Візуалізуючи Україну: аматорська фотографія в Києві на рубежі ХІХХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2017.104Ключові слова:
аматорська фотографія, Київське фотографічне товариство «Дагер», Микола Петров, історія художньої фотографії, пікторіалізмАнотація
У статті розглянута історія становлення аматорської фотографії в Києві в останні десятиліття ХІХ - на початку ХХ ст. Відзначено, що фотографи-любителі зіграли важливу роль у формуванні візуального образу України, який став істотним елементом української національної ідентичності. Проаналізовано соціально-економічні умови розвитку фотографії; освітня та виставкова діяльність фотографічного відділу Київського відділення Російського технічного товариства і Київського фотографічного товариства «Дагер".Посилання
Anderson, Benedict. Imagined communities. Reflections on the origins and spread of nationalism,London,New York, Verso, 1991, P. 185, 204.
Simzen-Sychevsyi Olexii. “Davni kyivski fotografy ta yikhni znimky starogo Kyeva” [Old Kyiv photographers and their images of old Kyiv], Yuvileynyi zbirnyk na poshanu akademika Mykhaila Serhiyovycha Hrushevskoho, Kyiv, 1928, P. 359–403 (in Ukrainian).
Rybakov Mykhaylo. “Nevidomi ta malovidomi storinky istorii Kyeva” [Uknown and lesser known pages of the history of Kyiv], Kyiv, Kyi, 1997, P. 311–324 (in Ukrainian).
Pylypchuk, O. Doslidzhennia u galuzifotografii v Kyivskomu viddilenni Rosiyskoho tekhnichnoho tovarystva [Researches in field of pho-tography by Kyiv branch of the Russian technical society], Nauka I naukoznavstvo, 2006, N. 4 (annex), P. 140–143 (in Ukrainian).
Trachun Oleksander. “Istoriya ukrainskoy fotografii XIX–XXI veka” [History of 19–21 cc. Ukrainian photography], Kyiv, Baltiya-Druk, 2014, P. 6–36 (in Russian).
GrushytskaI.“Rozvytok fotografii v Ukrayini (1839 – I polovyna XX st.)” [Development of the photography inUkraine(1839 – first half of the XX c.], Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, 2014, Vol. 41, P. 285–291 (in Ukrainian).
Amelina Larysa. “Zolota doba kyivskoyi fotografii. Zaarkhivnymy materialamy Nacionalnoho khudozhnioho muzeyu Ukrainy” [Golden age of Kievan photography. On the archival materials from the National artisticmuseumofUkraine], Suchasni problem doslidzennia, restavracii ta zberezhennia kulturnoyi spadshchyny, 2015, Vol. 11, P. 19–35 (in Ukrainian).
Arkhiv Mykhayla Drahomanova [Mykhaylo Drahomanov’sarchive], Vol. 1, Varshava, Ukrainskyi naukovyi instytut, 1938, P. 234–236 (in Ukrainian).
Tsentralny derzhavny istorychnyi arkhiv u misti Kyevi (TsDIAK) [Central State Historical Archive in Kyiv], F. 730, Op. 1, Spr. 185, Ark. 43.
Moysinovich A. “Zhurnal “Fotograficheskie novosti” ivystavka1912 g. V Sankt-Peterburge” [The Magazine «Photographic News» and the Exhibition 1912 (St. Petersburg)], VestnikYarGU, Gumanitarnye nauki, 2017, N. 1 (39), P. 12 (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).