Ментальність та теза історизму в практиці вищої історичної освіти в Україні

Автор(и)

  • Lidiya Potapova Буковинський державний медичний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24061/2411-6181.2.2019.118

Ключові слова:

історія України, історизм, історичний процес, історична наука, духовність, менталітет, ментальність, методологія, свобода, особистість, традиції

Анотація

Мета статті розкрити питання ментальності та історизму як чинників розвитку історичної освіти, формування національної свідомості і громадянської позиції. Методологія дослідження здійснюється на основі історичного, логічного, аналітичного та общеметодологического підходів. Новизна дослідження. У статті зроблена спроба розкрити інтеграцію ментальності та історизму в історичній освіті, створення за допомогою історичної освіти індивідуальності, вплине на формування історичної свідомості і громадянської позиції особистості. Висновки. Головні завдання дослідження визначили проблему побудови такої моделі розвитку історичної освіти яка дозволяє поєднати іманентні властивості структури знань з історизмом, який розглядає процес розвитку історичних подій в інтеграції з ментальністю, що, в свою чергу, сприяє осмисленню історичного процесу.

Посилання

Prust M. U Germantov. V poiskakh utrachennogo vremeni [At the Germans. In search of lost time], Kn. 3,

Moskva, 1993, 543 p. [in Russian].

Levi-Bryul' L. Sverkh`yestestvennoye v pervobytnom myshlenii [Supernatural in primitive thinking],

Moskva, 1994, 608 p. [in Russian].

Blok M. Apologiya istorii, ili remeslo istorika [Apology of history, or the craft of the historian], Moskva,

, 232 p. [in Russian].

Dyurkgeym E. O razdelenii obshchestvennogo truda. Metod sotsiologii [On the division of social labor.

Method of sociology], Moskva, 1991, P. 75–84 [in Russian].

Yung K. “Ob arkhetipakh kollektivnogo bessoznatel'nogo” [On the archetypes of the collective

unconscious], Voprosy filosofii [Questions of Philosophy], 1998, N 1, P. 480–482 [in Russian].

Shynkaruk V. Filosofskyi slovnyk. Katehorii [Philosophical Dictionary. Categories], Кyiv, 2002, Р. 21 [in Ukrainian].

Demianov V. O. “Pro vidobrazhennia rozvytku praktyky v rozghortanni systemy katehorii” [Reflection of

the development of practice in the deployment of a system of categories], Pytannia filosofskykh nauk

[Questions of philosophical sciences], Kyiv, 1980, N 12, P. 30–31 [in Ukrainian].

Ortega-i-Gasset H. “Staraya i novaya politika” [Old and new policies], Polis [The Polis], 1992, N 3, P.

–142 [in Russian].

Danilevs'kiy N. Y. Rossiya i Yevropa [Russia and Europe], Moskva, 1991, 573 p. [in Russian].

Shpengler O. Zakat Yevropy. Ocherki morfologii mirovoy istorii [Sunset of Europe. Essays on the

morphology of world history], Vol.1, Moskva, 1993, 668 p. [in Russian].

Toynbi A. D. Doslidzhennya istoriyi [Research of history], Kyiv, 1995, 614 p. [in Russian].

Karlov N. V. “Intelligentna li intelligentsiya” [Whether intellectuals are intelligent], Voprosy filosofiji

[Questions of philosophy], 1998, N 3, P. 3–17 [in Russian].

Spinoza B. Etyca. Izbranniie proizvedenia [Ethics. Selected Works], v 2-h t., Vol. 2, Moskva, 1984 [in

Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-20