Основні теоретико-концептуальні підходи до вивчення самооцінки особистості у вітчизняній та зарубіжній літературі
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.4.2014.57Ключові слова:
самооцінка, "Я-концепція", образ" Я ", самосвідомість, комплекс неповноцінностіАнотація
У статті аналізуються і розкриваються погляди психологів на проблему самооцінки особистості і основні теоретичні підходи
вчених з даного феномену. Проаналізовані основні умови, що впливають на розвиток особистості і її самооцінку. Автор виклав погляди вчених на структуру особистості і місце в ній самооцінки. Також були розглянуті підходи різних теорій психології щодо визначення поняття самооцінки.
Посилання
Dembo D.H. The measurement of self-esteem: Refining our methods. Journal of Personality and Social Psychology. 1985; 48: 1490-1502.
Shavelson R.J., Hubner J.J., Stanton G.C. Selfconcept: Validation of construct interpretations. Review of Educational Research. 1976; 46: 407-441.
James W. Principles of Psychology. New York: Holt; 1890.
Kh'ell L., Zigler D. Theories of personality. St. Petersburg: Piter; 2003 (in Russian).
Horney K. Neurosis and Human Growth, Norton. New York; 1950.
Horney K. The neurotic personality of our time. Introspection. Moscow: Progress; 1993 (in Russian).
Godfrua Zh. What is psychology. Moscow: Mir; 1996 (in Russian).
Giddens E. Consciousness, I and social interaction. Philosophy and society. 2001; 2 (Apr. - June): 35-58 (in Russian).
Cooley C.H. Human Nature and the Social Order. New York; 1956.
Mead G.H. Major Theorists of Symbolic Interactionism, 2011.
Available at: http://sobek.colorado.edu/SOC/SI/si-mead-bio.htm
Branden N. The Power of Self-Esteem. Health Communications. 1992.
Branden N. The Six Pillars of Self-Esteem. New York: Bantam books; 1995.
Anan'ev V.A. Fundamentals of the psychology of health. Conceptual framework of the psychology of health.St. Petersburg: Yzdatel'stvo „Rech'”; 2006 (in Russian).
Rubinshteyn S.L. Being and consciousness. Moscow: Izdatel'stvo AN SSSR; 1957 (in Russian).
Zakharova L.N. Personal features, styles of behavior and types of professionally self-identification of students of a pedagogical university. Voprosy psikhologii. 1998; 2: 35 – 43 (in Russian).
Kon I.S. The discovery of "I". Moscow; 1978.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).