Взаємозв'язок віри та ідеології у кінотрилогії Крістофера Нолана «The dark knight trilogy»

Bohdan Stril’chyk, Bohdana Manchul

Анотація


У статті розглянуто кінотрилогію Крістофера Нолана «The Dark Knight Trilogy» як об'єкт ідеологічного і психоаналітичного дискурсу. Виявлено основні особливості режисерської манери Нолана, мотивовано доцільність розгляду його трилогії в філософському ключі, позначено поняття «ідеологія» і «віра», конфлікти і компроміси між ними у фільмі в інтенції і символічних вчинках головних і другорядних персонажів - Бетмена, Джокера, Бейна, Харві Дента, доведено важливість обговорення супергероя як репрезентативною моделі релігійного лідера.

Ключові слова


філософія фільму; ідеологія; віра; дисципліна; релігія; паноптикум

Повний текст:

PDF

Посилання


Petrenko D., Starodubtseva L. El topos: How is the philosophy of cinema possible? Research. Interview. Essay. Translations. Film texts. Kharkov: El Topos Cinema Club Foundation; 2009 (in Ukrainian).

Delez Zh. Cinema: The Movie 1. Cinema 2. Image-time. Moscow: Ad Marginem; 2004 (in Russian).

Delez Zh. What is the act of creation? In: Aesthetics without art? Development prospects. Sankt-Peterburg; 2010 (in Russian).

Zhizhek S. The Sublime Object of Ideology. Moscow: «Khudozhestvennyy zhurnal»; 1999 (in Russian).

Kurennoy V. Philosophy of the film: exercises in analysis. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie; 2009 (in Russian).

Metts K. Imaginary: psychoanalysis and cinema. Sankt-Peterburg: Izd-vo Evropeyskogo universiteta v Sankt-Peterburge; 2010 (in Russian).

Rassel B. Human cognition: its sphere and boundaries. Moscow: TERRA, Kn. klub Respublika; 2000 (in Russian).

Sokuler Z.A. The concept of "disciplinary power" M. Foucault. In: Knowledge and Power: Science in Modernity Society. Sankt-Peterburg: RKhGI; 2001 (in Russian).

Bentham, Jeremy. Panopticon (Preface). In Miran Bozovic (ed.), The Panopticon Writings. London: Verso; 1995 (in English).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. El topos: Как возможна философия кино? Исследования. Интервью. Эссе. Переводы. Кинотексты / редкол.: Д. Петренко,Л. Стародубцева. – Х.: El Topos Cinema Club Foundation, 2009. – 229 с.: ил.

2. Делез Ж. Кино: Кино 1. Образ-движение. Кино 2. Образ-время / Ж. Делез; пер. с фр. Б. Скуратова. – Москва : Ad Marginem, 2004. – 622 с.

3. Делез Ж. Что такое акт творения? / Ж. Делез // Эстетика без искусства? Перспективы развития. – СПб. – 2010. – С.184-199.

4. Жижек С. Возвышенный Объект Идеологии / C. Жижек. – М.: «Художественный журнал», 1999. – 235 с. – C. 35.

5. Куренной В. Философия фильма: упражнения в анализе / В. Куренной. – М.: Новое литературное обозрение, 2009. – 224 с.

6. Метц К. Воображаемое: психоанализ и кино / К. Метц. – Санкт-Петербург : Изд-во Европейского университета в Санкт-Петербурге, 2010. – 334 с.

7. Рассел Б. Человеческое познание: его сфера и границы. / Рассел Б. [пер. с англ. Н. В. Воробьева]. – М.: ТЕРРА – Кн. клуб: Республика, 2000. – 388. – C. 168. c.

8. Сокулер З.А. Концепция «дисциплинар-ной власти» М. Фуко // Сокулер З. А. Знание и власть: наука в обществе модерна. – СПб.: РХГИ, 2001.– С. 58–82. – C. 63.

9. Bentham, Jeremy. Panopticon (Preface). In Miran Bozovic (ed.), The Panopticon Writings, London: Verso, 1995, 29-95.

Кінофільми:

I. Batman Begins (Cristopher Nolan, 2005)

II. The Dark Knight (Cristopher Nolan, 2008)

III. The Dark Knight Rises (Cristopher Nolan, 2012)

IV. The Pervert's Guide to Cinema (Sophie Fiennes, 2006)

V. The Pervert's Guide to Ideology (Sophie Fiennes, 2012)





DOI: https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2015.69

Copyright (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

ISSN: 2311-9896 (Print), ISSN: 2411-6181 (Online).