Міф як базовий фактор формування традицій
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2016.165Ключові слова:
міф, істина, традиція, інформація, факторАнотація
У статті досліджується одне з головних положень теорії інформації, яка свідчить: у жодній з існуючих інформаційних систем кількість інформації на виході не може перевищувати інформаційної кількості на вході. Діалог поколінь в процесі становлення традиції в умовно узагальненому вигляді на кожній стадії свого розвитку оперував однієї і тієї ж за обсягом і семантикою великий, єдиної для всіх і назавжди істиною.
Автори роблять висновок, що так чи інакше в історії людства все теорії з різних напрямків, дисциплін, галузей науки висвітлювали один з аспектів, одне з можливих значень багатозначною істини про людину. Одним з найвищих проявів цієї істини і реалізації її значень є мистецтво взагалі і мистецтво слова зокрема. Останнє - давня форма реалізації цієї істини, тому що духовна людина взяв сврей початок зі слова. Воно стало точкою відліку людської історії, воно відокремило людину від тваринного світу, було єдиним засобом накопичення, зберігання і передачі людського досвіду, воно забезпечило людині панівне становище серед інших істот на землі. «Спочатку було слово ... І потім - завжди. Слово як засіб спілкування і слово як форма пізнання людиною самого себе, і тому слово - як історія буття людського духу. Історія, в якій міф, фольклор і література є трьома ступенями на шляху сходження людини до самої себе і до Бога.
Посилання
Kerenju K. Prolegomeny. Dusha i mif: shest' arkhetipov [Prolehomeny. Jung K. G. Soul and Myth: Six archetypal], Kyiv, State Library of Ukraine for youth, 1996, P. 50 (in Russian).
Zabuzhko A. Shevchenkiv mif Ukrayiny. Sproba filosofs'koho analizu [Shevchenko’s Ukraine Myth. Trying Philosophical Analysis], Kyiv, Abrys, 1997, P. 83 (in Ukrainian).
Prokhorov J. E. “Haosokosmolohyya kommunikaczii” [Haosocosmology of Communication], Yazykovaya lichnost': tekst, slovar', obraz mira, Moscow, Publishing House of Friendship University, 2006, P. 475-484 (in Russian).
Ignatenko M. “Khrystyyanizovanyy neoplatonizm yak pryntsyp yevropeys'koyi kul'tury” [Christianized Neoplatonism as a principle of European culture], Filosofs'ka i sotsiolohichna dumka, 1994, N. 7-8, P. 27-44 (in Ukrainian).
Hyyalman J. Arhetypycheskaya Psychology [Archetypal Psychology], SPb., V.K.S., 1996, P. 23 (in Russian).
Hyyalman J. Arhetypycheskaya Psychology [Archetypal Psychology], SPb., V.K.S., 1996, P. 58 (in Russian).
Zborowski N. V. Kod ukrayins'koyi literatury: Proekt psykhoistoriyi novitn'oyi ukrayins'koyi literatury [Code of Ukrainian Literature: Project psychological history modern Ukrainian literature], Kyiv, Akademvydav, 2006, P. 129 (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).