Українські громади від повіту Тульча: між традицією та видовищем

Автор(и)

  • Alexandru Chiselev БДМУ,

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2017.136

Ключові слова:

Добруджа, нематеріальна спадщина, хохол, етнічна ідентичність, виконавська майстерність

Анотація

Мета дослідження. Представити ширшому читацькому колу елементи української нематеріальної спадщини з Добруджі та методи збереження цих предметів, особливо в народній драмі або подібних культурних проявах. У статті використано в якості методів дослідження спосіб усного, прямого та активного спостереження таспіввіднесення з життєвими історіями живих свідків. Наукова новизна. Вперше досліджено елементи, що розглядалися як представники членів українських етнічних об'єднань, з порівняльної точки зору, у зіставленні їх з традиційними цінностями. Висновки. Аналізуючи різні аспекти нематеріальної спадщини, представлені на сцені або в інституційному контексті, можна класифікувати художні програми українських ансамблів Добруджан як справжніх, розроблених або стилізованих, з різними ступенями подання місцевої етнічної ідентичності.

Посилання

LEGE nr. 26 din 29 februarie 2008, privind protejarea patrimoniului cultural imaterial,

http://www.cimec.ro/Legislatie/Legea-26-2008-PatrimoniulImaterial.pdf.

Pârâu S., Multiculturalitatea în Dobrogea [Multiculturality in Dobrudja], Ed. Ex Ponto, Constanţa, 2007; Milian M., “Dobrogea ca mozaic etnic” [Dobrudja as ethnic mosaic], in Pârâu S., Multiculturalitatea în Dobrogea [Multiculturality in Dobrudja], Ed. Ex Ponto, Constanţa, 2007; Titov I. Relația majoritariminoritari etnici în Dobrogea de Nord [The relationship of ethnic majority-minority in Northern Dobrudja], Constanța, Ed. Dobrogea, 2015; Kuşnir V., Ucrainenii de dincolo de Dunăre [Ukrainians beyond the Danube], RCR Editorial, Bucureşti, 2008; Chiselev A. Magia la românii și ucrainenii din nordul Dobrogei [The magic at the Romanians and Ukrainians from the Northern Dobrudja], ClujNapoca, Ed. Mega, 2016.

Milian M., “Dobrogea ca mozaic etnic” [Dobrudja as ethnic mosaic], in Pârâu S., Multiculturalitatea în Dobrogea [Multiculturality in Dobrudja], Ed. Ex Ponto, Constanţa, 2007, pp. 187-198.

Kelly C., The Cambridge Companion to Modern Russian Culture, Cambridge University Press, 1998, P. 152.

Pârâu S., Multiculturalitatea în Dobrogea [Multiculturality in Dobruja], Ed. Ex Ponto, Constanţa, 2007, P. 118.

Kuşnir V., Ucrainenii de dincolo de Dunăre [Ukrainians beyond the Danube], RCR Editorial, Bucureşti, 2008, P. 230; Arbore Al. P., “Sicia transdunăreană după Th. Condratovici” [Transdanubian Sich after Th. Condratovici], Analele Dobrogei, Revista Societății Culturale Dobrogene [Annals of

Dobruja, Journal of the Dobrujan Cultural Society], 1935, An XVI, Cernăuți, P. 72.

Interviewed person: Ana Chiselev (born in 1926, Letea), recorded by Alexandru Chiselev (2011).

Titov I. Relația majoritari-minoritari etnici în Dobrogea de Nord [The relationship of ethnic majorityminority in Northern Dobrudja], Constanța, Ed. Dobrogea, 2015, P. 161.

Interviewed person: Ştefan Savencu (born in 1921, Caraorman), recorded by Alexandru Chiselev (2011).

Chiselev A. Magia la românii și ucrainenii din nordul Dobrogei [The magic at the Romanians and Ukrainians from the Northern Dobrudja], Cluj-Napoca, Ed. Mega, 2016, P. 137.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24