Особливості викладання фізіології студентам стоматологічного факультету
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2020.192Ключові слова:
фізіологія, стоматологія, навчально-методична робота, навчальні програми, КРОК-1Анотація
Сучасний лікар-стоматолог - це професіонал не тільки в області сучасного лікування і протезування зубів, але і має значний багаж знань з фізіології та анатомії, особливо в будові щелепно-лицьової області. Неможливо успішно діагностувати і лікувати захворювання щелепно-лицевої ділянки не знаючи закономірностей її роботи, особливостей функції і характеру взаємозв'язків її частин в процесі життєдіяльності організму в цілому. Мета статті полягає в намірі описати механізм формування у студентів системи знань про життєдіяльність організму в цілому, його взаємодії з факторами зовнішнього середовища, механізми регуляції, знань про фізіологічні основи клініко-фізіологічних методів в медицині. Важливим завданням при навчанні студентів стоматологічного факультету на кафедрі фізіології є вивчення профільних питань, які допоможуть сформувати у них клінічне мислення. Профільні питання розглядаються в зв'язку з загальними темами фізіології як загальної медичної дисципліни: фізіології збудливих тканин, нервової системи, залоз внутрішньої секреції, дихання, кровообігу, травлення та видільної систем. Окремо розглядаються, наприклад, питання гнатодинамометріі, мастікаціографіі, одонтометріі, жувальні проби, рефлекси, які виникають при стоматологічних маніпуляціях в ротовій порожнині і впливають на серцево-судинну, дихальну, травну системи. Кафедрою фізіології Буковинського державного медичного університету за роки навчання на стоматологічному факультеті накопичено навчально-методичний матеріал, розроблена навчальна програма в рамках державної програми, розроблені методичні керівництва для студентів і викладачів. На сервері дистанційного навчання "Moodl" розміщені матеріали, тести, відео- і аудіофайли. Видано навчально-методичні посібники для підготовки до практичних занять і набір тестових завдань для підготовки до іспиту "КРОК-1". Перспективним напрямком для успішного навчання студентів-стоматологів є розробка профільного підручника, з урахуванням специфіки факультету. Кафедрою фізіології поставлені завдання вирішуються успішно, що підтверджується результатами студентів стоматологічного факультету на ліцензованих іспитах КРОК-1. Так в 2019 році студенти третього курсу показали кращі результати в Україні, а результати по фізіології були вище общенацінального показника на 0,6%. Висновки. Кафедрою фізіології БДМУ проводиться успішна робота по забезпеченню студентів якісним навчально-методичним матеріалом, який дає можливість покращувати результати підготовки, що в майбутньому дозволить випустити професіоналаПосилання
Andrews, E. A. “The future of interprofessional education and practice for dentists and dental education”. Journal of Dental Education, 2017, Vol. 81 (8), P. 186-192 [in English].
Antoniuk L. L. Kompetentnisnyi pidhid u vyshhii osviti: svitovyi dosvid [Сompetence approach in higher education: global experience], Kyiv: KNEU, 2016, 61 p. [in Ukrainian].
Chan T., Sebok-Syer S., Thoma B., Wise, A., Sherbino J., Pusic M. “Learning analytics in medical education assessment: The past, the present, and the future”, AEM Education and Training, 2018, N 2 (2), P. 178-187 [in English].
Hernández-de-Menéndez M., Morales-Menendez R. “Current trends in competency based education. World journal of engineering and technology”, Scientific Research Publishing, 2016, N 4 (3), P. 193-199 [in English].
Kulbashna Ja. A., Gudarian O. O., Nykonov V. V., Idashkina N. G. “Identyfikatsiia spetsialnykh kompetentnostei mahistra v haluzi stomatolohii: proekt” [Identification of specialist skills in the field of dentistry: a project], Medychni perspektyvy [Medical Perspectives], 2016, N 4, P. 23-27 [in Ukrainian].
Mandra Yu. V. “Vnedrenie kompetentnostnogo podhoda v podgotovku vracha stomatologa” [Implementation of a competent approach to the training of a dentist], Problemy stomatologii [Problems of Dentistry], 2013, N 1, P. 71-73 [in Russian].
McFarland, K. K., Nayar, P., Ojha, D., Chandak, A., Gupta, N., Lange, B. “Impact of community-based dental education on attainment of ADEA competencies: Students self-ratings”, Journal of Dental Education, 2016, Vol. 80 (6), P. 670-676 [in English].
Sapozhnyzhenko L. V., Kozlova Yu. V. “Aktualni problemy teoretychnoi ta praktychnoi pidhotovky studentiv-medykiv pry vyvchenni tsyklu “Vnutrishnia medytsyna” na 6 kursi” [Actual problems of theoretical and practical training of medical students in the study of the cycle “Internal medicine” in the 6th year], Medychna osvita [Medical Education], 2018, N 3, P. 67-69 [in Ukrainian].
Trufanova V. P. “Rol praktychnoho zaniattia u formuvanni profesiinoi kompetentsii likaria za fakhom “Dytiacha Stomatolohiia” [The role of practical training in the formation of the professional competence of a doctor in the specialty “Children’s Dentistry”], Ukrainskyi stomatolohichnyi almanah [Ukrainian Dental Almanac], 2017, N 2, P. 71-73 [in Ukrainian].
Whitney E. M., Aleksejuniene, J., Walton, J. N. “Critical thinking disposition and skills in dental students: development and relationship to academic outcomes”, Journal of Dental Education, 2016, N 80 (8), P. 948 958 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).