Cтановлення і розвиток української мови як іноземної як навчальної дисципліни

Liliya Roman

Анотація


Введення в 90-х роках української мови як іноземної (УЯІ) як навчальної дисципліни в українських університетах, оновлення цілей і змісту викладання і навчання українською мовою як іноземною зумовило новий потужний виток у розвитку УЯІ і поява наукових досліджень та навчально-методичних посібників. Мета цього дослідження - простежити основні етапи становлення та розвитку української мови як іноземної як навчальної дисципліни і висвітлити основні наукові та навчально-методичні роботи, пов'язані з викладанням УЯІ. Методи дослідження детерміновані його метою і завданнями. У роботі використані методи діахронії, спостереження, опису, класифікації. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній представлена і охарактеризована історія становлення та розвитку української мови як іноземної в Україні і за кордоном. Встановлено, що в становленні УЯІ як навчальної дисципліни можна виділити три періоди: початок 90-х рр .; друга половина 90-х - початок 2000-х рр.; останнє десятиліття 2000-х рр. Висновки. Виявлено перспективність вивчення навчальної дисципліни «Українська мова як іноземна», так як знання української мови відіграє важливу роль містка для налагодження взаєморозуміння і міжнародного співробітництва, яке починається зі знайомства з культурою, мовою та історією країни майбутнього партнера.

Ключові слова


українська мова як іноземна; УЯІ; методика викладання української мови як іноземної

Повний текст:

PDF

Посилання


Palamar L. M. Linhvodydaktychni osnovy formuvannya ukrayinomovnoyi osobystosti [Linguodidactic Basis for the Formation of aUkrainian-speaking Personality], Kyiv, NPC "KyivUniversity", 1997, P. 41 (in Ukrainian).

Serbens’ka O. Ukrayins’ka mova yak ob’yekt vyvchennya dlya inozemtsiv (sotsio- psykholinhvistychnyy aspekt) [Ukrainian as an Object of Study for Foreigners (Socio-Psycholinguistic Aspect ], Ukrayins’ka mova yak inozemna: Problemy metodyky vykladannya [Ukrainian as a Foreign Language: Problems of Teaching Methods], L’viv, Kamenyar, 1994, P. 14 (in Ukrainian).

Brunner K. Vykladannya ukrayins’koyi movy yak inozemnoyi v Nimechchyni: dosvid, rozdumy y ideyi pislya odnoho semestru v Berlini [Teaching Ukrainian as a Foreign Language inGermany: Experience, Thoughts and Ideas After a Semester inBerlin], Teoriya i praktyka vykladannya ukrayins’koyi yak inozemnoyi [Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language], L’viv, Vydavnychyy tsentr LNU, 2009, Vyp. 4, P. 18 (in Ukrainian).


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Palamar L. M. Linhvodydaktychni osnovy formuvannya ukrayinomovnoyi osobystosti [Linguodidactic Basis for the Formation of a Ukrainian-speaking Personality], K., NPC "Kyiv University", 1997, P. 41.

2. Serbensʹka O. Ukrayinsʹka mova yak ob’yekt vyvchennya dlya inozemtsiv (sotsio- psykholinhvistychnyy aspekt) [Ukrainian as an Object of Study for Foreigners (Socio-Psycholinguistic Aspect ], Ukrayinsʹka mova yak inozemna: Problemy metodyky vykladannya [Ukrainian as a Foreign Language: Problems of Teaching Methods], Lʹviv, Kamenyar, 1994, P. 14.

3. Brunner K. Vykladannya ukrayinsʹkoyi movy yak inozemnoyi v Nimechchyni: dosvid, rozdumy y ideyi pislya odnoho semestru v Berlini [Teaching Ukrainian as a Foreign Language in Germany: Experience, Thoughts and Ideas After a Semester in Berlin], Teoriya i praktyka vykladannya ukrayinsʹkoyi yak inozemnoyi [Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language], Lʹviv: Vydavnychyy tsentr LNU, 2009, Vyp. 4, P. 18.





DOI: https://doi.org/10.24061/128704

Copyright (c) 2018 Актуальні питання суспільних наук та історії медицини

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

ISSN: 2311-9896 (Print), ISSN: 2411-6181 (Online).