Роль особистісних та професійних якостей вчителя у професійній діяльності
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.3.2015.104Ключові слова:
професійні та особистісні якості, моральність, етика, професійна діяльністьАнотація
У статті розглянуто особистісні якості педагога, що характеризують професійно-педагогічну спрямованість вчителя. Досліджено особливості вияву соціально-моральної спрямованості педагога через соціальні потреби, моральні та ціннісні орієнтації, почуття суспільного обов’язку і громадянської відповідальності. Наголошено, що розвиток когнітивних, емоційно-вольових, моральних, комунікативних якостей сприяє успішному виконанню професійної діяльності, ефективному розв’язанню професійних завдань та особистісному вдосконаленню.
На основі аналізу літературних джерел виділено підходи до розгляду особистості сучасного вчителя, зокрема: особистісно-етичний, індивідуально-психологічний та педагогічний.
Наголошено, що не зважаючи на те, що всі особистісні якості педагога тісно взаємо-пов’язані і однаково важливі, провідна роль належить світогляду і спрямованості особистості, а також мотивам, що визначають її поведінку і діяльність. Особливу увагу приділено соціально-моральній, професійно-педагогічній і пізнавальній спрямованості педагога. Здійснено аналіз психічних властивостей вчителя, необхідних для успішного оволодіння мистецтвом педагогічної діяльності.
Посилання
Cf. I. M. Bocheński, ABC tomizmu, Londyn 1950, P. 55.
J. Woroniecki, Katolicka Etyka Wychowawcza, vol. 1, P. 62.
Cf. J. Woroniecki, KET, vol. 1, P. 65.
Cf. K. Policki, Filozofia człowieka we wczesnej twórczości I. M. Bocheńskiego,Wrocław, 2005, P. 153.
Cf. S. Gałkowski, Ku dobru, Rzeszów 1998, P. 56.
Cf. J. Woroniecki, KET, Vol. 1, P. 332.
Cf. P. Chojnacki, Wybór pism, Warszawa 1987, P. 94.
Cf. J. Woroniecki, Wychowanie człowieka, Kraków 1961, P. 36.
J. Podgórecki, Komunikacja społeczna,Opole, 2007.
Cf. J. Woroniecki, KET, Vol. 1, P. 336.
Cf. J. Woroniecki, KET, Vol. 1, P. 339.
J. Woroniecki, KET, Vol. 1, P. 340.
Cf. M. J. Kempys, Rola cnót moralnych w dążeniu do pełni człowieczeństwa w świetle pism o. Jacka Woronieckiego, Kraków, 2005, P. 117.
J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part 1, P. 19.
J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part 1, P. 18.
J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part 1, P. 20.
J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part 1, P. 25.
J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part 1, P. 27.
Cf. J. Woroniecki, Studium nad kardynalną cnotą roztropności, P. 11.
Cf. J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part. 1, P. 33-34.
Cf. J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part. 1, P. 39.
Cf. J. Woroniecki,KEW, vol. 2, part. 1, P. 41.
Cf.S. Gałkowski, Ku dobru..., P. 65-67.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).