DOI: https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2015.106

Cоціально-психологічні чинники формування мотивації до навчальної діяльності майбутніх лікарів

Victoria Osypenko, Oksana Penderetska

Анотація


У статті проведений теоретико-методологічний аналіз існуючих наукових досліджень, запропонована систематизація літературних джерел в проблематиці «мотивації» і «мотивів» до навчальної діяльності. Проаналізовано фактори, що формують позитивну мотивацію, а також «цілі» і «потреби» до оволодіння знаннями, навичками і вміннями в лікарській професії. Визначено умови, що впливають на формування позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності студентів, а також методи, які стимулюють навчально-пізнавальну діяльність: методи формування пізнавального інтересу студентів і методи стимулювання їх відповідальності в навчанні. Розглянуто рівні навчальної мотивації і прізведена корелляция між процесу міадаптаціі студентів до умов навчання в університеті і формуванням (зміною, під. Впливом зовнішніх чинників) навчальної мотивації. Вказана значимість і необхідність позитивної мотивації до навчальної діяльності майбутнього лікаря, як невід'ємного елементу професійного розвитку.

Ключові слова


мотив; мотивація; мета; потреба; що формують чинники; тип мотивації; рівень мотивації; позитивна мотивація; негативна мотивація; позитивне підкріплення; умови формування позитивних мотивів; внутрішня мотивація; пізнавальний інтерес

Повний текст:

PDF

Посилання


1. Markova A. K., Matis T. A., Orlov A. B. Formirovanie motivatsii ucheniya [Forming the motivation of learning], Moscow, Prosveshenie, 1990, 138 p. (in Russian).

2. Yakobson P. M. Psihologicheskie problemy motivatsii povedeniya cheloveka [Psychological problems of motivation of human behaviour], Moscow, A. S. K., 2001, 64 p. (in Russian).

3. Rogov M. Motivatsiya uchebnoy i kommercheskoy deyatel'nosti studentov [Motivation of students' academic and commercial activities], Vysshee obrazovanie v Rossii, 1998, 4, P. 89-95 (in Russian).

4. Malinauskas R. K. “Motivatsiya studentov raznykh periodov obucheniya” [Motivation of students of different periods of study], Sotsiologicheskie issledovaniya, 2005, N. 2, P. 134-138 (in Russian).

5. Il'in E. I. Motivatsiya i motivy [Motivation and motivation], SPb, Piter, 2003, P. 8 (in Russian).

6. Malinka O. O. Psihologichni problemi motivatsiyi navchal'no-profesiynoyi diyal'nosti studentiv u suchasnikh umovakh [Psychological problems motivatsiiyu educational and professional activities of students in modern conditions], Available at: www.psyh.kiev.ua (in Ukrainian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Markova A.K. Formirovanie motivatsii ucheniya, A.K.Markova, T.A.Matis, A.B.Orlov, Moscow, Prosveshenie, 1990, 138 s.

2. Yakobson P. M. Psihologicheskie problemy motivatsii povedeniya cheloveka, P.M. Yakobson, Moscow : A. S. K., 2001, 64 s.

3. Rogov M. Motivatsiya uchebnoy i kommercheskoy deyatel'nosti studentov, M. Rogov, Vysshee obrazovanie v Rossii, 1998, 4, S. 89-95.

4. Malinauskas R. K. Motivatsiya studentov raznykh periodovobucheniya, R. K. Malinauskas, Sotsiologicheskie issledovaniya, 2005, 2, S. 134-138.

5. Il'in E. I. Motivatsiya i motivy, E. I. Il'in. – SPb : Piter, 2003, 512 s, S. 8.

6. Malinka O. O. Psihologichni problemi motivatsiyi navchal'no-profesiynoyi diyal'nosti stu-dentiv u suchasnikh umovakh, O. O. Malinka, [Elektronnij resurs]. – available at : www.psyh.kiev.ua.

 





Copyright (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

ISSN: 2311-9896 (Print), ISSN: 2411-6181 (Online).