Порушення процесу адаптації молодших медичних спеціалістів при роботі на первинних посадах, як одна з причин професійного вигорання

Автор(и)

  • Olena Gryshnjaeva
  • Vita Antsupova БДМУ,
  • Valentina Ostapchuk БДМУ,
  • Iana Ushko
  • Victoria Grigoruk

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2018.45

Ключові слова:

адаптація, дезадаптація, індивідуально типологічними особливості особистості, професійно-нальної вигоряння, мотив, навчання, медичний персонал

Анотація

Соціально-економічні та політичні зміни в Українському суспільстві викликають потребу в фахівцях, здатних швидко адаптуватися як до самостійної роботи так і до роботи в команді. Час можливої адаптації має бути коротким і ефективно спланованим. Важлива підготовка фахівців, які мають певні індивідуально-типологічні риси особистості, для попередження процесу дезадаптації при роботі на первинних посадах. У статті наведені дані порівняльного аналізу відповідності мотивів, за якими обрана спеціальність молодшого медичного спеціаліста (медична сестра, фельдшер) і індивідуально-типологічних особливостей особистості студентів першого року навчання Харківс-кого базового медичного коледжу. Була обгрунтована необхідність впровадження в навчальний процес комплексної медико-психологічної програми з адаптації до подальшої роботи на первинних посадах медичних фахівців, як можливість попередження швидкого професійного вигорання і частої зміни складу підготовлених професійних медичних кадрів.

Посилання

Novykova E.A., Ostrovskaia Y.V. "Adaptatsyia sestrynskoho personala na rabochem meste" [Adaptation of nursing staff in the workplace]. Uspekhy sovremennoho estestvoznanyia [The successes of modern natural science], 2014, N. 6, P. 132−138 [in Ukrainian].

Mehan M. Rabota s personalom: vvedenye v dolzhnost [Work with personnel: introduction to the post], Sankt-Peterburh, Pyter, 2002, 160 p. [In Russian].

Ushko Ia., Antsupova V., Ostapchuk V., Yaremchuk O. Peculiarities of personality orientation of medical students. In: Busch P., eds.Proceedings of the 12th European Conference on Innovations in Technical and Natural Sciences. «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna, 2016, P. 76-78. URL: http://ppublishing.org/upload/iblock/7bf/Innovations-12.pdf (data obrashchenyia: 02.06.2018), [in Ukrainian].

Ylyn E.P. Dyfferentsyalnaia psykholohyia professyonalnoi deiatelnosty [Differential psychology of professional activity], Sankt-Peterburh, Pyter, 2008, 432 p. [In Russian].

Antsupova V.V., Hryshniaeva O.V., Hryhoruk V.V., Ushko Ya.A, Ostapchuk V.H. "Samostiina robota studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy, yak odyn z etapiv yikh podalshoi adaptatsii do roboty v likuvalno-profilaktychnykh zakladakh" [Independent work of students of higher educational institutions of Ukraine, as one of the stages of their further adaptation to work in health care institutions]. Klinichna ta eksperymentalna patolohiia [Clinical & experimental pathology], 2017, Vol. 16, N. 2, P. 124-127 [in Ukrainian].

Maisak N.V., Yakovets D.A. "Sotsyalnaia frustratsyia kak uslovye dezadaptatsyy y predyktor devyantnosty spetsyalysta" [Social frustration as a condition of maladaptation and a predictor of deviantness of a specialist]. Fundamentalnie yssledovanyia [Basic research], 2013, N. 10-8, P. 1830-1837. URL: https://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=32673 (data obrashchenyia: 02.06.2018) [In Russian].

Ermakova E.V. "Yzuchenye syndroma эmotsyonalnoho vыhoranyia kak narushenyia tsennostno-smыslovoi sferы lychnosty (teoretycheskyi aspekt)" [Study of emotional burnout syndrome as value meaning personality sphere disorder (theoretical aspect)]. Kulturno-ystorycheskaia psykholohyia [Cultural-Historical Psychology], 2010, N. 1, P. 27–39. URL: http://psyjournals.ru/files/29159/KIP_2010_1_Ermakova.pdf (data obrashchenyia: 02.06.2018).

Varlamova A.Ia. Shkolnaia adaptatsyia [School adaptation], 2-e yzd., Volhohrad, 2005, 204 р. [In Russian].

Sobchyk L.N. Upravlenye personalom y psykhodyahnostyka. Praktycheskoe rukovodstvo [Personnel management and psychodiagnostics. A Practical Guide], Moskva, Borhes, 2010, 186 p. [In Russian].

Vodopianova N.E., Starchenkova E.S. Syndrom vyhoranyia. Dyahnostyka y profylaktyka: praktycheskoe posobye [Burnout syndrome.Diagnosis and prevention: a practical guide], 3-e yzd., Moskva, Yurait, 2017, 336 p. [In Russian].

Karvasarskyi B.D., ed. Klynycheskaia psykholohyia: uchebnyk dlia vuzov [Clinical Psychology: A Textbook for Universities], 5-e yzd., Sankt-Peterburh, Pyter, 2014, 896 p. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-22