Два види паризьких ринків: соціолінгвістичний та етнографічний аспекти

Автор(и)

  • Nataliya Sopylyuk

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2016.180

Ключові слова:

центральні ринки, ринкові площі, які віддалені від центру міста, соціодемографічні особливості, етнографічні характеристики, лінгвістичні характеристики

Анотація

У статті представлено результати польових досліджень, проведених у листопаді-грудні 2015 року на шести ринках Парижа. У результаті включених спостережень та соціолінгвістичних опитувань на паризьких ринках детально проаналізовано відмінності двох типів ринків. З одного боку мова йде про такі, що знаходяться у центрі Парижа, зокрема на площі Монж (V-й округ), на бульварах Пор-Руаяль (V-й округ) і Распай (VІ-й округ), а з іншого – про ринки більш віддалені від центру столиці: Бельвіль (ХІ-й округ), Алігр (ХІІ-й округ) та Барбес (XVIII-й округ). Такий поділ не зовсім географічний, оскільки до уваги взято соціодемографічні та соціолінгвістичні показники паризьких комерсантів. Особливий акцент зроблено на етнографічні характеристики ринків Парижа. Автор доводить, що за гендерною ознакою на ринках, віддалених від центру столиці, переважають чоловіки віком 20-29 років. Комерсанти зазначених ринків в основному – арабафони магрибського походження. Однак, на центральних ринках більше половини опитаних продавців – французи. Зустрічаються тут також жінки, які часто допомагають своїм чоловікам. На ринках у центрі столиці взаємодія між продавцем і покупцем має досить дружній характер і часто, крім комерційної операції, включає діалог на різні теми. Паризькі ринки, які віддалені від центру міста, відзначаються справжньою атмосферою крамарства, де практично кожен продавець виголошує різні заклики з метою реклами свого товару. 

Посилання

Auzanneau A. M. La Parolevive du Poitou. Une étude sociolinguistique en milieu rural, P., l’Harmattan, 1999, 414 p.

Calvet L.-J. Les langues des marchés en Afrique, Aix-en-Provence, Institut d’études créoles et francophones, 1992, 359 p.

Drivaud M.-H., Peretz-Juillard C. Les usages et leurs représentations sur un marché plurilingue à Paris, Belleville, Langage et société, 1984, V. 30, P. 29–59.

Kerleroux F. Le marché, une routine commerciale transformée par le jeu, Langage et Société, 1981, V. 15, P. 37–71.

Lindenfeld J. 1985, Le marché dans la ville : un lieu de sociabilité à travers la parole, Langage et Société, 1981, V. 33, P. 7–31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29