Торги чи перемовини? Традиційна матеріальна культура між мовчазними нараціями і дискурсом автентичності
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2019.119Ключові слова:
матеріальна культура, автентичність, споживання, популярне мистецтво, артефакти традиційної культуриАнотація
Матеріальна культура – це концепція, яка розділяє, пробуджує мимовільні зв’язки, інтриги і,
схоже, занадто легко імітує або іноді обмежує себе в сфері суспільних наук. Розглянута з точки зору епістемологічної відсутності залучення, здається, матеріальна культура вписується в кордони ошатного концептуального комфорту, “оплачуючи” так звану затверділу конкретність. Мета статті. У дослідженні пропонується повернути поняття матеріальної культури в етнологічній науці, в умови його фактичної реконтекстуалізації, тобто її зв’язку з сучасністю, з аспектами як щоденне життя, “практикою споживання”, так і з символічним значенням або соціальною цінністю об'єктів, культурною ідентичністю. Новизна дослідження. Вперше розглянуто як фактична активізація концепції реконтекстуалізації матеріальної культури передбачає її від'єднання від свого досить конститутивного матеріалізму, але не його матеріальності. Методи дослідження полягають в етнографічному зіставленні чинників традиційної матеріальної культури із сучасними етнокультурними маркерами. Висновки. Таким чином, світ об'єктів позиціонується на кордоні між “реальним” і “уявним”, між побудовою і розшифровкою смислів, між присутністю себе і конфронтацією з іншим. Отже, формується теоретична плинність, яка не знищує «дисциплінарні ідентичності», а навпаки, відкриває діалоги між соціально-людськими науками, розширюючи, таким чином, рамки аналізу.
Посилання
Miller, Daniel şi Don Slater, Moments and movements in the study of consumer culture: A discussion
between Daniel Miller and Don Slater, „Journal of Consumer Culture”, Vol. 7, N 1, 2007, p. 5–25.
Miller, Daniel şi Don Slater, Moments and movements in the study of consumer culture: A discussion
between Daniel Miller and Don Slater, „Journal of Consumer Culture”, Vol. 7, N 1, 2007, p. 7.
Miller, Daniel, Material Culture and Mass Consumption, Blackwell Publishers, Oxford, 1987, P. 215.
Miller, Daniel, Material Culture and Mass Consumption, Blackwell Publishers, Oxford, 1987, P. 99.
Miller, Daniel, Material Culture and Mass Consumption, Blackwell Publishers, Oxford, 1987, P. 124.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 3.
Simmel, Georg, The Philosophy of Money, 1978, Routledge, London, p. 73 apud Appadurai, Arjun (ed.),
op.cit., p. 3.
Simmel, Georg, The Philosophy of Money, 1978, Routledge, London, p. 67 apud Appadurai, Arjun (ed.),
op.cit., p. 3.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 4.
Simmel, Georg, The Philosophy of Money, 1978, Routledge, London, p. 67 apud Appadurai, Arjun (ed.),
op.cit., p. 4.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p.14-15.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 9.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 13.
Graburn, N. H. ed., Ethnic and tourists art, University of California Press, Berkley, 1976 apud Appadurai,
Arjun, op. cit., p. 16.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 16.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 41.
Appadurai, Arjun ed. The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 44.
Spooner, Brian, Weavers and Dealers: the Authenticity of an oriental carpet, Arjun Appadurai (ed.), The social life of things, Cambridge University Press, 1986, p. 195–235.
Baudrillard, Jean, For a critique of the political economy of the sign, Telos Press, St. Louis, 1981, p. 103.
Benjamin, Walter, The work of art in the age of mechanical reproduction, “Illuminations”, Schocken,
New York, 1936, p. 243 (“at the time of its origin a medieval picture of the Madonna could not yet be said
to be ‘authentic’. It became ‘authentic’ only during the succeeding centuries and perhaps most strikingly so
during the last one”).
Informer Grigore Ciungulescu, 79 years old, village of Oboga, Olt County, 2006.
Appadurai, Arjun, op. cit., p. 42 („with all commodities, weather primary or not, technical knowledge is always deeply interpenetrated with cosmological, sociological, and ritual assumption that are likely to be
widely spread. Evens-Prichard’s Azande potters, Taussig’s Colombian peasant producers, Nancy Munn’s
Gawan canoe makers, Stephan Gudeman’s Panamian sugarcane producers, all combine technological and
cosmological layers in their production discourse”).
Judy Attfield Redefining the Politics of Design, „Home Cultures”, Vol. 3, N 3, 2006, P. 201–212.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).