Роль “вадних кіл” та дизрегуляційних патологічних процесів у поліпшенні викладання та засвоєння патофізіології

Автор(и)

  • Yurii Rohovyi БДМУ,
  • Vyacheslav Bilo’okiy БДМУ,
  • Oleg Gerush БДМУ,
  • Ksenia Slobodian БДМУ,

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2018.41

Ключові слова:

навчальний процес, дізрегуляціонний патологічний процес, "порочне коло", патофізіологія, проблемне навчання, високопрофесійні компетенції

Анотація

Мета дослідження. У статті зосереджено увагу на ролі дізрегуляціонних патологічних процесів і "порочних кіл" в поліпшення викладання патофізіології. Специфікою теми є аналітичний підхід до застосування методу дослідження - описового: зіставлення - для аналізу, синтезу і узагальнення ролі дізрегуляціонних патологічних процесів і "порочних кіл" в можливості істотного поліпшення засвоєння провідної теоретичної дисципліни з домінуючим напругою таких сфер людської свідомості, як мислення, інтелект. Наукова новизна. Вперше забезпечено впровадження в практику оригінального, новаторського підходу, що показує що дізрегуляціооние патологічні процеси неминуче ведуть до формування "порочних кіл", що необхідно для формування високопрофесійних компетенцій. Висновок. Впровадження в навчальний процес дізрегуляціонних патологічних процесів і "порочних кіл" дасть можливість досягти провідних інтересів патофізіології глибокого пізнання загальних законів розвитку хвороби, передхвороби, забезпечити провідну роль патофізіології в форми-ровании у студентів основ клінічного мислення і виконувати функцію методології клінічних дисциплін з можливістю істотного підвищення якості викладання провідною теоретичною дисципліни.

Посилання

Мruga М. R., Bulax І. Ye. “Оcinka clinichnoi kompetentnosti studentiv меdichnix navchalnix zakladiv zа dopomogou standartizovanix pacientiv” [Assessment of clinical competence of students of medical schools with standardized patients], Medychna osvita [Medical education], 2000, N. 4, P. 14−19 [in Ukrainian].

Rohovyi Yu. Ye., Filipova L. О., Аrchіpоvа L. G., Мurаvyоvа І. L. “Rоl V Міjnаrоdnоgо cоngrеsu pаtоfіzіоlоgіv (MCP 2006) u pоlіpchennі vikladаnna tа zаsvоyenna prоvidnoi teoretichnoi discipline” [The role of the V International Congress of pathophysiology (ISP 2006) improving teaching and learning leading theoretical discipline], Medychna osvita [Medical education], 2007, N. 4, P. 22−24 [in Ukrainian].

Rohovyi Yu. Ye., Bоchаrоv А. V., Cоbilianska R. М. “Rol аltеrnаtivnich mеtоdіv nаvchаnia pri vikladanii tеоrеtichnich tа clinichnix mеdichnich discipline” [The role of alternative learning methods in teaching theoretical and clinical medical disciplines], Medychna osvita [Medical education], 2003, N. 1, P.22−24 [in Ukrainian].

Rohovyi Yu.Ye., Filipova L.О., Dоrоshко V.А., Slоbоdian К.V., Маruchak А.V. “Іstoria tа siogodnishni dosiagnena каfedri patologichnoi fіzіоlоgіi Bukovinskogo derjavnogo меdichnogo universitetu” [History and today's achievements of the Department of pathological physiology Bukovinian State Medical University], Buk. меd. herald, 2015, Vol. 19, N. 1(73), P. 268–272, URL: http://bmv.bsmu.edu.ua [in Ukrainian].

Bоjchuk Т. М., Rohovyi Yu. Ye., Filipova L. О. et [al.] “Меtodichni recomedacii z provedenna ІІ etapu V vseukrainskoi studentskoi оlimpiadi 2014/2015 navchalnogo rоky sеrеd studentiv vichix меdichnix universitetiv ІІІ‐ІV rivniv аcrеditacii z navchalnoi discipline «Patologichna fiziologia» ["Methodical recommendations on carrying out the II stage of Ukrainian student competition in 2014/2015 academic year among students of higher medical schools of III‐IV levels of accreditation in the discipline "Pathological physiology"], Chernivtsі, Bukrek, 2015, 64 p., URL: http://patfiz.bsmu.edu.ua [in Ukrainian].

Rohovyi Yu. Ye., Filipova L. О., Dоrоshkо V. А., Dіkаl М. V., Slobоdian C. V., Lenkоv О. М. “Rоl’ centralnoi nаukovo-dоslіdnоi lаbоrаtоrii u pоkrachani nаvchalno-меtоdichnoi rоbоti kаfеdri patologicheskoi fiziologiji” [The role of the Central research laboratory in the improvement of educational and methodical work of the Department of pathological physiology], Medychna osvita [Medical education], 2012. N. 3. P. 84−85. URL: http://ojs.tdmu.edu.ua [in Ukrainian].

Gozhenko A.I. Osnovi postroenia teorii bolezni [Fundamentals of the theory of disease], Odessa, Fenics, 2015, 84 p. [in Ukrainian].

Rohovyi Yu., Bilookiy V. “Rol tеоrii іnfоrmaciynogo metabolizmu Кеmpіnskogo u pоlipsheni vikladania tа zasvoenia pаtоfiziologii” [The role of the theory of informational metabolism Kempinski in improving the teaching and learning of pathophysiology], Aktualni pytannia suspilnych nauk ta istoriji medytsyny [Current issues of social sciences and history of medicine], 2017, N. 2 (14), P. 172−174, URL: http:// http://apsnim.bsmu.edu.ua/home/2_14_2017 [in Ukrainian].

Rohovyi Yu. Ye., Shvets N. V., Ilaschuk T. O., Shvets V. I. Patophisiologia arterialnoi gipertenzii, poednanoi z osteoartrozom ta ozirinniam [Pathophysiology of arterial hypertension, combined with osteoarthritis and obesity], Chernivtsi, Bukrek, 2017, 172 p. [in Ukrainian].

Rohovyi Yu. Ye., Slobodian K. V., Doroshko V. A., Vepriuk Yu. M. Patofiziolohiia dlia studentiv medychnykh zakladiv [Pathophysiology for medical students], Chernivtsi, Bukrek, 2016, 338 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-22

Номер

Розділ

Методика викладання у системі медичної освіти