Безпосередні об’єкти контролю за вивченням іноземної мови в навчальних закладах типу немовних ВНЗ

Автор(и)

  • Inna Tomka БДМУ,
  • Larysa Zapotochna

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2018.12

Ключові слова:

об’єкти контролю, іноземна мова, навички, мовленнєве уміння, слухання, говоріння, читання, письмо, комунікація, немовний вуз

Анотація

Теорія методів навчання повинна визначати оптимальні форми і прийоми перевірки не тільки знань, але також навичок і умінь учнів. Не можна приступити до проблеми контролю, не визначивши мовленнєвих умінь. Визначення показників мовленнєвих умінь необхідно для виявлення об’єктів контролю. З цілей, які стоять перед студентами немовних вузів в плані оволодіння іноземною мовою, випливає, що контролювати слід різні види мовленнєвої діяльності. Для оволодіння цими видами мовленнєвої діяльності необхідно, щоб учні володіли окремими лексичними одиницями, граматичними моделями, правилами читання. Методи дослідження, якими послуговувалися у процесі дослідження: описовий, порівняльний. Наукова новизна. Ми розглядаємо чотири основних вміння (слухання, говоріння, читання і письмо) як складові єдиного цілого акту комунікації. У процесі ж навчання ми повинні робити об’єктами контролю не тільки вміння оперувати мовним матеріалом в ситуації спілкування, але й хід і ступінь засвоєння відповідного мовного матеріалу, без якого це уміння не може бути реалізовано. На нашу думку, контролюючи мовні вміння, слід перевіряти не тільки саме вміння, а й його складові. Для студентів немовних вузів на І-ІІ етапах навчання вміння читати іноземною мовою, тобто отримувати інформацію з друкованого тексту, є найважливішим результатом вивчення цього предмета. Висновки. Оскільки основною метою формування мовленнєвих умінь іноземною мовою у медичному вузі є забезпечення комунікації в досить обмеженій сфері діяльності, то ї об’єктами контролю повинні виступати ті параметри мовленнєвих умінь, які визначають комунікабельність мовної діяльності в цій галузі. Якщо об’єктом контролю, наприклад, є вміння в області усного мовлення, то мовний матеріал, який обирається для перевірки цього вміння, повинен містити найбільш поширені в усній формі спілкування даної мікромовної конструкції, лексичні одиниці, граматичні моделі тощо.

Посилання

Tsvetkova Z. M. “Nekotorie voprosi kontrolya i ucheta” [Some Issues of Control and Accounting], “Ynostrannye yaziky v shkole” [Foreign languages at school], Moscow, 1957, N 4, P. 79 (in Russian).

Artemov V. A. Psykholohyya obuchenyya ynostrannym yazukam [Psychology of teaching foreing languages], Moscow, 1968, P. 149 (in Russian).

Robert Lado. Movne testuvannya [Language testing], N'yu York, 1964, P. 276.

Bennet V. A. Aspekty movy ta navchannya movy [Aspects of language and language teaching], Kembridzh, 1968, P. 97. (in Ukrainian).

Hal'peryn P. Ya. Osnovnye rezul'tatu yssledovanyy po probleme formyrovanyya umstvennukh deystvyy y ponyatyy [The main results of investigations on the problem of cognitive action formation in notion], Moscow, 1963, P. 10 (in Russian).

Sklyarenko N.K. Typolohiya vprav dlya navchannya dilovoho spilkuvannya ta suchasni vymohy do nykh. Navchannya dilovoyi anhliys'koyimovy u Skhidniy Yevropi: dlya choho i yak? [Teaching Business English in Eastern Europe: Why and How?], Mizhnarodna naukova konferentsiya: Novi horyzonty ta perspektyvy filolohichnoi nauky ta pedahohichnoi praktyky: tezy dopovidey, Dnipropetrovs'k, 2004, P. 23 (in Ukrainian).

Tsetlyn V. S. Metodyka prepodavanyya frantsuzskoho yazyka [Methods of teaching French], Moscow, 1950, P. 60 (in Russian).

Rakhmanov Y. V. Metodycheskye ukazanyya o prepodavanyy ynostrannykh yazykov [Methodical instructions on the teaching of foreign languages.], Moscow, 1945, P. 121 (in Russian).

Tsvetkova Z. M. “Nekotorie voprosi kontrolya i ucheta” [Some Issues of Control and Accounting], Ynostrannye yaziky v shkole [Foreign languages at school], Moscow, 1957, N. 4, P. 79 (in Russian).

Antonova Y. Y., Fylyasova L. A. “Proverka rechevykh umenyy y navykov v protsesse raboty nad ykh razvytyem” [Verification of speech skills in the process of working on their development], Ynostannye yazyky v shkole [Foreign languages at school], Moscow, 1961, N. 3, P. 61(in Russian).

Shyrokov E. D. “Dyfferentsyrovannyy uchet znanyy navykov po nemetskomu yazyku” [Differential accounting of knowledge and skills in German], Ynostrannye yazyky v shkole [Foreign languages at school], Moscow, 1961, N. 3, P.70 (in Russian).

Volodyn N. V. “Metodyka obratnoy svyazy” [Feedback method], Ynostrannye yazyky v shkole, [Foreign languages at school], Moscow, 1964, N. 4, P. 39 (in Russian).

Zahal'ni metody navchannya inozemnoyu movoyu u shkoli [General teaching methods for foreign languages in high school"], Moscow, 1967, P. 24 (in Ukrainian).

Artemov V. A. Psykholohyya obuchenyya ynostrannym yazukam [Psychology of teaching foreing languages], Moscow, Prosveshchenie, 1968, P. 149 (in Russian).

Robert Lado. Movne testuvannya [Language testing], N'yu York, 1964.

Bennet V.A. Aspekty movy ta navchannya movy [Aspects of language and language teaching], Kembridzh, 1968, P. 97 (in Ukrainian).

Psykholohiya [Psychology], Kyiv, 1968, P. 434 (in Ukrainian).

Hal'peryn P. Ya. Osnovnye rezul'taty yssledovanyy po probleme formyrovanyya umstvennykh deystvyy y ponyatyy [The main results of research on the problem of the formation of mental actions and concepts], Moscow, 1963, P. 10 (in Russian).

Metodyka formuvannya profesiyno oriyentovanoyi inshomovnoyi kompetentnosti u studentiv medychnykh ta farmatsevtychnykh vyshiv Ukrayiny v umovakh s'ohodennya: dosvid, problemy, innovatsiyi [The method of formation of professionally oriented foreign language competence of students of medical and pharmaceutical universities of Ukraine in the present conditions: experience, problems, innovations], Materialy seminaru-narady zaviduvachiv odnoprofil'nykh kafedr inozemnykh ta latyns'koyi mov medychnykh vyshiv Ukrayiny (5-6 zhovtnya 2017, Chernivtsi), Chernivtsi, BDMU, 2017, P. 7 (in Ukrainian).

Sklyarenko N.K. Typolohiya vprav dlya navchannya dilovoho spilkuvannya ta suchasni vymohy do nykh. Navchannya dilovoyi anhliys'koyimovy u Skhidniy Yevropi: dlya choho i yak? [Teaching Business English in Eastern Europe: Why and How?], Mizhnarodna naukova konfer-entsiya: Novi horyzonty ta perspektyvy filolohichnoi nauky ta pedahohichnoi praktyky: tezy dopovidey, Dnipropetrovs'k, 2004, P. 23 (in Ukrainian).

Psykholohiya [Psychology], Kyiv, 1968, P. 434 (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-22

Номер

Розділ

Методика викладання української мови