DOI: https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2017.133

Тема голодомору в літературі та кіно (В. Барка «Жовтий князь» та О. Янчук «Голод – 33»)

Kristina Makaradze

Анотація


Мета дослідження. У статті зроблена спроба порівняти на основі семіотичного аналізу два послідовних висловлювання, одним з яких є роман В. Барки «Жовтий князь», а другим - знятий за мотивами роману фільм А. Янчука «Голод - 33». Методи дослідження. У статті були використані описовий метод і метод дискурс-аналізу. Перевівши мову кіно і літератури в спільну мову знаків, ми спробували дослідити ступінь втручання в твір індивідуальності режисера, а також чинники, що зумовили ці втручання На основі Наукова новизна. В результаті бібліографічного огляду було встановлено, що фільм був мало досліджений, тому стаття, в якій порівнюємо два представлених твори, актуальна і має наукову новизну.
Висновки. Було доведено, що, збігаючись в ключових сюжетних моментах, фільм відрізняється від роману різними акцентами, зокрема ступенем розгортання тих чи інших мотивів. У фільмі спостерігаємо посилення звучання ідеології і зменшення художнього наповнення.


Ключові слова


Голодомор; Василь Барка; Олесь Янчук; символ; мотив; фільм

Повний текст:

PDF

Посилання


1. Gnoyeva N. I. Motyv «mezhovoyi sytuatsiyi» v romani «Zhovtyi Kniaz» Vasylya Barky [Motif of «boundary situation» in the novel «Zhovtyi kniaz» by Vasyl Barka], Visnyk Kharkivskogo natsionalnogo universytetu imeni V. N. Karazina. Ser. “Filolohiya” [Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Ser. Philology], 2014, N. 1127, Vyp. 71, P. 150 (in Ukrainian).

2. Muzyka T. Ye. Dominanty khudozhnoho vtilennya antropolohichnoyi kontseptsiyi Vasylya Barky (Dominants of artistic realization of anthropological conception of Vasyl Barka) Visnyk Kharkivskoho natsionalnogo universytetu im. V.N. Karazina. Ser. “Filolohiya” [Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Ser. Philology], 2012, Vyp.65, P.163–167 (in Ukrainian).

3. Movchan R. Ukrayinskyi modernizm 1920-kh: portret v istorychnomu interyeri [Ukrainian modernism 1920s: a portrait in the historical art], Kyiv, 2008, P. 472 – 511 (in Ukrainian).

4. Orlyuk Ya. Vasyl Barka i yogo roman «ZhovtyiKniaz» [Vasyl Barka and his novel «Zhovtyi Kniaz»], Dyvoslovo, 2000, N. 6, P. 34–36 (in Ukrainian).

5. Plyushch L. Zarazar-Zakazar. Suchasnist: Shchomisyachnyk nezalezhnoyi dumky [Contemporaneity: monthly journal of independent thought], 1987, N. 10 (318), P. 14 (in Ukrainian).

6. Papash O.O. Kolektyvnatravma v ihrovomu kino: vypadokodynychnoyireprezentatsiyi («Holod-33») [Collective trauma in fiction film:a case of singular representation ("Famine – 33")] Naukovi zapysky NaUKMA, Vol. 114, Teoriya ta istoriya kultury Natsionalnyi univer-sytet "Kyyevo-Mohylyanska akademiya" [Science notes. Theory and history of culture], 2011, P.73–77 (in Ukrainian).

7. Lotman Yu. Semyosfera [The Semiotic Sphere], S.-Peterburh, «Iskusstvo–SPB», 2000, P.11 (in Russian).

8. Lotman Yu. Semyotyka kyno i problemy kynoestetyky [Semiotics of Cinema], Tallyn, EestyRaamat,1973, P. 2 (in Russian).

9. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 66 (in Ukrainian).

10. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P.91 (in Ukrainian).

11. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P.18 (in Ukrainian).

12. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P.19 (in Ukrainian).

13. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P.61 (in Ukrainian).

14. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P.32 (in Ukrainian).

15. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P.32 (in Ukrainian).

16. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 51 (in Ukrainian).

17. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 95 (in Ukrainian).

19. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 98 (in Ukrainian).

20. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 26 (in Ukrainian).

21. Papash O.O. Kolektyvnatravma v ihrovomu kino: vypadokodynychnoyireprezentatsiyi («Holod-33») [Collective trauma in fiction film: a case of singular representation ("Famine – 33")], Vol. 114, Naukovi zapysky NaUKMA. Teoriya ta istoriya kultury Natsionalnyi universytet "Kyyevo-Mohylyanska akademiya" [Science notes. Theory and history of culture], 2011, P. 75 (in Ukrainian).

22. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 169 (in Ukrainian).

23. Barka V. Zhovtyi Kniaz [The Yellow Prince], Kyiv, 1991, P. 79 (in Ukrainian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

ISSN: 2311-9896 (Print), ISSN: 2411-6181 (Online).