Роль “вадних кіл” та дизрегуляційних патологічних процесів у поліпшенні викладання та засвоєння патофізіології
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2018.41Ключові слова:
навчальний процес, дізрегуляціонний патологічний процес, "порочне коло", патофізіологія, проблемне навчання, високопрофесійні компетенціїАнотація
Мета дослідження. У статті зосереджено увагу на ролі дізрегуляціонних патологічних процесів і "порочних кіл" в поліпшення викладання патофізіології. Специфікою теми є аналітичний підхід до застосування методу дослідження - описового: зіставлення - для аналізу, синтезу і узагальнення ролі дізрегуляціонних патологічних процесів і "порочних кіл" в можливості істотного поліпшення засвоєння провідної теоретичної дисципліни з домінуючим напругою таких сфер людської свідомості, як мислення, інтелект. Наукова новизна. Вперше забезпечено впровадження в практику оригінального, новаторського підходу, що показує що дізрегуляціооние патологічні процеси неминуче ведуть до формування "порочних кіл", що необхідно для формування високопрофесійних компетенцій. Висновок. Впровадження в навчальний процес дізрегуляціонних патологічних процесів і "порочних кіл" дасть можливість досягти провідних інтересів патофізіології глибокого пізнання загальних законів розвитку хвороби, передхвороби, забезпечити провідну роль патофізіології в форми-ровании у студентів основ клінічного мислення і виконувати функцію методології клінічних дисциплін з можливістю істотного підвищення якості викладання провідною теоретичною дисципліни.Посилання
Мruga М. R., Bulax І. Ye. “Оcinka clinichnoi kompetentnosti studentiv меdichnix navchalnix zakladiv zа dopomogou standartizovanix pacientiv” [Assessment of clinical competence of students of medical schools with standardized patients], Medychna osvita [Medical education], 2000, N. 4, P. 14−19 [in Ukrainian].
Rohovyi Yu. Ye., Filipova L. О., Аrchіpоvа L. G., Мurаvyоvа І. L. “Rоl V Міjnаrоdnоgо cоngrеsu pаtоfіzіоlоgіv (MCP 2006) u pоlіpchennі vikladаnna tа zаsvоyenna prоvidnoi teoretichnoi discipline” [The role of the V International Congress of pathophysiology (ISP 2006) improving teaching and learning leading theoretical discipline], Medychna osvita [Medical education], 2007, N. 4, P. 22−24 [in Ukrainian].
Rohovyi Yu. Ye., Bоchаrоv А. V., Cоbilianska R. М. “Rol аltеrnаtivnich mеtоdіv nаvchаnia pri vikladanii tеоrеtichnich tа clinichnix mеdichnich discipline” [The role of alternative learning methods in teaching theoretical and clinical medical disciplines], Medychna osvita [Medical education], 2003, N. 1, P.22−24 [in Ukrainian].
Rohovyi Yu.Ye., Filipova L.О., Dоrоshко V.А., Slоbоdian К.V., Маruchak А.V. “Іstoria tа siogodnishni dosiagnena каfedri patologichnoi fіzіоlоgіi Bukovinskogo derjavnogo меdichnogo universitetu” [History and today's achievements of the Department of pathological physiology Bukovinian State Medical University], Buk. меd. herald, 2015, Vol. 19, N. 1(73), P. 268–272, URL: http://bmv.bsmu.edu.ua [in Ukrainian].
Bоjchuk Т. М., Rohovyi Yu. Ye., Filipova L. О. et [al.] “Меtodichni recomedacii z provedenna ІІ etapu V vseukrainskoi studentskoi оlimpiadi 2014/2015 navchalnogo rоky sеrеd studentiv vichix меdichnix universitetiv ІІІ‐ІV rivniv аcrеditacii z navchalnoi discipline «Patologichna fiziologia» ["Methodical recommendations on carrying out the II stage of Ukrainian student competition in 2014/2015 academic year among students of higher medical schools of III‐IV levels of accreditation in the discipline "Pathological physiology"], Chernivtsі, Bukrek, 2015, 64 p., URL: http://patfiz.bsmu.edu.ua [in Ukrainian].
Rohovyi Yu. Ye., Filipova L. О., Dоrоshkо V. А., Dіkаl М. V., Slobоdian C. V., Lenkоv О. М. “Rоl’ centralnoi nаukovo-dоslіdnоi lаbоrаtоrii u pоkrachani nаvchalno-меtоdichnoi rоbоti kаfеdri patologicheskoi fiziologiji” [The role of the Central research laboratory in the improvement of educational and methodical work of the Department of pathological physiology], Medychna osvita [Medical education], 2012. N. 3. P. 84−85. URL: http://ojs.tdmu.edu.ua [in Ukrainian].
Gozhenko A.I. Osnovi postroenia teorii bolezni [Fundamentals of the theory of disease], Odessa, Fenics, 2015, 84 p. [in Ukrainian].
Rohovyi Yu., Bilookiy V. “Rol tеоrii іnfоrmaciynogo metabolizmu Кеmpіnskogo u pоlipsheni vikladania tа zasvoenia pаtоfiziologii” [The role of the theory of informational metabolism Kempinski in improving the teaching and learning of pathophysiology], Aktualni pytannia suspilnych nauk ta istoriji medytsyny [Current issues of social sciences and history of medicine], 2017, N. 2 (14), P. 172−174, URL: http:// http://apsnim.bsmu.edu.ua/home/2_14_2017 [in Ukrainian].
Rohovyi Yu. Ye., Shvets N. V., Ilaschuk T. O., Shvets V. I. Patophisiologia arterialnoi gipertenzii, poednanoi z osteoartrozom ta ozirinniam [Pathophysiology of arterial hypertension, combined with osteoarthritis and obesity], Chernivtsi, Bukrek, 2017, 172 p. [in Ukrainian].
Rohovyi Yu. Ye., Slobodian K. V., Doroshko V. A., Vepriuk Yu. M. Patofiziolohiia dlia studentiv medychnykh zakladiv [Pathophysiology for medical students], Chernivtsi, Bukrek, 2016, 338 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).