров'я Ґани. Нещодавнє емпіричне дослідження про внесок жінок у біомедичну допомогу в Обуасі ‒ в регіоні Асанті Гани - стало корисним джерелом для написання цієї статті. Мета дослідження ‒ пролити світло на емпіричні дані, зібрані від жінок-практикуючих медичних співробітникіава в громаді Обуасі. Методологія статті спирається на описовий, статистичний і порівняльний методичні підходи. Висновки. Пропоноване дослідження, яке було написано на матеріалі широкого кола студій, серед іншого, стверджує, що численні проблеми жінок у галузі медицини не змогли завадити їм піднятися вище статусу-кво. Коли жінкам надається необхідна підтримка з боку колег-чоловіків та сім'ї, а також належний законодавчий і соціальний захист і підтримка з боку уряду, вони здійснюють вагомі зміни в систему охорони здоров'я і біомедичну галузь ГаниПосилання
Abane H. “The girls do not Learn Hard Enough so they cannot do certain types of Work. Experiences from an NGO-Sponsored Gender Sensitization Workshop in a Southern Ghanaian Community”, Community Development Journal, N 39.1, 2004 [In English].
Adu-Gyamfi S., Brenya E. “Nursing in Ghana: A Search for Florence Nightingale in an African City”, International Scholarly Research Notices, 2016, P. 1-14 [In English].
Adu-Gyamfi S., Adjei R. Traditional Medicine: Narratives from an Indigenous People, Lambert Academic Publishing, 2017 [In English].
Adu-Gyamfi S et al. “Women and Medicine: A Historical and Contemporary Study on Ghana”, Ethnologia Actualis, N 19.2, 2019, P. 34-56. Doi: 10.2478/eas-2020-0003 [In English].
Adu-Gyamfi S., Gyasi R.M. and Poku B. A. “Women Assisting Women in a Village in Ghana: The Role of Traditional Birth Attendants in Wurubegu-Anansu” International Journal of Body, Mind and Culture, N 5.1, 2018, P. 46-60. doi:10.22122/ijbmc.v5il.118 [In English].
Akiwumi A. “Higher Education for Nurses.” Ghana Universities Press, 1970 [In English].
Alesina A., Giuliano P. and Nunn N. “On the Origins of Gender Roles: women and the Plough.” The Quarterly Journal of Economics, N 128.2, 2013, P. 469-530 [In English].
Anyidoho N. et al. “Shakespeare Lives in Ghana: Roles, Representations and Perceptions of Women”, ISSER, 2016 [In English].
Apanga P. A. and Awoonor-William J. K. “Maternal Death in Rural Ghana: A Case Study in the Upper East Region of Ghana”, Front Public Health, N 6.101, 2018 [In English].
Arhin K. “The Political and Military Roles of Akan Women,” in C. Oppong (ed), Female and Male in West Africa. Allen and Unwin, 1983, P. 91-98 [In English];
Beach M.C. et al. “What Does ‘Respect’ Mean: Exploring the Moral Obligation of Health Professionals to Respect Patients.” Journal of General Internal Medicine, N 22.5, 2007, P.692-695 [In English].
Beatley B. “Another Look at Women’s Education.” Journal of Higher Education, N 22.1, 1995, P. 1-18 [In English].
Berlin G et al. Women in Healthcare Industry, Mckinsey Company, 2019 [In English].
Diana, Interview, Obuasi, (April 26, 2019).
Dr. Agnes, Interview, Obuasi, (15th April, 2019).
Frimpong D. K. “Men in female-dominated profession: the lived experiences of Ghanaian male nurses in the United States”, Lesley University, 2016 [In English].
Gostin L. O. “Informed Consent, Cultural Sensitivity and Respect for Persons”, JAMA, N 272.10, 1995, P. 844-845 [In English].
Heath R. and Jayachandran S. “The Causes and Consequences of Increased Female Education and Labor Force Participation in Developing Countries”, Oxford Handbooks Online, 2017. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780190628963.013.10 [In English].
Hickey N. “Why nursing? Applying a socio‐ecological framework to study career choices of double degree nursing students and graduates.” JAN, 2012. https://doi.org/10.1111/jan.12029 [In English].
Jefferson L. et al. 2015. “Women in medicine: Historical Perspectives and Recent Trends”, British Medical Bulletin, 114.1, 2015, P. 1-11 [In English].
Karimi H. and Masoudi-Alavi N. “Florence Nightingale: The Mother of Nursing. Nursing and Midwifery studies”, N 4.2, 2015. e29475. https://doi.org/10.17795/nmsjournal29475 [In English].
Lauffenburger J.C et al. “Quantifying social reinforcement among family members on adherence to medications for chronic conditions: A US-based retrospective cohort study”, J Gen Intern Med, 2019. DOI: https://doi.org/10.1007/s11606-018-4654-9 [In English].
Lori, J. R., Rominski, S., Richardson, J., Agyei-Baffour, P., Kweku, N. E., and Gyakobo, M. “Factors influencing Ghanaian Midwifery Students’ Willingness to Work in Rural Areas: A Computerized survey.” International Journal of Nursing Studies, N 49.7, 2012, P. 834-841. doi:10.1016/j.ijnurstu.2012.02.006 [In English].
Lucy, Interview, Obuasi-Kokoteasua, (17th April 2019).
Manso J. F. et al. “Assessment of Logistics Management in Ghana Health Service”, 2013. DOI:10.18533/ijbsr.v3i8.267 [In English].
Manuh T. “Women and their organizations during the convention people's party”, Institute of African Studies, 1991 [In English].
Mary, Interview, Obuasi, (April 16, 2019).
Mercy, Interview, Obuasi, (April 21st, 2019).
Opanyin Kwasi Poku, Interview, Obuasi, (April 27, 2019).
Opare M., Mill J.E. “The Evolution of Nursing Education in a Post-independence Context-Ghana from 1957 to 1970”, Western Journal of Nursing Research, N 22.8, 2000, P. 936-944 [In English].
Osei, Interview, Obuasi, (15th April, 2019).
Osseo-Asare, A. D. “Scientific Equity: Experiments in Laboratory Education”, Isis, N 104.4, 2013, P. 713-741 [In English].
Ofosu, Interview, Obuasi, (April 30, 2019).
Pompilio E. “Gender Roles in Nursing. Elite Healthcare”, 2020. Accessed at https://www.elitecme.com/resource-center/nursing/gender-roles-in-nursing/ [In English].
Rahamat, Interview, Obuasi-Abompe, (17th April, 2019).
Rajan D. “Negative Impacts of Heavy Workload: A Comparative Study among Sanitary Workers. Sociology International Journal, N. 2.6, 2018. DOI: 10.15406/sij.2018.02.00086 [In English].
Regina, Interview, Obuasi, (April 26, 2019).
Roberts, J. “Remembering Korle Bu: Biomedical Heritage and Colonial Nostalgia in the ‘Golden Jubilee Souvenir’”, History in Africa, N 38, 2011, P.193-226. https://www.jstor.org/stable/41474550 [In English].
Rogers A. E. et al. “The Working Hours of Hospital Staff Nurses and Patient Safety”, Health Affairs, N 23.4, 2004. https://doi.org/10.1377/hlthaff.23.4.202 [In English].
Russell S. et al. “Nurses and 'difficult' patients: Negotiating non-compliance”, Journal of Advanced Nursing, N 43.3, 2003, P. 281-7. DOI: 10.1046/j.1365-2648.2003.02711.x [In English].
See also: Aidoo A.A. “Women in the History and Culture of Ghana”, Research Review, N 1.1, 1985, P.14-51 [In English].
Sharif S. A. et al. “Reasons for non-compliance to treatment among patients with psychiatric illness: A qualitative study”, South African Family Practice, N 45.4, 2003 [In English].
Silva D. A. and Marcolan J. F. “Unemployment and Psychological Distress in Nurses. Rev Bras Enferm, N. 68.5, 2015, P. 493-500. DOI: http://dx.doi.org/10.1590/0034-7167.2015680502i [In English].
Staff Care. “Women in Medicine: A Review of changing Physician Demographics, Female Physicians by Specialty, State and Related Data”, Statesman Drive Ivring, N 1.14, 2015 [In English].
Systems in Ghana: A Study of Medical Sociology, Ghana Publishing Corporation, 1975 [In English].
To S. “China’s Leftover Women: Late Marriage among Professional Women and its Consequences”, Routledge, 2015 [In English].
Trivedi R. and Asch S.M. “Can We Improve Patient Adherence by Harnessing Social Forces?” J GEN INTERN MED, N 34, 2019, P. 785–786. https://doi.org/10.1007/s11606-019-04856-4 [In English].
Tucker P. T. and Folkard S. “Working Time, Health and Safety: A Research Synthesis Paper”, International Labour Office, N 31, 2012 [In English].
Twumasi P. A. “Medical Systems in Ghana: A Study of Medical Sociology”, Ghana Publishing Corporation, 1975 [In English].
Tye J. “10 Leadership Lessons from Florence Nightingale”, 2015. Accessed at https://www.connectionculture.com/post/10-leadership-lessons-from-florence-nightingale [In English].
UNICAF. “How did Midwifery Start in Ghana.” Askmeghana, 2015. www.askmeghana.com [In English]
World Health Organization. (19th June to 22nd July 1946). Constitution of the World Health Organization. International Health conference. New York. Retrieved April 25, 2018 [In English].
World Health Organization, World Health Organization, 2018. Retrieved April 21, 2019, from www.who.int/topics/midwifery/en/ [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).