Філософсько-історичні аспекти культурно - мистецького розквіту в Україні у ХVІІІ столітті
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2018.29Ключові слова:
культура, мистецтво театру, сільське господарство ХVIII століття, українське суспільство ХVIII століття, козацьке бароко, національна культура, християнська культураАнотація
У статті розглядаються філософські і історичні аспекти розвитку театрального, літописного мистецтва в ХVIII столітті в контексті суспільних і політичних змін, розкривається внутрішнє життя суспільства за допомогою філософії культури. Мета статті розкрити особливості культурного розвитку України в період національного відродження України за допомогою аналізу літописних джерел, висвітлених у них культурних явищах театрального, ярмаркового мистецтва, ролі І. Мазепи в розвитку кнігопечаті і народної освіти, перших університетів. Методологія дослідження підпорядкована меті статті і заснована на описовому методі, використовується також історико-аналітичний. культурно-контекстуальний підходи. Новизна дослідження. У представленій статті вперше автор спробував провести діалектичний зв'язок між багатошарової історичної культурної картиною ХVIII ст. і театральним мистецтвом в соціально-історичному контексті України. Роль політичних та історичних постатей (наприклад І. Мазепи) не ототожнюється з їх соціальною діяльністю, а розкривається в контексті перспектив національного розвитку. Висновки. Виходячи з мети статті приходимо до висновку про існування якоїсь «національної психологічної форми», обумовленої многослойностью і диференціальної соціально-політичного контексту нації.
Посилання
Shpengler O. Zakat Evropy [The Decline of Europe], Novosibirsk, V O Nauka, 1993, 592 p. [in Ukrainian].
Vely`chko S. Litopy`s [Chronicle], Pereklav z kny`zhnoyi ukrayins`koyi movy` V. Shevchuk, Kyiv, 1991, Vol. 2., P. 515 [in Ukrainian].
Vely`chko S. Litopy`s [Chronicle], Pereklav z kny`zhnoyi ukrayins`koyi movy` V. Shevchuk, Kyiv, 1991, Vol. 2., P. 517 [in Ukrainian].
Subtel`ny`j O. Ukrayina: Istoriya [Ukraine: History], Kyiv, 1992, P. 179 [in Ukrainian].
Subtel`ny`j O. Ukrayina: Istoriya [Ukraine: History], Kyiv, 1992, P. 179 [in Ukrainian].
Antonovy`ch D. Try`sta rokiv ukrayins`kogo teatru: 1619 – 1919 [Three hundred years of Ukrainian theater: 1619-1919], Praga, Ukrayins`ky`j gromads`ky`j vy`davny`chy`j fond, 1925, P. 23 [in Ukrainian]
Berkov P. Istoriya russkoj komedii XVIII v. [The history of the Russian comedy of the 18th century], Leningrad, 1977, P. 27, 44 [in Russian].
Rylskyi M. T. ed. Ukrayins`ky`j dramaty`chny`j teatr: Nary`sy` istoriyi. V 2 t [Ukrainian Drama Theater: Essays on history], Kyiv: Naukova dumka, 1967, Vol. 1, P. 56 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).