Cтановлення і розвиток української мови як іноземної як навчальної дисципліни
DOI:
https://doi.org/10.24061/2411-6181.1.2018.4Ключові слова:
українська мова як іноземна, УЯІ, методика викладання української мови як іноземноїАнотація
Введення в 90-х роках української мови як іноземної (УЯІ) як навчальної дисципліни в українських університетах, оновлення цілей і змісту викладання і навчання українською мовою як іноземною зумовило новий потужний виток у розвитку УЯІ і поява наукових досліджень та навчально-методичних посібників. Мета цього дослідження - простежити основні етапи становлення та розвитку української мови як іноземної як навчальної дисципліни і висвітлити основні наукові та навчально-методичні роботи, пов'язані з викладанням УЯІ. Методи дослідження детерміновані його метою і завданнями. У роботі використані методи діахронії, спостереження, опису, класифікації. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній представлена і охарактеризована історія становлення та розвитку української мови як іноземної в Україні і за кордоном. Встановлено, що в становленні УЯІ як навчальної дисципліни можна виділити три періоди: початок 90-х рр .; друга половина 90-х - початок 2000-х рр.; останнє десятиліття 2000-х рр. Висновки. Виявлено перспективність вивчення навчальної дисципліни «Українська мова як іноземна», так як знання української мови відіграє важливу роль містка для налагодження взаєморозуміння і міжнародного співробітництва, яке починається зі знайомства з культурою, мовою та історією країни майбутнього партнера.Посилання
Palamar L. M. Linhvodydaktychni osnovy formuvannya ukrayinomovnoyi osobystosti [Linguodidactic Basis for the Formation of aUkrainian-speaking Personality], Kyiv, NPC "KyivUniversity", 1997, P. 41 (in Ukrainian).
Serbens’ka O. Ukrayins’ka mova yak ob’yekt vyvchennya dlya inozemtsiv (sotsio- psykholinhvistychnyy aspekt) [Ukrainian as an Object of Study for Foreigners (Socio-Psycholinguistic Aspect ], Ukrayins’ka mova yak inozemna: Problemy metodyky vykladannya [Ukrainian as a Foreign Language: Problems of Teaching Methods], L’viv, Kamenyar, 1994, P. 14 (in Ukrainian).
Brunner K. Vykladannya ukrayins’koyi movy yak inozemnoyi v Nimechchyni: dosvid, rozdumy y ideyi pislya odnoho semestru v Berlini [Teaching Ukrainian as a Foreign Language inGermany: Experience, Thoughts and Ideas After a Semester inBerlin], Teoriya i praktyka vykladannya ukrayins’koyi yak inozemnoyi [Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language], L’viv, Vydavnychyy tsentr LNU, 2009, Vyp. 4, P. 18 (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).