Латина в сучасній вітчизняній фармацевтичній термінології

Автор(и)

  • Євгенія Світлична Національний фармацевтичний університет, Україна
  • Вікторія Савіна Національний фармацевтичний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2021.249

Ключові слова:

фармацевтична терміносистема; міжнародні непатентовані назви; діюча речовина; латинська і англійська мовии

Анотація

У статті аналізується загальний стан сучасної вітчизняної фармацевтичної номенклатурної системи з метою виявлення трансформаційних процесів, які в ній відбуваються, визначення напрямків розвитку, і зокрема місця і ролі в ній традиційної латинської спеціальної термінології. Методи дослідження - індукція, дедукція, описовий, контекстуально-інтерпретаційний та компонентний аналіз. Наукова новизна. З огляду на те, що подібний аналіз в Україні не проводився, така робота буде корисною для розуміння фахівцями існуючих термінологічних проблем і їх подальшого усунення. Висновки. Незважаючи на стрімке розширення сфери функціонування англійської мови, латинь традиційно залишається основою міжнародної наукової термінології і спеціалізованих номенклатурних кодексів, особливо в медичній і споріднених з нею галузях людської діяльності. Фундаментальне вивчення латинської мови та основ терміностворення є запорукою професійної термінологічної грамотності майбутніх фахівців - медиків і фармацевтів.

Посилання

Chumak V. T., ed. Derzhavnyi formuliar likarskykh zasobiv [State Form of medicines], MOZ Ukrainy, Derzh. Farmakol. Tsentr., Kyiv: MORION, 2009, Vyp. 1, P. 4, 834 [in Ukrainian].

Rx-index – klasyfikator likarskykh preparativ [Rx-index: classifier of medicines], Kyiv: Vydavnychyi dim “Farmatsevt Praktyk”, 2011, P. 6 [in Ukrainian].

Zhupanets І. А., ed. Rx index – Dovidnyk ekvivalentnosti likarskykh zasobiv [Rx index – a guide to the equivalence of medicines], 3-tie vyd., dopov. ta pererob., Kyiv: Farmatsevt Praktyk, 2019, P. 7 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-25

Номер

Розділ

Методика викладання у вищій школі