Cоціально-психологічні чинники формування мотивації до навчальної діяльності майбутніх лікарів
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2015.106Ключові слова:
мотив, мотивація, мета, потреба, що формують чинники, тип мотивації, рівень мотивації, позитивна мотивація, негативна мотивація, позитивне підкріплення, умови формування позитивних мотивів, внутрішня мотивація, пізнавальний інтересАнотація
У статті проведений теоретико-методологічний аналіз існуючих наукових досліджень, запропонована систематизація літературних джерел в проблематиці «мотивації» і «мотивів» до навчальної діяльності. Проаналізовано фактори, що формують позитивну мотивацію, а також «цілі» і «потреби» до оволодіння знаннями, навичками і вміннями в лікарській професії. Визначено умови, що впливають на формування позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності студентів, а також методи, які стимулюють навчально-пізнавальну діяльність: методи формування пізнавального інтересу студентів і методи стимулювання їх відповідальності в навчанні. Розглянуто рівні навчальної мотивації і прізведена корелляция між процесу міадаптаціі студентів до умов навчання в університеті і формуванням (зміною, під. Впливом зовнішніх чинників) навчальної мотивації. Вказана значимість і необхідність позитивної мотивації до навчальної діяльності майбутнього лікаря, як невід'ємного елементу професійного розвитку.Посилання
1. Markova A. K., Matis T. A., Orlov A. B. Formirovanie motivatsii ucheniya [Forming the motivation of learning], Moscow, Prosveshenie, 1990, 138 p. (in Russian).
2. Yakobson P. M. Psihologicheskie problemy motivatsii povedeniya cheloveka [Psychological problems of motivation of human behaviour], Moscow, A. S. K., 2001, 64 p. (in Russian).
3. Rogov M. Motivatsiya uchebnoy i kommercheskoy deyatel'nosti studentov [Motivation of students' academic and commercial activities], Vysshee obrazovanie v Rossii, 1998, 4, P. 89-95 (in Russian).
4. Malinauskas R. K. “Motivatsiya studentov raznykh periodov obucheniya” [Motivation of students of different periods of study], Sotsiologicheskie issledovaniya, 2005, N. 2, P. 134-138 (in Russian).
5. Il'in E. I. Motivatsiya i motivy [Motivation and motivation], SPb, Piter, 2003, P. 8 (in Russian).
6. Malinka O. O. Psihologichni problemi motivatsiyi navchal'no-profesiynoyi diyal'nosti studentiv u suchasnikh umovakh [Psychological problems motivatsiiyu educational and professional activities of students in modern conditions], Available at: www.psyh.kiev.ua (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).