Комбіновані та інтерактивні техніки викладання анатомії людини іноземним студентам

Автор(и)

  • Oleksandra-Maria Popelyuk БДМУ,

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2018.40

Ключові слова:

анатомія людини, інтерактивні методи, комбінований підхід до навчання

Анотація

Сучасний світ ‑ це глобальна економічна, технологічна, історична та соціальна багатокультурна система. Освіта безпосередньо визначає долю суспільства, її життєздатність та майбутній розвиток. Рівень знань та рівень кваліфікації фахівця впливає на репутацію певної установи, яка виконує унікальну освітню роботу, що використовується майбутніми лікарями. Знання анатомії є важливою частиною медичної практики, відсутність якого призводить до помилок у ідентифікації анатомічних структур. Анатомія є основою для всіх медичних та суміжних медичних професійних спеціальностей і забезпечує формування клінічного мислення. Наслідком недостатньо адекватної анатомічної освіти є випуск некомпетентних медичних працівників. Мета дослідження. Метою дослідження було вивчити застосування інтерактивних методів навчання, а саме "боді-арту", мозкового штурму та "вікторини" у поєднанні з класичними методами, такими як розтин, під час викладання анатомії студентам першого курсу БДМУ та дослідити думку студентів щодо використання даного підходу до навчання. Матеріал і методи. Дослідження було проведено в кінці другого модуля «Центральна нервова система та органи чуття» на кафедрі анатомії людини ім. М. Г. Туркевича для студентів першого курсу 3 медичного факультету Вищого державного медичного закладу України «Буковинський державний медичний університет» Чернівці, Україна. У дослідженні взяли участь 75 студентів. Шість 2-годинних занять проводилися з групами близько 20 студентів за методиками мозкового штурму, «боді-арту» і вікторини в поєднанні з розтином та препаруванням за трьома темами: центральна нервова система, черепно-мозкові нерви і органи чуття. Результати і обговорення. Після порівняння результатів складання модуля студентами, що приймали участь в дослідженні та тих, що не брали участі виявлено суттєву різницю в показниках успішності, з достовірним підвищенням середнього балу для учасників дослідження. Висновки. Отримані результати вказують на те, що поєднання кількох методів інтерактивного навчання є ефективним способом викладання анатомії студентам та сприяє кращому засвоєнню матеріалу і тривалішому його збереженню в пам'яті. Ми вважаємо, що сучасні інтерактивні методи є цінним доповненням до традиційного викладання в галузі наук про здоров'я.

Посилання

Bulakh I. Ye., Volosovets' O. P., Mruha M. R.”Problemy otsinyuvannya znan' studentiv u kontekstivymoh Bolons'koyi deklaratsiyi” [The problems of knowledge estimation in the contest of Bologna declaration], Medychna osvita [Medical education], 2011, N. 2, P. 20–22 [in Ukrainian].

Svintsitska N. L. “Shlyahi pidvischennya efektivnosti navchalnogo protsesu z anatomiyi lyudiny” [Ways of increase of efficiency of educational process on human anatomy], Visnyk problem biolohii i medytsyny [Bulletin on Biology and Medicine], 2014, Vol. 3, N. 2, P. 101-105 [in Ukrainian].

Sugand K., Abrahams P., Khurana A. The anatomy of anatomy: A review for its modernization, Anat. Sci. Educ., 2010, V. 3(2), P. 83–93 [in English].

Patel K. M. Moxham B. J. Attitudes of professional anatomists to curricular change, Clin. Anat., 2006, V. 19, P. 132–141 [in English].

Drake R. L. Anatomy education in a changing medical curriculum, Anat. Rec., 1998, V. 253, P. 28–31 [in English].

Fasel J. H. D. Teaching of anatomy to medical undergraduates: General practice as a guideline? A synopsis, J. Anat., 1998, V. 192, P.305–306 [in English].

Fasel J. H. D., Gailloud P., Vu N. V. A core anatomy program for the undergraduate medical curriculum, Acad. Med., 1998, V. 73, P. 585–586 [in English].

Nagaswami S. Vasan, David O. DeFouw, Bart K. Holland. Modified use of team‐based learning for effective delivery of medical grossanatomy and embryology, Anatomical Sciences Education, 2007, V. 1, N.1, P. 3-9 [in English].

Diaz C. M., Woolley T. Engaging multidisciplinary first year students to learn anatomy via stimulating teaching and active, experientiallearning approaches, Med. Sci. Educ., 2015, V. 25, P. 367–376 [in English].

Lujan H., Dicarlo S. E. First year medical students prefer multiple learning styles, Adv. Physiol. Educ., 2005, V. 30, P. 13–16, doi:10.1152/advan.00045.2005 [in English].

Finn G. M., White P. M., Abdelbagi I. The impact of color and role on retention of knowledge: A body‐painting study within undergraduate medicine, Anat. Sci. Educ., 2011, V. 4(6), P. 311–317. doi: 10.1002/ase.253 [in English].

DiLullo C., McGee P., Kriebel R. M. Demystifying the Millennial student: A reassessment in measures of character and engagement in professional education, Anat. Sci. Educ., 2001, V. 4, P. 214–26. doi: 10.1002/ase.240.

Nicholson L. L., Reed D., Chan C. An interactive, multi-modal Anatomy workshop improves academic performance in the health sciences: a cohortstudy, BMC Medical Education, 2016, V. 16, P. 7. doi:10.1186/s12909-016-0541-4.

Hattam A. T., Diaz C. M. Medical student-initiated anatomy education: an extracurricular experience at a regional medical school, Med. J. Aust., 2012, V. 197, P. 218, doi: 10.5694/mja12.10735 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-22

Номер

Розділ

Методика викладання у системі медичної освіти