Два види паризьких ринків: соціолінгвістичний та етнографічний аспекти
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2016.180Ключові слова:
центральні ринки, ринкові площі, які віддалені від центру міста, соціодемографічні особливості, етнографічні характеристики, лінгвістичні характеристикиАнотація
У статті представлено результати польових досліджень, проведених у листопаді-грудні 2015 року на шести ринках Парижа. У результаті включених спостережень та соціолінгвістичних опитувань на паризьких ринках детально проаналізовано відмінності двох типів ринків. З одного боку мова йде про такі, що знаходяться у центрі Парижа, зокрема на площі Монж (V-й округ), на бульварах Пор-Руаяль (V-й округ) і Распай (VІ-й округ), а з іншого – про ринки більш віддалені від центру столиці: Бельвіль (ХІ-й округ), Алігр (ХІІ-й округ) та Барбес (XVIII-й округ). Такий поділ не зовсім географічний, оскільки до уваги взято соціодемографічні та соціолінгвістичні показники паризьких комерсантів. Особливий акцент зроблено на етнографічні характеристики ринків Парижа. Автор доводить, що за гендерною ознакою на ринках, віддалених від центру столиці, переважають чоловіки віком 20-29 років. Комерсанти зазначених ринків в основному – арабафони магрибського походження. Однак, на центральних ринках більше половини опитаних продавців – французи. Зустрічаються тут також жінки, які часто допомагають своїм чоловікам. На ринках у центрі столиці взаємодія між продавцем і покупцем має досить дружній характер і часто, крім комерційної операції, включає діалог на різні теми. Паризькі ринки, які віддалені від центру міста, відзначаються справжньою атмосферою крамарства, де практично кожен продавець виголошує різні заклики з метою реклами свого товару.
Посилання
Auzanneau A. M. La Parolevive du Poitou. Une étude sociolinguistique en milieu rural, P., l’Harmattan, 1999, 414 p.
Calvet L.-J. Les langues des marchés en Afrique, Aix-en-Provence, Institut d’études créoles et francophones, 1992, 359 p.
Drivaud M.-H., Peretz-Juillard C. Les usages et leurs représentations sur un marché plurilingue à Paris, Belleville, Langage et société, 1984, V. 30, P. 29–59.
Kerleroux F. Le marché, une routine commerciale transformée par le jeu, Langage et Société, 1981, V. 15, P. 37–71.
Lindenfeld J. 1985, Le marché dans la ville : un lieu de sociabilité à travers la parole, Langage et Société, 1981, V. 33, P. 7–31.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).