Формування мотивації студентів-іноземців під час викладання української мови

Автор(и)

  • Tetyana Nykyforuk Буковинський державний медичний університет, Україна
  • Valeriyа Andriyets

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2020.205

Ключові слова:

мотивація, комунікативний аспект, рольові ігри, українська мова, мовні норми, інноваційні методи навчання

Анотація

Метою статті є систематизувати основні прийоми викладача у формуванні позитивної мотивації студента у вивченні української мови як іноземної для поліпшення якості навчання. Методи: систематизації, аналізу і синтезу, узагальнення практичного досвіду і загальноприйнятих тенденцій. Новизна роботи полягає в демонстрації власної думки щодо формування та змісту мотивації студента - іноземного громадянина до вивчення української мови. Висновки. Вивчення мови вимагає значних зусиль. Оволодіння фонетичними, лексичними, граматичними, стилістичними нормами вимагає від студента розумових, психологічних, фізичних можливостей. Оскільки кінцевою ланкою вивчення будь-якої мови є вміння користуватися цими знаннями в будь-якій сфері суспільства, то викладач повинен направляти діяльність студентів на освоєння корисних знань для досягнення комунікативної мети. Тобто важливим завданням викладача є не просто зробити установку і сформувати позитивну мотивацію, а постійно утримувати її протягом навчання студента мовою, створювати різні ситуації, спонукати студента до вдосконалення знань з української мови, навичок застосування цих знань на практиці. Залучення до духовної скарбниці нації, мову якої вивчає студент, особиста орієнтація викладача і студента, ЗМІ, практичні ситуації, використання в практичній роботі рольових ігор, поступове введення студента-іноземця в українське середовище допоможе не тільки досягти комунікативної мети, але буде сприяти різноманітності життя студентів , адже все, що вони отримують тут, в Україні, залишиться в їх пам'яті назавжди

Посилання

Iakovleva N. V. Psykholoho-pedahohichni umovy podolannia komunikatyvnykh barieriv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Psychological and pedagogical conditions for overcoming communication barriers in the process of learning a foreign language]: Extended sbatract of candidate’s thesis: 19.00.07, Kyiv, 2003, 20 p. [in Ukrainian].

Nykyforuk T. “Aktyvizatsiia piznavalnoi diialnosti ta kliuchovi chynnyky formuvannia profesiinoi motyvatsii studenta-medyka pid chas vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi” [Activation of cognitive activity and key factors in the formation of professional motivation of medical students during the teaching of Ukrainian as a foreign language], Virtus, 41, P. 155–158 [in Ukrainian].

Nykyforuk Tetiana. “Jeszcze bardziej zaczęła mnie interesować polonistyka” [I became even more interested in Polish studies], Gazeta Polska Bukoviny, N 6–7, 2007, P. 6 [in Polish].

Nykyforuk T., Tsubera I. “Kliuchovi chynnyky formuvannia profesiinoi motyvatsii studenta” [Key factors in the formation of professional motivation of the student], Materialy V mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv ta molodykh uchenykh “Studentske samovriaduvannia v systemi akademichnoi kultury” [Materials of the V International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists "Student Government in the System of Academic Culture"], Chernivtsi, 2019 [in Ukrainian].

Nykyforuk T. M. “Rolovi ihry pid chas provedennia zaniattia z ukrainskoi movy dlia studentiv – inozemnykh hromadian. Komunikatyvnyi aspect” [Role-playing games during Ukrainian language classes for foreign students. Communicative aspect], Materialy navchalno-metodychnoi konferentsii “Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi ta farmatsevtychnoi osvity: dosvid, problemy, innovatsii ta suchasni tekhnolohii” [Materials of the educational and methodical conference "Current issues of higher medical and pharmaceutical education: experience, problems, innovations and modern technologies"], Chernivtsi, 2019, P. 460–462 [in Ukrainian].

Nykyforuk T. “Vykorystannia innovatsiinykh metodiv vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi u medychnomu universyteti z metoiu realizatsii komunikatyvnoho aspektu” [The use of innovative methods of teaching Ukrainian as a foreign language at the Medical University in order to implement the communicative aspect], Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Aktualni pytannia suspilno-humanitarnykh nauk ta istorii medytsyny” [Materials of the international scientific-practical conference "Current issues of social sciences and humanities and history of medicine"], Chernivtsi, 2018, P. 150–151 [in Ukrainian].

Nykyforuk Т. Tradytsii sviatkuvannia Rizdva v Ukraini [Traditions of celebrating Christmas in Ukraine]. URL: https://www.bsmu.edu.ua/news/tradiczi%D1%97-svyatkuvannya-rizdva-v-ukra%D1%97ni/ [in Ukrainian].

Rudakova T. M. “Movnyi barier na zaniattiakh z ukrainskoi movy yak inozemnoi: prychyny vynyknennia ta sposoby podolannia” [Language barrier in classes on Ukrainian as a foreign language: causes and ways to overcome], Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii aktualni problemy vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi [Materials of the international scientific-practical conference current issues of teaching Ukrainian as a foreign language], Bila Tserka, 2019, P. 60–61 [in Ukrainian].

Shcherban I. Yu. “Podolannia komunikatyvnykh barieriv na zaniattiakh z inozemnoi movy” [Overcoming communication barriers in foreign language classes]. URL: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/handle/6789/719 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-29

Номер

Розділ

Методика викладання у вищій школі