Дослідження філософських проблем гуманітаристики на кафедрі суспільних наук та українознавства Буковинського державного медичного університету (2001-2017 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2019.116Ключові слова:
філософія, кафедра суспільних наук та українознавства, наукова робота, монографії, наукові статті, студенти, професорсько-викладацький складАнотація
Стаття присвячена проблемам гуманітаристики в науковій роботі кафедри, що є невід'ємною частиною педагогічної роботи у ВНЗ. Актуальність теми - важливість наукового елемента в роботі викладача і актуалізація гносеологічного потенціалу його діяльності. Мета дослідження. Науковий пошук викладачів філософії визначає аксіологічні пріоритети і призводить до формування власних фундаментальних ідеологічних поглядів. Крім того, наукова діяльність може надавати роботу в провідних професійних вітчизняних виданнях. монографії та колективні наукові розробки сприяють формуванню загальних уявлень про пріоритети розвитку філософії в медичній школі.
На кафедрі суспільних наук та українознавства початок XXI століття стало періодом інтенсифікації наукових досліджень. Колективні монографії, наукові статті, участь в науково-практичних форумах і конференціях - все це дозволило сформувати орієнтовані на людину компоненти філософського знання в медицині. Методи дослідження були побудовані на загальному науково-філософському методичному арсеналі. Важливим методологічним підходом у висвітленні цієї теми є герменевтика. Наукова новизна в тому, що формування аксіологічних, логічних, епістемологічних і етичних елементів в медичній практиці є ключовою темою, яку дослідники викладають в наукових працях. Висновки. Таким чином, наукова робота не була ізольована від загального навчального процесу, а гармонійно доповнювала його навчально-методичні елементи.
Посилання
Bojchuk T., Mojsej A. “ Istoriia ta perspektyvy rozvytku kafedry suspilnykh nauk ta ukrainoznavstva”
[History and Prospects of the Department of Social Sciences and Ukrainian Studies], Aktualni pytannia
suspilnykh nauk ta istorii medytsyny [Current issues of social sciences and history of medicine], N 1,
Chernivtsi, BDMU, 2014, P. 7–14. [in Ukrainian].
Boichuk T. M., ed. Bukovynskyi derzhavnyi medychnyi universytet. Istoriia i sohodennia (do 70-richchya)
[Bukovinian State Medical University. History and Present (to the 70th Anniversary)], Chernivtsi, BDMU,
, 272 p. [in Ukrainian].
Sydorenkо М., ed. Filosofski problemy liudynoznavstva [Filosophy problem of human studies], Chernivtsi,
, 207 p. [in Ukrainian].
Manchul B. Intehratyvni tendentsiyi v nautsi: potentsial I formy aktualizatsiyi [Integrative trends in
science: potential and form of actualization], Extended abstract of candidate’s thesis: 09.00.09, Chernivtsi
National Yuriy Fedkovych University, Chernivtsi, 2010, 20 p. [in Ukrainian].
Skakun I. Antropotsentryzm I dynamika paradyhm lyudynomirnosti naukovoho znannya
[Anthropocentrism and dynamics of the paradigms of humanity of scientific knowledge], Extended abstract
of candidate’s thesis: 09.00.09 Chernivtsi National Yuriy Fedkovych University, Chernivtsi, 2013, 20 p. [in
Ukrainian].
Filosofsʹki problem lyudynoznavstva [Filosophy problems of human studies], za red. M. Sydorenka,
Chernivtsi, 2005, 207 p. [in Ukrainian].
Sydorenko M. Problema sutnostil yudyny u klasychniy ta suchasniy filosofiyi [The problem of the essence
of man in classical and modern philosophy], P. 7–29 [in Ukrainian].
Troyansʹkyj V. Metodolohichni zasady kompleksnoho vyvchennya lyudyny [Methodological principles of
complex study of a person], P. 30–53 [in Ukrainian].
Filosofsʹki problem lyudynoznavstva [Philosophical issues of human sciences], Chernivtsi, 2005, P. 54 [in
Ukrainian].
Marchuk M., Skakun I. Antropotsentryzm I dynamika naukovykh paradyhm [Anthropocentrism and the
dynamics of scientific paradigms], Chernivtsi, 2015, 207 p. [in Ukrainian].
Manchul B., ed. Syntez nauk yak umova stanovlennya systemy suchasnoho naukovoho znannya
[Synthesis of sciences as a condition for the formation of a modern scientific knowledge system], Naukovyj
visnyk Chernivetsʹkoho universytetu. Filosofiya, 2011, Vyp. 563–564, P. 35–39 [in Ukrainian].
Sydorenko M., Troyansʹkyy V. Filosofsʹki ideyi H. S. Skovorody I dukhovni problem humanitarystyky v
Ukrayini [Philosophical Ideasof the G.S. Skovoroda and spiritual problems of humanitarian in Ukraine],
Naukovyj visnyk Chernivetsʹkoho universytetu zb. nauk. pr. Chernivtsi. CHNU, Filosofiya [The Phylosophy],
Vyp. 726/727, 2014, P. 154–158 [in Ukrainian].
Sydorenko M., Troyansʹkyy V. Ukrayinoznavstvo v systemi vyshchoyi medychnoyi osvity: alʹternatyvy ta
poshuky [Ukrainian Studies in the System of Higher Medical Education: Alternatives and Findings], Naukovyj
visnyk Chernivetsʹkoho universytetu: Zbirnyk naukovykh prats [Scientific herald of Chernivtsi University:
Collection of scientific works], Vyp. 541–542, Chernivtsi, CHNU, 2011, P. 130–133 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).