Дослідження навчально-методичних аспектів філософсько-антропологічного дискурсу на кафедрі суспільних наук та українознавства Буковинського державного медичного університету (2001-2017 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2019.142Ключові слова:
філософія, кафедра суспільних наук та українознавства, студент, методАнотація
Стаття присвячена важливій кластеру науково-педагогічної діяльності - методичної роботи у вищому навчальному закладі. Актуальність теми пов'язана з нагальною потребою вдосконалити організацію навчального процесу, використовуючи наявний методологічний арсенал. Мета дослідження полягає в систематизації та структуруванні навчально-методичних досягнень професорсько-викладацького складу кафедри суспільних наук та українознавства і прояві ефективних методик викладання філософії у вищих медичних навчальних закладах. Наявність напрацювань навчально-методологічного характеру на секції філософії дозволяє проаналізувати сильні і слабкі сторони організації навчального процесу. Це, в свою чергу, дозволить визначити первоочередниее завдання щодо вдосконалення методології викладання філософії. У статті розкриваються ключові методологічні ідеї, висвітлені в навчально-методичних посібниках та публікаціях. Період початку нинішнього століття характеризується
пожвавленням методичної роботи на кафедрі. Це дозволяє висвітлити в дослідженні ряд методологічних аспектів в організації викладання дисципліни "Філософія". Методи дослідження побудовані на загальнонаукових та спеціальних філософських парадигмах. Зокрема, варто відзначити методи індукції і дедукції, синергетики, діалектики і герменевтики, які активно використовуються при підготовці навчально-методичних матеріалів. Наукова новизна полягає у висвітленні якісно нових підходів в організації навчального процесу у ВНЗ в цілому і при викладанні філософії зокрема. Використання дистанційних форм навчання тільки підкреслює перспективи розвитку методологічного кластера. Висновки. Навчально-методична робота секції філософії проведена в контексті вимог і дозволяє забезпечити цілісне поняття про ефективність науково-педагогічної діяльності.
Посилання
Bojchuk T., Mojsej A. “Istoriya ta perspektivirozvitkukafedri suspil'nih nauk ta ukrayinoznavstva” [History and Prospects of the Department of Social Sciences and Ukrainian Studies], Aktual`ni pytannia suspilnych nauk ta istoriji medytsyny [Current issues of social sciences and history of medicine], N 1, Chernivtsi, BDMU, 2014, P. 7–14. [in Ukrainian];
Bojchuk T.M., Gerush I.V., ed. Bukovins'kij derzhavnij medichnij universitet. Istoriya i s'ogodennya (do 70-richchya) [Bukovinian State Medical University. History and Pre- sent (to the 70th Anniversary)], Chernivtsi, BDMU, 2014, 272 p. [in Ukrainian].
Sydorenko M., Troyansʹkyy V., Manchul B., Skakun I. Filosofiya. Navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Philosophy. Teaching manual], Chernivtsi, 2010, 136 p. [in Ukrainian].
Moysey A., Troyansʹkyy V., Manchul B. Filosofiya, Navchalʹnyy posibnyk [Philosophy. Teaching manual], Chernivtsi, 2017, 224 p. [in Ukrainian].
Skakun I. Navchalʹno-metodychni aspekty filosofsʹko-antropolohichnoho dyskursu, Materialy navchalʹno-metodychnoyi konferentsiyi “Aktualʹni pytannya vyshchoyi medychnoyi ta farmatsevtychnoyi osvity: dosvid, problemy, innovatsiyi ta suchasni tekhnolohiyi”, BDMU, Chernivtsi, 2016, P.235-236 [in Ukrainian].
Sydorenko M., Troyansʹkyy V. “Synerhetyka i metodolohiya transdystsyplinarnykh nakovykh doslidzhen”, Naukovyy visnyk Chernivetsʹkoho universytetu, Filosofiya [Scientific Bulletin of Chernivtsi University. Philosophy], Vyp. 462-463, Chernivtsi, 2009, P. 117-122 [in Ukrainian].
Electronic teaching source of Bukovinian State Medical University, Dystsyplina “Filosofiya” [The Phylosophy subject], URL: http://moodle.bsmu.edu.ua/course/view.php?id=30 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).