Спілкування як основа професійної діяльності фахівців-медиків

Автор(и)

  • Larysa Shutak БДМУ,
  • Halyna Navchuk БДМУ,

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2017.120

Ключові слова:

спілкування, професійне спілкування, вербальне і невербальне спілкування, індивідуальна і колективна професійна мова

Анотація

Мета дослідження. У статті розглядається спілкування як необхідна умова професійної, наукової діяльності та кар'єрного зростання, описуються основні види, форми і засоби спілкування, а також структурна організація мови; вказується на особливості вербального і невербального спілкування, гендерних аспектів професійного мовлення. Крім того, розглядаються види індивідуального і колективного спілкування в професійній діяльності. Методи дослідження: описовий - для опису основних процесів спілкування; зіставлення - для аналізу, синтезу і узагальнення основних лінгвістичних теорій, а також процесів, що відбуваються під час спілкування; методики лінгвістичного спостереження, класифікації і систематизації - для поділу форм, засобів і методів спілкування, відмінності особливостей вербального та невербального спілкування, індивідуальних і колективних видів мовлення. Наукова новизна. Вперше зроблена спроба систематизувати особливості форм, видів і засобів професійного спілкування медичних працівників, а також проаналізовано своєрідність вербального і невербального, індивідуального і колективного спілкування в процесі професійної діяльності медиків. Висновки. Доведено, що необхідність швидко і безпомилково прийняти рішення, бути точним, переконливим вимагає від працівника будь-якої галузі, особливо медичної, бездоганного володіння різними видами, формами та засобами мови, культурою ділового спілкування, етикетом ділового спілкування. Тільки високопрофесійний, висококультурна, високоморальна і грамотна людина в сучасному суспільстві здатний вирішувати злободенні проблеми.

Посилання

L'yuis Richard D. Delovye kul'tury v mezhdunarodnom biznese. Ot stolknoveniya k vzaimoponimaniyu: Per. s angl. [Business culture in international business. From a collision to mutual understanding: Per. with English], M, Nauka, 1999, 213 p.

Vinoslavs'ka O. O. “Psihologiya. Navchal'nij posibnik” [Psychology. Tutorial], K., INKOS, 2005, 289 p.

Shelomentsev V. N. Etiket i kul'tura obsheniya [Etiquette and culture of communication], K., 1995.

Batsevich F. S. “Osnovi komunikativnoyi lingvistiki” [Fundamentals of Communication Linguistics], K., Vidavnichij tsentr "Akademiya", 2004, 344 p.

Sohan' L.V., Danchenko E.A., Soboleva N.I. Kul'tura zhizni lichnosti [Culture of the life of personality], Psihologicheskij zhurnal [Psychological journal], 1986, N. 5.

Vinoslavs'ka O. O. “Psihologiya. Navchal'nij posibnik” [Psychology. Tutorial], K., INKOS, 2005, 289 p.

Yager D. Delovoj etiket: kak vyzhit' i preuspet' v mire biznesa [Business etiquette: how to survive and excel in the business world], M., 1994.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24