Порушення процесу адаптації молодших медичних спеціалістів при роботі на первинних посадах, як одна з причин професійного вигорання
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2018.45Ключові слова:
адаптація, дезадаптація, індивідуально типологічними особливості особистості, професійно-нальної вигоряння, мотив, навчання, медичний персоналАнотація
Соціально-економічні та політичні зміни в Українському суспільстві викликають потребу в фахівцях, здатних швидко адаптуватися як до самостійної роботи так і до роботи в команді. Час можливої адаптації має бути коротким і ефективно спланованим. Важлива підготовка фахівців, які мають певні індивідуально-типологічні риси особистості, для попередження процесу дезадаптації при роботі на первинних посадах. У статті наведені дані порівняльного аналізу відповідності мотивів, за якими обрана спеціальність молодшого медичного спеціаліста (медична сестра, фельдшер) і індивідуально-типологічних особливостей особистості студентів першого року навчання Харківс-кого базового медичного коледжу. Була обгрунтована необхідність впровадження в навчальний процес комплексної медико-психологічної програми з адаптації до подальшої роботи на первинних посадах медичних фахівців, як можливість попередження швидкого професійного вигорання і частої зміни складу підготовлених професійних медичних кадрів.Посилання
Novykova E.A., Ostrovskaia Y.V. "Adaptatsyia sestrynskoho personala na rabochem meste" [Adaptation of nursing staff in the workplace]. Uspekhy sovremennoho estestvoznanyia [The successes of modern natural science], 2014, N. 6, P. 132−138 [in Ukrainian].
Mehan M. Rabota s personalom: vvedenye v dolzhnost [Work with personnel: introduction to the post], Sankt-Peterburh, Pyter, 2002, 160 p. [In Russian].
Ushko Ia., Antsupova V., Ostapchuk V., Yaremchuk O. Peculiarities of personality orientation of medical students. In: Busch P., eds.Proceedings of the 12th European Conference on Innovations in Technical and Natural Sciences. «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna, 2016, P. 76-78. URL: http://ppublishing.org/upload/iblock/7bf/Innovations-12.pdf (data obrashchenyia: 02.06.2018), [in Ukrainian].
Ylyn E.P. Dyfferentsyalnaia psykholohyia professyonalnoi deiatelnosty [Differential psychology of professional activity], Sankt-Peterburh, Pyter, 2008, 432 p. [In Russian].
Antsupova V.V., Hryshniaeva O.V., Hryhoruk V.V., Ushko Ya.A, Ostapchuk V.H. "Samostiina robota studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy, yak odyn z etapiv yikh podalshoi adaptatsii do roboty v likuvalno-profilaktychnykh zakladakh" [Independent work of students of higher educational institutions of Ukraine, as one of the stages of their further adaptation to work in health care institutions]. Klinichna ta eksperymentalna patolohiia [Clinical & experimental pathology], 2017, Vol. 16, N. 2, P. 124-127 [in Ukrainian].
Maisak N.V., Yakovets D.A. "Sotsyalnaia frustratsyia kak uslovye dezadaptatsyy y predyktor devyantnosty spetsyalysta" [Social frustration as a condition of maladaptation and a predictor of deviantness of a specialist]. Fundamentalnie yssledovanyia [Basic research], 2013, N. 10-8, P. 1830-1837. URL: https://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=32673 (data obrashchenyia: 02.06.2018) [In Russian].
Ermakova E.V. "Yzuchenye syndroma эmotsyonalnoho vыhoranyia kak narushenyia tsennostno-smыslovoi sferы lychnosty (teoretycheskyi aspekt)" [Study of emotional burnout syndrome as value meaning personality sphere disorder (theoretical aspect)]. Kulturno-ystorycheskaia psykholohyia [Cultural-Historical Psychology], 2010, N. 1, P. 27–39. URL: http://psyjournals.ru/files/29159/KIP_2010_1_Ermakova.pdf (data obrashchenyia: 02.06.2018).
Varlamova A.Ia. Shkolnaia adaptatsyia [School adaptation], 2-e yzd., Volhohrad, 2005, 204 р. [In Russian].
Sobchyk L.N. Upravlenye personalom y psykhodyahnostyka. Praktycheskoe rukovodstvo [Personnel management and psychodiagnostics. A Practical Guide], Moskva, Borhes, 2010, 186 p. [In Russian].
Vodopianova N.E., Starchenkova E.S. Syndrom vyhoranyia. Dyahnostyka y profylaktyka: praktycheskoe posobye [Burnout syndrome.Diagnosis and prevention: a practical guide], 3-e yzd., Moskva, Yurait, 2017, 336 p. [In Russian].
Karvasarskyi B.D., ed. Klynycheskaia psykholohyia: uchebnyk dlia vuzov [Clinical Psychology: A Textbook for Universities], 5-e yzd., Sankt-Peterburh, Pyter, 2014, 896 p. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).