Використання кейс-методу в рамках навчальної дисципліни "домедична допомога в екстремальних ситуаціях"
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2019.127Ключові слова:
інтерактивні технології, кейс-метод, домедичну допомогу, викладання предмета "Домедична допомога в екстремальних ситуаціях", якості навчання студентів-медиківАнотація
У статті проаналізовано різновиди кейс-технологій, висвітлено особливості впровадження їх в навчальний процес. У статті зроблена спроба розглянути проблему впровадження інтерактивних методів при відсутності єдиного підходу в створенні кейс-стаді, зокрема, для "домедичної допомоги в екстремальних ситуаціях", що зумовлює актуальність даного дослідження. Метою дослідження є відбір і характеристика методологічних вимог до формування кейса в рамках предмета "домедичної допомогу в екстремальних ситуаціях". Джерельна база дослідження роздана на основі роботи з науковими джерелами і результатами емпіричного аналізу. Представлений приклад формування тема-
тичного кейса при вивченні навчальної дисципліни "домедичної допомогу в екстремальних ситуаціях" в якості експериментально джерела. Методи дослідження - експериментальний, спостереження, історико-теоретичний. Висновки: Кейс-методу полягають в тому, що він дозволяє продемонструвати академічну теорію з точки зору реальних клінічних випадків, зацікавити студентів у вивченні певної дисципліни, в контексті інших предметів, сприяє активному засвоєнню знань і навичок зі збору, обробці і аналізу медичної інформації. при вирішенні тематичного дослідження студент не тільки використовує отримані знання, а й демонструє рівень розуміння ситуації. Навчання за кейс-методу допомагає студентам набути навичок оцінки клінічної ситуації, аналізу рішень і прийняття рішень з урахуванням даних обставин. На основі опрацювання наукових джерел і результатів емпіричного
аналізу виділені вимоги до написання кейсів. Сформовано приклад написання кейса-ситуації в рамках предмета "Домедичної допомогу в екстремальних ситуаціях", як ефективного засобу підвищення якості навчання студентів
і професійної компетентності викладача.
Посилання
Polat Ye. Bukhankina M. Sovremennyye tendentsii razvitiya obrazovaniya. Sovremennyje
pedagogicheskiye i informatsionnyye tekhnologii v sisteme obrazovaniya: ucheb. posobiye [Modern trends
in the development of education. Modern pedagogical and information technologies in the education
system], 2-ye izd., ster., Moskva, Izdatel'skiy tsentr “Akademiya”, 2008, P. 18–103 [in Russian];
Pometun O. I. Entsyklopediya interaktyvnoho navchannya [Encyclopedia of Interactive Learning], Kyiv,
SPD Kulinichev B. M., 2007, 144 p. [in Ukrainian].
Pavlenko I. A. ”Keis-metod u vykladanni temy Komatozni stany” [Case method in the teaching of the topic Comatic states], Medytsyna neotlozhnykh sostoianyi [Medicine of urgent states], 2016, N 8, P. 119–123 [in Ukrainian].
Hrom N. Keis-metod yak modernovyi interaktyvnyi metod navchannia u VNMZ [Case method as an up-to-
date interactive method of studying at the University of Vinnitsa], Suchasni metodychni tekhnolohii
keruvannia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Tezy dopovidei
navchalno-metodychnoi konferentsii m. Vinnytsia, 15 liutoho 2018 roku [Modern methodical technologies
of management of the educational process in higher medical educational institutions Abstracts of the
educational-methodical conference Vinnitsa, February 15, 2018], Vinnytsia, P. 35–37 [in Ukrainian].
Zubar K. I. “Instruktyvni materialy po vprovadzhenniu keis-metodu dlia metodychnoho seminaru”
[Instructional materials on the implementation of the case-method for a methodical seminar], Metodychna
dopovid [Methodical report], 2006, P. 10, URL: https://pedkab.wordpress.com/ , Application date:
01.2019 [in Ukrainian].
Surmin Yu. P. “Keis-metod: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini” [Case-method: formation and
development in Ukraine], Visnyk NADU [Bulletin of the National Academy of Public Administration under
the President of Ukraine], 2015, N 2, P. 19–28 [in Ukrainian]; Shevchenko O. P. Pedahohichni umovy vykorystannia keis-metodu v protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical conditions of interruption of case-methods in the processes of the output of humanitarian disciplines in higher technical educational institutions]: Candidate’s thesis 13.00.04], Luhansk, 2011, 245 p. [in Ukrainian].
Zobov A. M. “Metod keis stady” [Case study], Programmy MBA [Master of Business Administration
Programs], URL:http://www.magistr.net.ua/article/16.htm , Application date: 10.01.2019 [in Russian].
Osadchenko I. “Dydaktychni vymohy ta metodyka formuvannia keisiv u konteksti pidhotovky maibutnikh
uchyteliv pochatkovoishkoly” [Didactic Requirements and Methodology for Case Formation in the Context
of Preparing Future Primary School Teachers ], Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho
pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka [Scientific Notes Volodymyr Vynnychenko
Kirovograd State Pedagogical University], Series: Pedagogical sciences, 2012, Vol. 107 (2), P. 58–69 [in
Ukrainian].
Skrypnyk M., Sorokina S., Shevchenko T. “Keis-metod yak pryklad interaktyvnoho navchannia studentiv-
medykiv klinichnym dystsyplinam” [Case method as an example of interactive training of medical students
for clinical disciplines], Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 2012, Vol. I, N 1 (Annex 3),
Tematychnyi vypusk “Mizhnarodni Chelpanivski psykholoho-pedahohichni chytannia” [Thematic issue
“International Chelpan Psychological and Pedagogical Readings”], P. 372–377 [in Ukrainian].
Surmin Yu. Funktsionalni mozhlyvosti metodu sytuatsiinoho navchannia [Functional Possibilities of the
Situational Learning Method], Tsentr innovatsii ta rozvytku, 2001, P. 58–62 [in Ukrainian].
Andrushchak T. H. “Osoblyvosti orhanizatsii protsesu fakhovoi pidhotovky na osnovi keis-metodu”
[Features of the organization of the process of professional training on the basis of the case-method],
Materialy Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi internet-konferentsii, prysviachenoi Dniu zasnuvannia
Cherkaskoho medychnoho koledzhu [Materials of the All-Ukrainian scientific and methodical Internet
conference devoted to the foundation day of Cherkassy Medical College], Cherkasy, 2015, P. 218–222 [in
Ukrainian].
Pavlenko I. A. “Keis-metod u vykladanni temy Komatozni stany” [Case-method in the teaching of the
topic Comatic states], Medytsyna neotlozhnyh sostoyanyi [Medicine of urgent states], 2016, N 8, P. 119–123
[in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).