Історико-цільовий підхід у прикладному вивченні анатомії людини

Автор(и)

  • Natalija Navarchuk Буковинський державний медичний університет, Ukraine
  • Oleksandra Guzik
  • Oleksandra-Maria Popelyuk
  • Nataliia Reshetilova
  • Antonina Anistratenko

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2018.87

Ключові слова:

інноваційні технології, педагогічні технології, анатомія, науковий гурток

Анотація

Анатомія людини-це і наука, і мистецтво. В анатомічній науці формулюються і визначаються чіткі кількісні характеристики морфологічних структур тіла людини на різних рівнях організації, реалізуються специфічні методичні та методологічні прийоми. анатомія як мистецтво - це майстерність викладача, неповторність інтерактивних форм практичних занять. Залишається відкритим питання про ефективність технології дистанційного навчання, оскільки очевидні переваги, так і безсумнівні недоліки, так як дистанційні та комп'ютерні технології не можуть замінити головного - живого, безпосереднього спілкування з викладачем. Везалий, який відомий не тільки як батько сучасної анатомії, але і тим, що ввів революційні методи викладання. Він підкреслював важливість практичного підходу, який включає ретельне спостереження, аналіз і перевірку, а також постійну переоцінку теорії, враховуючи нові факти. Інноваційні методи дослідження в сукупності з традиційними педагогічними технологіями дозволяють оптимізувати освітній процес. Удосконалення системи викладання предмета анатомії включає в себе і організацію навчального процесу, що відповідає сучасним вимогам підготовки фахівців, формування у студентів стійкого інтересу і інтерактивного ставлення до процесу навчання. У викладанні виникає основною метою не тільки орієнтація на засвоєння певного обсягу знань, а й розвиток особистості студента, його пізнавальних і творчих здібностей. Це стає можливим за участю студентів у роботі наукового гуртка, виступах на наукових конференціях.

Посилання

Artyukhina A. I., Agaev V. A., Gorelik E. V., Bagry E. G., Chekanin I. M., Fedotova Yu. M., Orekhov S. N., Matveev S. V. “Metodologicheskie principy i innovacionnye metody prepodavaniya discipliny anatomiya cheloveka” [Methodological principles and innovative methods of administration of disciplines of anatomy of a human], Nauchnoe obozrenie. Pedagogicheskie nauki [Scientific Review. Pedagogical sciences], 2016, N. 6, P. 31–35 [in Russian].

Mesquita, E. T., Souza Júnior, C. V., Ferreira, T. R. “Andreas Vesalius 500 years-A Renaissance that revolutionized cardiovascular knowledge”, Revista brasileira de cirurgia cardiovascular: orgao oficial da Sociedade Brasileira de Cirurgia Cardiovascular, 2015, N. 30 (2), Р. 260–265.

Gomes Mda M., Moscovici M., Engelhardt E. “Andreas Vesalius as a renaissance innovative neuroanatomist: his 5th centenary of birth”, Arquivos de Neuro-Psiquiatria, 2015, N. 73(2), P. 155–158.

Karimsakova B. K., Zhumabaeva T. N. “Neimitacionnyj metod obucheniya – «lekciya vdvoem»” [Non-imitational testing method – «lecture back»], Nauka vchera, segodnya, zavtra: sb. st. po mater. XXXVII mezhdunar. nauch.-prakt. konf [Science yesterday, today, tomorrow: Sat. Art. by mothers XXXVII intern. scientific practice. conf.], 2016, N. 8 (30), Part I, Novosibirsk, SibAK, P. 62–66 [in Russian].

Jones R. “Leonardo da Vinci: anatomist”, Br J Gen Pract, 2012, N. 62 (599), P. 319.;

Jose A M. “Anatomy and Leonardo da Vinci”, Yale journal of biology and medicine, 2001, N. 74 (3), P. 185–195.

Christine Zeides Und wie lernst du so? – Anatomie mal anders, URL: https://www.thieme.de/viamedici/mein-studienort-berlin-1575/a/und-wie-lernst-du-so-anatomie-mal-anders-31885.htm

Andreev A. A. “Distancionnoe obuchenie i distancionnye obrazovatel'nye tekhnologii” [Distance education and distance education technologies], Otkrytoe obrazovanie [Open education], 2013, N. 5, Р. 40–46 [in Russian].

Gayvoronsky I.V., Nichiporuk G. I., Tikhonova L. P. “Sovremennye podhody k organizacii uchebnogo processa na kafedre anatomii cheloveka” [Contemporary Approaches to the Organization of the Educational Process at the Department of Human Anatomy], Hurnal teoreticheskoj i prakticheskoj mediciny [Journal of Theoretical and Practical Medicine], 2010, N. 8, P. 292–295 [in Russian].

Sapin M. R. “Anatomiya cheloveka – bazovaya nauka v medicinskom obrazovanii” [Anatomy of man - basic science in medical education], Med. obrazovanie i prof. razvitie [Med. education and prof. development], 2011, N. 2, P. 96–97 [in Russian].

Опубліковано

2018-12-19

Номер

Розділ

Методика викладання у системі медичної освіти