DOI: https://doi.org/10.24061/172202

Використання кейс-методу в рамках навчальної дисципліни "домедична допомога в екстремальних ситуаціях"

Yevheniya Nazymok, Igor Biryuk, Iryna Kukovska, Igor Tsyrkot, Vasyl Stefanchuk, Volodymyr Moysyuk

Анотація


У статті проаналізовано різновиди кейс-технологій, висвітлено особливості впровадження їх в навчальний процес. У статті зроблена спроба розглянути проблему впровадження інтерактивних методів при відсутності єдиного підходу в створенні кейс-стаді, зокрема, для "домедичної допомоги в екстремальних ситуаціях", що зумовлює актуальність даного дослідження. Метою дослідження є відбір і характеристика методологічних вимог до формування кейса в рамках предмета "домедичної допомогу в екстремальних ситуаціях". Джерельна база дослідження роздана на основі роботи з науковими джерелами і результатами емпіричного аналізу. Представлений приклад формування тема-
тичного кейса при вивченні навчальної дисципліни "домедичної допомогу в екстремальних ситуаціях" в якості експериментально джерела. Методи дослідження - експериментальний, спостереження, історико-теоретичний. Висновки: Кейс-методу полягають в тому, що він дозволяє продемонструвати академічну теорію з точки зору реальних клінічних випадків, зацікавити студентів у вивченні певної дисципліни, в контексті інших предметів, сприяє активному засвоєнню знань і навичок зі збору, обробці і аналізу медичної інформації. при вирішенні тематичного дослідження студент не тільки використовує отримані знання, а й демонструє рівень розуміння ситуації. Навчання за кейс-методу допомагає студентам набути навичок оцінки клінічної ситуації, аналізу рішень і прийняття рішень з урахуванням даних обставин. На основі опрацювання наукових джерел і результатів емпіричного
аналізу виділені вимоги до написання кейсів. Сформовано приклад написання кейса-ситуації в рамках предмета "Домедичної допомогу в екстремальних ситуаціях", як ефективного засобу підвищення якості навчання студентів
і професійної компетентності викладача.


Ключові слова


інтерактивні технології; кейс-метод; домедичну допомогу; викладання предмета "Домедична допомога в екстремальних ситуаціях"; якості навчання студентів-медиків

Повний текст:

PDF

Посилання


Polat Ye. Bukhankina M. Sovremennyye tendentsii razvitiya obrazovaniya. Sovremennyje

pedagogicheskiye i informatsionnyye tekhnologii v sisteme obrazovaniya: ucheb. posobiye [Modern trends

in the development of education. Modern pedagogical and information technologies in the education

system], 2-ye izd., ster., Moskva, Izdatel'skiy tsentr “Akademiya”, 2008, P. 18–103 [in Russian];

Pometun O. I. Entsyklopediya interaktyvnoho navchannya [Encyclopedia of Interactive Learning], Kyiv,

SPD Kulinichev B. M., 2007, 144 p. [in Ukrainian].

Pavlenko I. A. ”Keis-metod u vykladanni temy Komatozni stany” [Case method in the teaching of the topic Comatic states], Medytsyna neotlozhnykh sostoianyi [Medicine of urgent states], 2016, N 8, P. 119–123 [in Ukrainian].

Hrom N. Keis-metod yak modernovyi interaktyvnyi metod navchannia u VNMZ [Case method as an up-to-

date interactive method of studying at the University of Vinnitsa], Suchasni metodychni tekhnolohii

keruvannia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Tezy dopovidei

navchalno-metodychnoi konferentsii m. Vinnytsia, 15 liutoho 2018 roku [Modern methodical technologies

of management of the educational process in higher medical educational institutions Abstracts of the

educational-methodical conference Vinnitsa, February 15, 2018], Vinnytsia, P. 35–37 [in Ukrainian].

Zubar K. I. “Instruktyvni materialy po vprovadzhenniu keis-metodu dlia metodychnoho seminaru”

[Instructional materials on the implementation of the case-method for a methodical seminar], Metodychna

dopovid [Methodical report], 2006, P. 10, URL: https://pedkab.wordpress.com/ , Application date:

01.2019 [in Ukrainian].

Surmin Yu. P. “Keis-metod: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini” [Case-method: formation and

development in Ukraine], Visnyk NADU [Bulletin of the National Academy of Public Administration under

the President of Ukraine], 2015, N 2, P. 19–28 [in Ukrainian]; Shevchenko O. P. Pedahohichni umovy vykorystannia keis-metodu v protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical conditions of interruption of case-methods in the processes of the output of humanitarian disciplines in higher technical educational institutions]: Candidate’s thesis 13.00.04], Luhansk, 2011, 245 p. [in Ukrainian].

Zobov A. M. “Metod keis stady” [Case study], Programmy MBA [Master of Business Administration

Programs], URL:http://www.magistr.net.ua/article/16.htm , Application date: 10.01.2019 [in Russian].

Osadchenko I. “Dydaktychni vymohy ta metodyka formuvannia keisiv u konteksti pidhotovky maibutnikh

uchyteliv pochatkovoishkoly” [Didactic Requirements and Methodology for Case Formation in the Context

of Preparing Future Primary School Teachers ], Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho

pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka [Scientific Notes Volodymyr Vynnychenko

Kirovograd State Pedagogical University], Series: Pedagogical sciences, 2012, Vol. 107 (2), P. 58–69 [in

Ukrainian].

Skrypnyk M., Sorokina S., Shevchenko T. “Keis-metod yak pryklad interaktyvnoho navchannia studentiv-

medykiv klinichnym dystsyplinam” [Case method as an example of interactive training of medical students

for clinical disciplines], Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 2012, Vol. I, N 1 (Annex 3),

Tematychnyi vypusk “Mizhnarodni Chelpanivski psykholoho-pedahohichni chytannia” [Thematic issue

“International Chelpan Psychological and Pedagogical Readings”], P. 372–377 [in Ukrainian].

Surmin Yu. Funktsionalni mozhlyvosti metodu sytuatsiinoho navchannia [Functional Possibilities of the

Situational Learning Method], Tsentr innovatsii ta rozvytku, 2001, P. 58–62 [in Ukrainian].

Andrushchak T. H. “Osoblyvosti orhanizatsii protsesu fakhovoi pidhotovky na osnovi keis-metodu”

[Features of the organization of the process of professional training on the basis of the case-method],

Materialy Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi internet-konferentsii, prysviachenoi Dniu zasnuvannia

Cherkaskoho medychnoho koledzhu [Materials of the All-Ukrainian scientific and methodical Internet

conference devoted to the foundation day of Cherkassy Medical College], Cherkasy, 2015, P. 218–222 [in

Ukrainian].

Pavlenko I. A. “Keis-metod u vykladanni temy Komatozni stany” [Case-method in the teaching of the

topic Comatic states], Medytsyna neotlozhnyh sostoyanyi [Medicine of urgent states], 2016, N 8, P. 119–123

[in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1 Polat Ye. Bukhankina M. Sovremennyye tendentsii razvitiya obrazovaniya. Sovremennyje pedagogicheskiye i informatsionnyye tekhnologii v sisteme obrazovaniya: ucheb. posobiye dlya stud. vyssh. ucheb. Zavedeniy [Modern trends in the development of education. Modern pedagogical and information technologies in the education system], 2-ye izd., ster., Moskva, Izdatel'skiy tsentr “Akademiya”, 2008, P. 18–103 [in Russian]; Pometun O. I. Entsyklopediya interaktyvnoho navchannya [Encyclopedia of Interactive Learning], Kyiv, SPD Kulinichev B. M., 2007, 144 p. [in Ukrainian].

2 Pavlenko I. A. Keis-metod u vykladanni temy Komatozni stany [Case method in the teaching of the topic Comatic states]. Medytsyna
neotlozhnykh sostoianyi [Medicine of urgent states], 2016, N 8, P. 119–123 [in Ukrainian].

3 Hrom N. ”Keis-metod yak modernovyi interaktyvnyi metod navchannia u VNMZ” [Case method as an up-to-date interactive method of
studying at the University of Vinnitsa], Suchasni metodychni tekhnolohii keruvannia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Tezy dopovidei navchalno-metodychnoi konferentsii m. Vinnytsia, 15 liutoho 2018 roku [Modern methodical technologies of management of the educational process in higher medical educational institutions Abstracts of the educational-methodicalconference Vinnitsa, February 15, 2018], Vinnytsia, P. 35–37 [in Ukrainian].

4 Zubar K. I. Instruktyvni materialy po vprovadzhenniu keis-metodu dlia metodychnoho seminaru [Instructional materials on the implementation of the case-method for a methodical seminar], Metodychna dopovid [Methodical report], 2006, P. 10, URL: https://pedkab.wordpress.com/, Application date: 8.01.2019 [in Ukrainian]. 

5 Surmin Yu. P. “Keis-metod: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini” [Case-method: formation and development in Ukraine], Visnyk NADU
[Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine], 2015, N 2, P. 19–28 [in Ukrainian];
Shevchenko O. P. Pedahohichni umovy vykorystannia keis-metodu v protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04 [Pedagogical conditions of interruption of case-methods in the proc-esses of the output of humanitarian disciplines in higher technical educational institutions: dissert. manuscript in Pedagogical Sciences: 13.00.04], Luhansk, 2011, 245 p. [in Ukrainian].

6 Zobov A. M. “Metod keis stady” [Case study], Programmy MBA [Master of Business Administration Programs], URL: http://
www.magistr.net.ua/article/16.htm, Application date: 10.01.2019 [in Russian].

7 Osadchenko I. “Dydaktychni vymohy ta metodyka formuvannia keisiv u konteksti pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly” [Didactic Requirements and Methodology for Case Formation in the Context of Preparing Future Primary School Teachers ], Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka [Scientific Notes Volodymyr Vynnychenko Kirovograd State Pedagogical University], Series: Pedagogical sciences, 2012, Vol. 107 (2), P. 58–69 [in Ukrainian].

8 Skrypnyk M., Sorokina S., Shevchenko T. “Keis-metod yak pryklad interaktyvnoho navchannia studentiv-medykiv klinichnym dystsyplinam” [Case method as an example of interactive training of medical students for clinical disciplines], Vyshcha osvita Ukrainy [Highereducation of Ukraine]. 2012, T. I, N1 (Annex 3), Tematychnyi vypusk “Mizhnarodni Chelpanivski psykholoho-pedahohichni chytannia” [Thematic issue “International Chelpan Psychological and Pedagogical Readings”], P. 372–377 [in Ukrainian]. 

9 Surmin Yu. Funktsionalni mozhlyvosti metodu sytuatsiinoho navchannia [Functional Possibilities of the Situational Learning Method], Uporjad. Sydorenko O., Chuba. V. K., Tsentr innovatsii ta rozvytku, 2001, P. 58–62 [in Ukrainian].

10 Andrushchak T. H. “Osoblyvosti orhanizatsii protsesu fakhovoi pidhotovky na osnovi keis-metodu” [Features of the organization of the process of professional training on the basis of the case-method], Materialy Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi internet-konferentsii,
prysviachenoi Dniu zasnuvannia Cherkaskoho medychnoho koledzhu [Materials of the All-Ukrainian scientific and methodical Internet conference devoted to the foundation day of Cherkassy Medical College], Cherkasy, 2015, P. 218–222 [in Ukrainian].

11 Pavlenko I. A. “Keis-metod u vykladanni temy Komatozni stany” [Case-method in the teaching of the topic Comatic states], Medytsyna neotlozhnyh sostoyanyi [Medicine of urgent states], 2016, N 8, P. 119–123 [in Ukrainian]. 





Copyright (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

ISSN: 2311-9896 (Print), ISSN: 2411-6181 (Online).