Оніричний хронотоп роману Володимира Єшкілєва «Імператор повені» як приклад постмодерної гри
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2017.94Ключові слова:
хронотоп, оніріка, постмодерн, Мультивсесвіт, психоаналізАнотація
У статті розглянуті теоретичний і практичний аспект побудови вигаданих реальностей на оніріческом базисі в романі Володимира Єшкілєва «Імператор повені». Спираючись на психоаналітичні (Юнг), ідеологічні (Жижек) і власне літературознавчі (Бахтін) методи аналізу підсвідомих явищ, експлікована терміни: «оніріческое», «оніріческій хронотоп», «машина фікцій» і сформований комбінований підхід до розгляду оніріческого масиву в тексті. Автор пропонує розглядати роман «Імператор повені» Володимира Єшкілєва як постмодерну гру з барокової поетикою і диференціювати безпосередньо оніріческій хронотоп (локус «Опадло» та інші альтернативні світи) від сновіденческого масиву, який стилізує текст. У статті визначено і дешифровані головні архетипи і артефакти реальності, побудованої на несвідомої фантазії, а також встановлена роль роману Володимира Єшкілєва в дискурсі постмодерністської прози.Посилання
1. Edwards B. «Theories of Play and Postmodern Fiction», Comparative Literature and Cultural Studies, London, Routledge, 1997, 328 p.
2. Hol’nyk O. O. «Ezoterychnyj dyskurs prozy Volodymyra Yeshkilieva» [Esoteric discourse of Volodymyr Yeshkiliev’s prose], Naukovyj visnyk Mykolaivs'koho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlyns'koho, 2015, Vol. 2, P. 39–44 (in Ukrainian).
3. Teperyk T. F. «Lyteraturnoe snovydenye: termynolohycheskyj aspekt» [Literary dream: the terminological aspect], Lyteratura XX veka: ytohy y perspektyvy yzuchenyia. Materyaly Piatykh Andreevskykh chtenyj, Moscow, 2007, P. 49 (in Russian).
4. Yeshkiliev V. Shliakh Bohomola. Imperator poveni: romany [Bohomol’s way. The Emperor of flood], Kharkiv, Folio, 2014, P. 242–243 (in Russian).
5. Yeshkiliev V. Shliakh Bohomola. Imperator poveni: romany [Bohomol’s way. The Emperor of flood], Kharkiv, Folio, 2014, P. 244 (in Russian).
6. Fourth wall: [E-source], URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Fourth_wall
7. Yeshkiliev V. op. cit., P. 244.
8. Zizek S. The Pervert's Guide to Cinema. Мovie directed by Sophie Fiennes, 2006, Min.: 00:06:30-00:07:10
9. Yeshkiliev V. op. cit., P. 288.
10. Bakhtіn М. М. «Formy vremeni i khronotopa v romane. Ocherky po istorycheskoj poetyke», Voprosy lіteratury і estetyky, Moscow, 1975, P. 234 (in Russian).
11. Yeshkiliev V. op. cit., P. 296.
12. Borges H. Four stories: [E-source], URL: http://www.serann.ru/text/chetyre-tsikla-9220
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).