ВІА "Червона рута" в контексті естрадно-ансамблевого виконавства України

Автор(и)

  • Андрій Фурдичко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна
  • Олеся Ільєнко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2021.270

Ключові слова:

музична культура; мистецтво; виконання ансамблем; авторська пісня;

Анотація

Метою статті є визначення художньої ролі ансамблю "Червона рута" в контексті української музичної культури. Актуальність дослідження полягає  в позначенні принципів нового бачення, тенденцій розвитку ансамблю "Червона рута" в контексті українського естрадно-ансамблевого виконавства та його ролі в розвитку музичної культури України. Методологія даного дослідження є застосування порівняльно історичного методу, що дозволяє простежити історичний контекст діяльності ансамблю в контексті розвитку естрадно-ансамблевого мистецтва України. Хронологічний метод дозволяє визначити етапи становлення і розвитку колективу на прикладі аналізу концертно-виконавської діяльності ансамблю. Висновки. Ансамблеве мистецтво в різних жанрово стилістичних формах завжди відігравало суттєву роль в соціальному житті і користувалося широкою популярністю серед композиторів, виконавців і слухачів в усі історичні епохи і в цілому залишається популярним і в наші дні. Підйом і розквіт ВІА збігся з періодом науково-технічних відкриттів - радіотехніки, електроніки, звукозапису. Учасників вокально-інструментального ансамблю можна  музикантами-виконавцями нового типу, вони одночасно є і вокалістами, і музикантами-інструменалістамі, і акторами, і авторами. Нові вітчизняні ВІА об'єднали в собі риси біг-біту і збагатили їх національними елементами, в їх програмах існує тенденція до синтезу з театром, хореографією. З колишньої постійної публіки естради визначився новий молодіжний глядач, виросли регулюючі функції засобів масової комунікації.

Посилання

Borovyk M. Ukrainskyi radianskyi kamerno-instrumentalnyi ansambl [Ukrainian Soviet chamber and instrumental ensemble], Kyiv: Muz.Ukraina, 102 p. [in Ukrainian].

Dutkivskyi L. ―Ivasiuk mih staty vidomym spivakom, bo mav prekrasnyi holos‖, ―Pid chas yoho pokhoronu ne bulo zhodnoho militsionera‖: [rozmova, zghaduie druh narodnyi artyst Ukrainy L. Dutkivskyi, vela N. Budna] [“Ivasyuk could become a famous singer because he had a beautiful voice”, "During his funeral there were no policemen”: [conversation, recalls another People's Artist of Ukraine L. Dutkivsky / conducted by N. Budna], Mol. Bukovynets, 2009, February 26, N. 22, P. 18 [in Ukrainian].

Kartavyi P. V. Suchasna ukrainska avtorska pisnia [Modern Ukrainian author's song], Sumy: “Vydavnytstvo “MakDen”, 2009, 76 p. [in Ukrainian].

Matviichuk A. Istorychna evoliutsiia poetyky ukrainskoi pisni (kinets XIX– pochatok XX st.): avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stup. kand. i.nauk : spets. 17.00.01 “Teoriia ta istoriia kultury”. A. Matviichuk ; Kyivskyi natsionalnyi un-t kultury ta mystetstv [Historical evolution of the poetics of Ukrainian song (late XIX-early XX century): author's ref. dis. for science. stup. Cand. and. Science: special. 17.00.01 “Theory and history of culture”; Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv, 2006, 19 p. [in Ukrainian].

Popovych N. Estradno-muzychne mystetstvo – vykhovnyi vplyv ta polifunktsionalnist [Variety and music – educational influence and multifunctionality], Problemy humanizmu i osvity [Problems of humanism and education], Vinnytsia, 2002, Vol. 1. P. 241–245 [in Ukrainian].

Yamborko O. Pisni na ekrani: [pro V. Ivasiuka] [Songs on the screen: [about V. Ivasyuk], Kinoteatr [Cinema], 2009, N 3. P. 18–19 [in Ukrainian].

Zaslavets H. “Chervona Ruta”: pisnia khodyt pomizh nas: [pro V. Ivasiuka] [“Chervona Ruta”: the song goes between us: (about V. Ivasyuk)], Dzerkalo tyzhnia [Mirror of the week], 2010, 3 lyp. (N. 25), P. 16 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-13