Значення толерантності у процесі взаємодії викладача і студента у закладі вищої освіти

Автор(и)

  • Олена Філіпець Буковинський державний медичний університет, Чернівці, Україна
  • Наталія Філіпець Буковинський державний медичний університет, Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2022.324

Ключові слова:

навчальний процес; формування толерантності; соціально-емоційний розвиток

Анотація

Мета дослідження – підкреслити важливість створення простору в новітньому освітньому середовищі, де поєднуються академічні, соціальні та емоційні цілі, де немає упередженості, а є гармонія між відмінностями, рівністю та справедливістю всіх учасників освітньої діяльності.  Методологія. У дослідженні використано описовий та порівняльний методи аналізу. Наукова новизна. Показано переваги педагогічних технологій. Вони не лише зосереджені на постійному прагненні покращити академічну успішність і завдання для набуття професійних компетенцій, а й формують навчальні стосунки між викладачем і студентом на позиціях толерантності, що забезпечить подальшу повагу до прав людини та гідності в майбутній кар’єрі. Висновки. Такий підхід сприяє активізації соціально-емоційного розвитку як викладачів, так і студентів, розвитку толерантності, зокрема як важливої ​​складової якісних освітніх та медичних послуг. Перспективи подальших розвідок. Динамічний аналіз рівня толерантності студентів методами анкетування та тестування з використанням ситуаційних завдань.

Посилання

Critical Practices for Anti-Bias Education: Teaching Tolerance: The Southern Poverty Law Center, URL: https://www.learningforjustice.org/sites/default/files/2019-04/TT-Critical-Practices-for-Anti-bias-Education.pdf. [in English].

Korpach N., Oleschak S. Vykhovannia tolerantnosti v studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Education of tolerance in students of higher educational institutions], Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka East European National University. Pedagogical Sciences, 2015, (1), P. 90‒95, URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnup_2015_1_21. [in Ukrainian].

Molchanova A.O. Tolerantnist yak tsinnisna osnova profesiinoi diialnosti pedahoha [Tolerance as a valuable basis of a teacher's professional activity: a manual], Kyiv: Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy, 2013, 150 p. [in Ukrainian].

Sakallı O., Tlili A., Altınay F., Karaatmaca C., Altınay Z., Dağlı G. “The Role of Tolerance Education in Diversity Management: A Cultural Historical Activity Theory Perspective”, SAGE Open, 2021, 4, P. 1‒11 [in English].

Teaching Tolerance. Let’s Talk: A Guide to Facilitating Critical Conversations With Students. Montgomery, The Southern Poverty Law Center, URL: https://www.learningforjustice.org/sites/default/files/2019-12/TT-Lets-Talk-December-2019.pdf. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-17

Номер

Розділ

Методика викладання у вищій школі