ВІА "Червона рута" в контексті естрадно-ансамблевого виконавства України
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2021.270Ключові слова:
музична культура; мистецтво; виконання ансамблем; авторська пісня;Анотація
Метою статті є визначення художньої ролі ансамблю "Червона рута" в контексті української музичної культури. Актуальність дослідження полягає в позначенні принципів нового бачення, тенденцій розвитку ансамблю "Червона рута" в контексті українського естрадно-ансамблевого виконавства та його ролі в розвитку музичної культури України. Методологія даного дослідження є застосування порівняльно історичного методу, що дозволяє простежити історичний контекст діяльності ансамблю в контексті розвитку естрадно-ансамблевого мистецтва України. Хронологічний метод дозволяє визначити етапи становлення і розвитку колективу на прикладі аналізу концертно-виконавської діяльності ансамблю. Висновки. Ансамблеве мистецтво в різних жанрово стилістичних формах завжди відігравало суттєву роль в соціальному житті і користувалося широкою популярністю серед композиторів, виконавців і слухачів в усі історичні епохи і в цілому залишається популярним і в наші дні. Підйом і розквіт ВІА збігся з періодом науково-технічних відкриттів - радіотехніки, електроніки, звукозапису. Учасників вокально-інструментального ансамблю можна музикантами-виконавцями нового типу, вони одночасно є і вокалістами, і музикантами-інструменалістамі, і акторами, і авторами. Нові вітчизняні ВІА об'єднали в собі риси біг-біту і збагатили їх національними елементами, в їх програмах існує тенденція до синтезу з театром, хореографією. З колишньої постійної публіки естради визначився новий молодіжний глядач, виросли регулюючі функції засобів масової комунікації.
Посилання
Borovyk M. Ukrainskyi radianskyi kamerno-instrumentalnyi ansambl [Ukrainian Soviet chamber and instrumental ensemble], Kyiv: Muz.Ukraina, 102 p. [in Ukrainian].
Dutkivskyi L. ―Ivasiuk mih staty vidomym spivakom, bo mav prekrasnyi holos‖, ―Pid chas yoho pokhoronu ne bulo zhodnoho militsionera‖: [rozmova, zghaduie druh narodnyi artyst Ukrainy L. Dutkivskyi, vela N. Budna] [“Ivasyuk could become a famous singer because he had a beautiful voice”, "During his funeral there were no policemen”: [conversation, recalls another People's Artist of Ukraine L. Dutkivsky / conducted by N. Budna], Mol. Bukovynets, 2009, February 26, N. 22, P. 18 [in Ukrainian].
Kartavyi P. V. Suchasna ukrainska avtorska pisnia [Modern Ukrainian author's song], Sumy: “Vydavnytstvo “MakDen”, 2009, 76 p. [in Ukrainian].
Matviichuk A. Istorychna evoliutsiia poetyky ukrainskoi pisni (kinets XIX– pochatok XX st.): avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stup. kand. i.nauk : spets. 17.00.01 “Teoriia ta istoriia kultury”. A. Matviichuk ; Kyivskyi natsionalnyi un-t kultury ta mystetstv [Historical evolution of the poetics of Ukrainian song (late XIX-early XX century): author's ref. dis. for science. stup. Cand. and. Science: special. 17.00.01 “Theory and history of culture”; Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv, 2006, 19 p. [in Ukrainian].
Popovych N. Estradno-muzychne mystetstvo – vykhovnyi vplyv ta polifunktsionalnist [Variety and music – educational influence and multifunctionality], Problemy humanizmu i osvity [Problems of humanism and education], Vinnytsia, 2002, Vol. 1. P. 241–245 [in Ukrainian].
Yamborko O. Pisni na ekrani: [pro V. Ivasiuka] [Songs on the screen: [about V. Ivasyuk], Kinoteatr [Cinema], 2009, N 3. P. 18–19 [in Ukrainian].
Zaslavets H. “Chervona Ruta”: pisnia khodyt pomizh nas: [pro V. Ivasiuka] [“Chervona Ruta”: the song goes between us: (about V. Ivasyuk)], Dzerkalo tyzhnia [Mirror of the week], 2010, 3 lyp. (N. 25), P. 16 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).