Поетикальні особливості жанру елегії у творчості Mихайла Iвасюка
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2020.208Ключові слова:
елегія, жанр, мотив, ліричний герой, образна системаАнотація
У світ художньої творчості М. Івасюк увійшов в 30-х роках ХХ ст. саме поезією. Особливо його літературна доля була поглинена поезією після трагічної втрати - загибелі сина, талановитого композитора Володимира Івасюка. Серед поетичних жанрів, які стали основою творчості поета після трагічного квітня 1979 року, саме елегія виявилася найбільш актуальною, оскільки вона спочатку є піснею про померлого, висловлює оплакування і скорботу. Неувага літературознавців до жанру елегії в поетичній творчості Михайла Івасюка обумовлює актуальність статті. Наукова новизна полягає в тому, що вперше системно проаналізовано жанр елегії у творчості М. Івасюка. Описано специфічні маркери образної системи елегійної творчості буковинського поета. Прокоментовані також основні мотиви поезії М. Івасюка, зокрема мотив пам'яті, мотив часу. Методи дослідження. Основними методами є культурно-історичний, біографічний, а також порівняльний, що обумовлено конкретними цілями роботи і специфікою аналізованого матеріалу. Висновки. Доведено, що світ елегії Михайла Івасюка заснований на авторській екзистенції, пов'язаної з непоправимою втратою - смерттю сина. Звернення поета до жанру елегії цілком мотивовано, оскільки елегію дослідники відносять до пісенного жанру, який відображає скорботу і первинно використовувався в процесі поховання померлої людини. Слід зазначити, що елегії М. Івасюка насичені різними стилістичними фарбами. Таким чином, елегія в поетичній творчості Михайла Івасюка набуває оновлені обриси, для неї характерний стилістичний поліфонізм і різноманітна жанрова інтонація. Вишуканість поетичної авторської мови зумовила появу високоестетичних прикладів елегійної лірики загальноєвропейського рівняПосилання
Ivaniuk B. P. Zhanrolohichnyi slovnuk: Liryka [A genre dictionary], Chernivtsi: Ruta, 2001, P. 40 [in Ukrainian]
Ivasiuk M. Vybrani poezii [Selected poetry], Chernivtsi: Bukrek, 2012, P. 75, 78, 80, 83, 88, 89, 92, 96, 100, 101, 102, 105, 117, 128, 129, 132, 204, 211, 17, 218, 220 [in Ukrainian].
Kovaliv Yu.I., ed. Literaturoznavcha entsyklopediia: U dvokh tomakh [A literary encyclopedia. In two volumes], Kyiv: VTs “Akademiia”, 2007, Vol.1, P. 318, 422 [in Ukrainian].
Lazaruk M. Novi vydnokrai poetychnoi tvorchosti. Ivasiuk M. Vybrani poezii [A new frontier of poetic creativity. Ivasiuk M. Selected poetry], Chernivtsi: Bukrek, 2012, P. 3, 9 13, 14 [in Ukrainian].
Syvokin H. M. Davni ukrainski poetyky [An ancient Ukrainian poetics], Kharkiv: Vyd-vo Kharkivskoho derzhuniversytetu, 1960, P. 79 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).