Специфіка викладання історії медицини іноземним студентам
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2019.126Ключові слова:
історія медицини, студенти-медики, іноземні студенти, освітній процес, компетентнісний підхід, міждисциплінарністьАнотація
Метою роботи є актуальні питання сучасного значення історії медицини в системі вищої медичної освіти та формуванні професійних компетенцій майбутніх медичних працівників. Наукова новизна. Автори виділяють сучасні підходи до викладання історії ме-дицини іноземним студентам, які будуть сприяти найбільш повному формуванню професійного мислення і розвитку їх особистісних якостей. Методологія дослідження. У статті використано описовий метод і метод зіставлення. Результати дослідження. Проаналізовано внутрішньодисциплінарні та міждисциплінарні зв’язки історії медицини, які викладаються у вищій школі, що має значення у формуванні серед іноземних студентів стилю наукового мислення і етики, розширення загальнокультурного і медичного кругозору, завдяки опрацюванню джерел скласти уявлення про медицину як науку, що пройшла складну еволюцію упродовж тисячоліть. Історія медицини як наука, що вивчає розвиток медичної теорії і практики, тісним чином пов'язана з розвитком суспільства, зміною суспільно-економічних формацій, історією культури народів. Вивчаючи минуле медицини, ми можемо оцінити досягнення сучасної медицини і простежити перспективи її розвитку. Знання історії медицини має велике значення для формування світогляду майбутнього лікаря, збагачуючи його теоретичними знаннями, умінням аналізувати події, що відбуваються, виховання почуття гуманізму та патріотизму. Висновки. У науковому дослідженні розглянуто проблемні питання вивчення історії медицини іноземними студентами. Зокрема, акцентова-но увагу на тому, що найбільші труднощі студенти-іноземці відчувають через вплив численних факторів: географічні, економічні, національні, релігійні тощо.
Посилання
Hai L. A., Sukhin Yu. V., Venher V. F. “Suchasni metodyky vykladannia medychnykh dystsyplin u vyshchii
shkoli” [Modern methods of teaching medical disciplines in high school], Medychna osvita [The medical
education], 2016, N 1, Р. 15‐18 [in Ukrainian];
Tereshkyna O. V. “Roliystoryy medytsyny v reshenyy metodolohycheskykh problem pedagoghyky
medytsynskoho vuza” [Role of medical history in solving methodol-ogical problems of pedagogy of medical
high school], Vestnyk novykh medytsynskykh tekhnolohyi [Bulletin of new medical technologies], 2015, Р.22, N 1, Р. 116−121 [in Russian].
Kalashnik N. V. “Struktura mizhkulturnoi komunikatyvnoi kompetentnosti inozemnykh studentiv –
maibutnikh medykiv” [Structure of intercultural communicative competence of foreign students ‐ future
physicians], Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedagoghichnogo universytetu imeni
Volodymyra Gnatiuka. Seriia: Pedagoghika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University
named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Pedagogy], 2014, N 3, Р. 104−110 [in Ukrainian].
Strelnikov V. Iu., Britchenko I. H. Suchasni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli [Modern technologies
of teaching in high school], Poltava, PUET, 2013, 309 р. [in Ukrainian].
Adamenko O. V., Razoronova M. V. “Analiz tematychnoho spektra dysertatsiinykh doslidjeny z pytani
pidgotovky inozemnykh studenti-v v Ukraini (1990–2009 rr.)” [Analysis of the thematic spectrum of
dissertation researches on the training of foreign students in Ukraine (1990-2009)], Visnyk
Dnipropetrovskoho universytetu ekonomiky ta prava imeni Alfreda Nobelia: Ser. Pedagoghika i
psykhologhiia [Bulletin of the Alfred Nobel University of Economics and Law of Dnipropetrovsk: Sir.
Pedagogy and psychology], 2011, N 1, Р. 5−9 [in Ukrainian].
Antonova K. V. “Vplyv dystsyplin gumanitarnogo bloku na protses adaptatsii inozemnykh studentiv na
pochatkovomu etapi navchannia u medychnykh universytetah Ukrainy” [Influence of disciplines of the
humanitarian bloc on the process of adaptation of foreign students at the initial stage of studying at
medical universities of Ukraine], Pedagoghichnyi dyskurs [Pedagogical discourse], 2012, N 12, P. 6−10 [in
Ukrainian].
Kozlova H. M. Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Teaching method in high school], Odesa ONEU,
, 200 p. [in Ukrainian].
Mandryk-Melnychuk M. V. “Zastosuvannia pryntsypiv istorychnoho osmyslennia mynulogo do
vykladannia istorii medytsyny” [Application of the principles of historical comprehension of the past to the
teaching of the history of medicine], Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini: materialy
XIV Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU (Ternopil, 18–19 trav.
r.), u 2 t., Ternop. derzh. med. un-t imeni I. Ya. Horbachevskogo, Ternopil, TDMU [Modern approaches
to higher medical education in Ukraine: materials XIV. Allukr. sci. pract. conf. from international Participation dedicated to the 60th anniversary of the TDMU (Ternopil, 18‐-19 May 2017), u 2 t., Ternopil. state honey. Untitled I. I. Gorbachevsky, Ternopil, TDMU], 2017, P. 2, P. 86−87 [in Ukrainian].
Tiuryna O. V. “Prepodavanye ystoryy medytsyny kak sredstvo vospytanyia studentov” [Teaching the
history of medicine as a means of educating students], Vestnyk Yvanovskoi medytsynskoi akademyy
[Bulletin of the Ivanovo Medical Academy], 2011, P. 16, N 1, P. 67−70 [in Russian].
Bilyk O. M. “Sotsializatsiia inozemnykh studentiv yak pedagoghichna problema” [Socialization of foreign
students as a pedagogical problem], Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury [Bulletin of Kharkiv
State Academy of Culture], 2014, Vyp. 43, P. 281−289 [in Poland].
Mandryk-Melnychuk M.V. “Zastosuvannia pryntsypiv istorychnoho osmyslennia mynulogo do
vykladannia istorii medytsyny” [Application of the principles of historical comprehension of the past to the
teaching of the history of medicine], Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini: materialy
XIV Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU (Ternopil, 18–19 trav.
r.), u 2 t.,Ternop. derzh. med. un-t imeni I. Ya. Gorbachevskogo, Ternopil, TDMU [Modern approaches
to higher medical education in Ukraine: Materials XIV. All-Ukr. sci. and pract. conf. from international
Participation dedicated to the 60th anniversary of the TDMU (Ternopil, 18‐19 May 2017), u 2 t., Ternopil.
state medical university. named by I. I. Gorbachevsky, Ternopil, TDMU], 2017, P. 2, P. 86−87 [in Ukrainian].
Vasylieva O.V. “Suchasni aspekty vyhovnoi roboty z inozemnymy studentamy u vyshchykh medychnyh
navchalnyh zakladah Ukrainy” [Modern aspects of educational work with foreign students in higher medical
educational institutions of Ukraine], Humanitarni ta sotsialʹni nauky: problemy ta perspektyvy v konteksti
globalizatsiyi. Zbirnyk konferentsiy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (28.01.2015,
Velykobrytaniya, London), Tsentr naukovykh i praktychnykh doslidzhenʹ [Humanities and social sciences: problems and prospects in the context of globalization. Collection of Conference Papers of International Scientific-Practical Conference (28.01.2015, the United Kingdom, London), Centre for Scientific and Practical Studies], 2015, P. 16−20 [in English].
Filonenko M.M. Metodyka vykladannia u vyshchii medychnii shkoli na zasadakh kompetentnisnogo
pidhodu [Methodology of teaching in a higher medical school based on a competency approach], Kyiv, Vyd-
vo "Tsentr navchalnoi literatury", 2016, 87 p. [in Ukrainian].
Chechkov O. V., Tyshchenko E. M. “Rol medytsyny v sotsyalno-gumanytarnom obuchenyy vracha” [The
role of medicine in the social and humanitarian training of a doctor ], Materyaly IX Mezhdunarodnoi
nauchno-metodycheskoi konferentsyy ”Perspektyvy razvytyia vysshei shkoly”, Grodno, 5‐6 maia
[Proceedings of the IX International scientific and methodological conference "Prospects for the devel
opment of higher education", Grodno, May 5‐6], 2016, P. 207−209 [in Poland].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).