Наукові дослідження - каталізатор якісної медичної освіти
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2019.125Ключові слова:
вища медична освіта, університетська клініка, наукові дослідженняАнотація
Зона європейської вищої освіти будується на європейських традиціях відповідальності освіти перед суспільством; на широкому і відкритому доступі як до дипломної, так і післядипломної освіти; на освіті для розвитку особи і навчанні протягом всього життя. Метою даного дослідження є оцінка ролі наукових досліджень у вищій медичній школі, а також аналіз актуальності та необхідності вдосконалення проведення наукових досліджень у вищих медичних навчальних закладах. Матеріал, результати та обговорення. Відсутність державного фінансування наукових досліджень на початку і в середині 90-х спричинило відтік молодих талановитих вчених з уні-верситетів, що призвело до скорочення кількості і якості наукових досліджень. Багато університетів не змогли досягти стратегічних цілей, намагаючись пристосуватися до нових умов. У статті висвітлений стан та перспективи наукових досліджень у вищих медичних навчальних закладах України на основі порівняння досвіду різних установ, що зумовлює новизну статті. Створення університетських клінік як центрів інтеграції наукових, освітніх і медичних процесів сприяє формуванню академічної тріади як основи якості медичної освіти. Саме університетська клініка забезпечує високу якість класичних університетів і є передумовою для забезпечення клінічної вагомості вищої медичної освіти. Розвиток інноваційної складової дослідження вимагає більш тісної співпраці медичних університетів. Методи. У пропонованій статті використано порівняльний та описовий методи дослідження. Висновки. Таким чином стратегічні напрями розвитку наукових досліджень у вищих медичних навчальних закладах у першу чергу включають розвиток людських ресурсів, надання якісної медичної освіти, створення власних клінічних баз ‐ університетських клінік, підвищення якості університетської науки і інтеграцію в міжнародне наукове співтовариство.
Посилання
Еpstein R. М. “Assessment in medical education”, N. Engl. J. Med., 2012, N 356, P. 387‐396 [in English].
Zhuravskyi V. S. Bolonskyi protses: holovni pryntsypy vkhodzhennia v Yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity
[Bologna process: the main principle of entering the European space of high education], Kyiv, IVTs
Vydavnytstvo „Politekhnika”, 2003, 200 p. [in Ukrainian].
Andrushhenko V. P. Theoretical and Methodological Principles of Modernization of Higher Education in
Ukraine [Teoretyko-metodologichni zasady modernizaciyi vyshchoyi osvity v Ukrayini], Vyshha osvita
Ukrayiny, 2011, N 2, P. 5‐13 [in Ukrainian];
Naumenko R. “On the question of higher education training applicants specialty “public management
and administration”, Publichne uryaduvannya [Public administration], 2017. N 2 (7), URL:
management-and-administration (date of access: 10.06.2019) [in English].
Averianova I., Chochlova T. “Modernization of Higher Education in Ukraine : Problems, Pitfalls and
Attainments” NUCB journal of economics and information science, N 56(1), 2011, P. 1-6 [in English].
Koval I. Problems of reforming the higher education in Ukraine with regard to the Bologna Process.
Foundazione-Delbianco, 2007, URL: http://www.fondazione-delbianco.org/seminari/progetti_prof/progview.asp?id=297 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).