Особливості викладання фізіології студентам стоматологічного факультету

Автор(и)

  • Inga Tymofyychuk Буковинський державний медичний університет, Україна
  • Svyatoslava Yurniuk
  • Svitlana Semenenko
  • Liliya Boreyko

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2020.192

Ключові слова:

фізіологія, стоматологія, навчально-методична робота, навчальні програми, КРОК-1

Анотація

Сучасний лікар-стоматолог - це професіонал не тільки в області сучасного лікування і протезування зубів, але і має значний багаж знань з фізіології та анатомії, особливо в будові щелепно-лицьової області. Неможливо успішно діагностувати і лікувати захворювання щелепно-лицевої ділянки не знаючи закономірностей її роботи, особливостей функції і характеру взаємозв'язків її частин в процесі життєдіяльності організму в цілому. Мета статті полягає в намірі описати механізм формування у студентів системи знань про життєдіяльність організму в цілому, його взаємодії з факторами зовнішнього середовища, механізми регуляції, знань про фізіологічні основи клініко-фізіологічних методів в медицині. Важливим завданням при навчанні студентів стоматологічного факультету на кафедрі фізіології є вивчення профільних питань, які допоможуть сформувати у них клінічне мислення. Профільні питання розглядаються в зв'язку з загальними темами фізіології як загальної медичної дисципліни: фізіології збудливих тканин, нервової системи, залоз внутрішньої секреції, дихання, кровообігу, травлення та видільної систем. Окремо розглядаються, наприклад, питання гнатодинамометріі, мастікаціографіі, одонтометріі, жувальні проби, рефлекси, які виникають при стоматологічних маніпуляціях в ротовій порожнині і впливають на серцево-судинну, дихальну, травну системи. Кафедрою фізіології Буковинського державного медичного університету за роки навчання на стоматологічному факультеті накопичено навчально-методичний матеріал, розроблена навчальна програма в рамках державної програми, розроблені методичні керівництва для студентів і викладачів. На сервері дистанційного навчання "Moodl" розміщені матеріали, тести, відео- і аудіофайли. Видано навчально-методичні посібники для підготовки до практичних занять і набір тестових завдань для підготовки до іспиту "КРОК-1". Перспективним напрямком для успішного навчання студентів-стоматологів є розробка профільного підручника, з урахуванням специфіки факультету. Кафедрою фізіології поставлені завдання вирішуються успішно, що підтверджується результатами студентів стоматологічного факультету на ліцензованих іспитах КРОК-1. Так в 2019 році студенти третього курсу показали кращі результати в Україні, а результати по фізіології були вище общенацінального показника на 0,6%. Висновки. Кафедрою фізіології БДМУ проводиться успішна робота по забезпеченню студентів якісним навчально-методичним матеріалом, який дає можливість покращувати результати підготовки, що в майбутньому дозволить випустити професіонала

Посилання

Andrews, E. A. “The future of interprofessional education and practice for dentists and dental education”. Journal of Dental Education, 2017, Vol. 81 (8), P. 186-192 [in English].

Antoniuk L. L. Kompetentnisnyi pidhid u vyshhii osviti: svitovyi dosvid [Сompetence approach in higher education: global experience], Kyiv: KNEU, 2016, 61 p. [in Ukrainian].

Chan T., Sebok-Syer S., Thoma B., Wise, A., Sherbino J., Pusic M. “Learning analytics in medical education assessment: The past, the present, and the future”, AEM Education and Training, 2018, N 2 (2), P. 178-187 [in English].

Hernández-de-Menéndez M., Morales-Menendez R. “Current trends in competency based education. World journal of engineering and technology”, Scientific Research Publishing, 2016, N 4 (3), P. 193-199 [in English].

Kulbashna Ja. A., Gudarian O. O., Nykonov V. V., Idashkina N. G. “Identyfikatsiia spetsialnykh kompetentnostei mahistra v haluzi stomatolohii: proekt” [Identification of specialist skills in the field of dentistry: a project], Medychni perspektyvy [Medical Perspectives], 2016, N 4, P. 23-27 [in Ukrainian].

Mandra Yu. V. “Vnedrenie kompetentnostnogo podhoda v podgotovku vracha stomatologa” [Implementation of a competent approach to the training of a dentist], Problemy stomatologii [Problems of Dentistry], 2013, N 1, P. 71-73 [in Russian].

McFarland, K. K., Nayar, P., Ojha, D., Chandak, A., Gupta, N., Lange, B. “Impact of community-based dental education on attainment of ADEA competencies: Students self-ratings”, Journal of Dental Education, 2016, Vol. 80 (6), P. 670-676 [in English].

Sapozhnyzhenko L. V., Kozlova Yu. V. “Aktualni problemy teoretychnoi ta praktychnoi pidhotovky studentiv-medykiv pry vyvchenni tsyklu “Vnutrishnia medytsyna” na 6 kursi” [Actual problems of theoretical and practical training of medical students in the study of the cycle “Internal medicine” in the 6th year], Medychna osvita [Medical Education], 2018, N 3, P. 67-69 [in Ukrainian].

Trufanova V. P. “Rol praktychnoho zaniattia u formuvanni profesiinoi kompetentsii likaria za fakhom “Dytiacha Stomatolohiia” [The role of practical training in the formation of the professional competence of a doctor in the specialty “Children’s Dentistry”], Ukrainskyi stomatolohichnyi almanah [Ukrainian Dental Almanac], 2017, N 2, P. 71-73 [in Ukrainian].

Whitney E. M., Aleksejuniene, J., Walton, J. N. “Critical thinking disposition and skills in dental students: development and relationship to academic outcomes”, Journal of Dental Education, 2016, N 80 (8), P. 948 958 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-24

Номер

Розділ

Методика викладання у системі медичної освіти